Stal wind stil maken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luzerne

Berichten: 247
Geregistreerd: 12-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 22:31

Voor de ingang vd schuilstal hebben we kunststof stroken, zware kwaliteit.. En op de lange zijde vd paddock winddoek.. Werkt perfect!! Waaide net buiten uit m'n hemd behalve daar !!

Sanniej_

Berichten: 4900
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Stal wind stil maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:41

Die flappen wennen ze wel aan hoor.
Had bij mijn ergste stresskip 3 dagen nodig en daarna was het allemaal goed.
Alle 5 zijn er nu volledig aangewend ook als ze even iets harder heen en weer waaien.

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: Stal wind stil maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 08:52

Hier werken we ook met die flappen.

Houdt echt goed de eerste wind tegen. Bij harde storm flapt het een beetje, maar scheelt echt aanzienlijk.
En verbaas je niet. Mijn held was degene die het eerste door de flappen durfde en die van mijn zus die juist niet bang is, die deede er lang over.

Gewoon gaan oefenen. Is duurder inderdaad, maar ze gaan goed mee :)

Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Re: Stal wind stil maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:10

Tralies op de deur zetten en een afdakzeil van de bouwmarkt tegen alle tralies binden. Wel in 3 stukken knippen anders kan ie er niet meer uit. Afdakzeil van 2x3m kost rond de 5 euro.

Romeo15
Berichten: 395
Geregistreerd: 20-08-09
Woonplaats: sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:28

Ik heb raampjes in m n schuilstal, anders is t zo n donker hok en daarvoor heb ik plexiglas zitten, echt ideaal. Is stevig en laat het licht gewoon door. Ik maak ze 2a3 keer per jaar schoon dus dat valt ook reuze mee. Als je dat voor de trailies doet scheelt t al denk ik

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Stal wind stil maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 13:23

Windgaas spannen aan de buitenkant van de tralies helpt ook tegen inwaaien en regenen maar ventileert wel. je hebt verschillende uitvoeringen in dichtheid en kleur. Als je een lichtere kleur neemt neemt het minder licht weg.

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Stal wind stil maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 13:25

Winbreeknet.

eldie
Berichten: 351
Geregistreerd: 19-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 18:27

Let wel: er is verschil tussen tocht en wind. Tocht wil zeggen dat er verschil is in buitentemperatuur en binnentemperatuur, wind is als er zowel binnen als buiten dezelfde temperatuur is. Paarden kunnen niet tegen tocht, wind is niet erg. Als het een buitenstal is kan het luikje altijd open blijven. Is het een grote geisoleerde binnenstal, dan heb je kans op tocht.
Niet zo bang zijn om een luikje open te laten, dat is voor de paarden veel beter. Als wij het koud hebben wil het nog niet zeggen dat zij dat ook hebben.

JackyBono
Berichten: 327
Geregistreerd: 05-09-11
Woonplaats: Beek gem montferland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 22:37

eldie schreef:
Let wel: er is verschil tussen tocht en wind. Tocht wil zeggen dat er verschil is in buitentemperatuur en binnentemperatuur, wind is als er zowel binnen als buiten dezelfde temperatuur is. Paarden kunnen niet tegen tocht, wind is niet erg. Als het een buitenstal is kan het luikje altijd open blijven. Is het een grote geisoleerde binnenstal, dan heb je kans op tocht.
Niet zo bang zijn om een luikje open te laten, dat is voor de paarden veel beter. Als wij het koud hebben wil het nog niet zeggen dat zij dat ook hebben.



dus hoe ik het heb kan ik het beter zo laten dan?
want het waait echt super erg hoor!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Stal wind stil maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 09:26

Paarden vinden het wel fijn ergens uit de wind te kunnen staan en inregenen is niet fijn. wordt je strooisel nat van.
Je kunt dus hest iets doen. maar alles potdicht maken is nadelig voor de luchtkwaliteit in je box en niet nodig...

JackyBono
Berichten: 327
Geregistreerd: 05-09-11
Woonplaats: Beek gem montferland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 13:14

joyce B schreef:
Paarden vinden het wel fijn ergens uit de wind te kunnen staan en inregenen is niet fijn. wordt je strooisel nat van.
Je kunt dus hest iets doen. maar alles potdicht maken is nadelig voor de luchtkwaliteit in je box en niet nodig...

Stel ik maak et sicht de tralies lama zegge.De boven zeide is dan los nog een deel. Dus frisse lucht komt er altijd binne...

eldie
Berichten: 351
Geregistreerd: 19-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 13:44

Ik denk dat de stal groot genoeg is om uit de wind te blijven. Die van mij staan altijd naar buiten te kijken ook al regent of waait het hard. Paarden kunnen wat dat betreft best veel hebben, zorg dat je de stal niet maakt naar je eigen indrukken. Paarden beleven het weer anders dan wij. Niet te voorzichtig zijn, als ze een mooi ruim hok hebben is het snel goed.