Paarden veilig op ex-ezelweide

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
uruguay
Berichten: 94
Geregistreerd: 25-11-05

Paarden veilig op ex-ezelweide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 13:56

Ik heb een nieuw huis met weiland waar ik mijn paarden veilig op wil laten grazen. Bij de vorige bewoner hebben daar tot half november nog ezels op gelopen. Wat moet ik aan het land doen om het worm en ziektevrij te krijgen voor mijn paarden? Ik las dat ik 10 maanden moet wachten met erop zetten. Iemand andere tips om het land te bewerken en veilig te maken?

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:22

Het enige grote probleem lijkt mij kans op longworm infectie. Vraag aan de vorige bewoner of ze ze goed ontwormt heeft dus het juiste middel en ook regelmatig. Mocht ze de ezels nog hebben vraag of je wat mest mag laten screenen op eigen kosten zo weet je of ze vrij zijn.

Mocht dit niet zo zijn zou ik wachten met de paarden er heen doen tot het goed gevroren heeft , dan vriest wel veel dood of zit diep weg. Ze een flinke wormenkuur geven en ze er dan neer zetten.

Even een stukje van internet:

Paarden in combinatie met ezels
Ezels kunnen drager zijn van longwormen zonder hier zelf last van te hebben. Paarden en pony’s krijgen wel last van deze longworm. Als paarden samen met ezels in een weide staan is het verstandig uw paard elke acht weken met ivermectine te ontwormen.