Manen redden, hoe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-13 21:49

Gini schreef:
Arc_En_Ciel schreef:
Het hing bij zijn knie en het was compleet dood :)


Haar op zich is altijd dode materie. ;) Vaak helpt om dan gewoon de echte "dode" (eigenlijk zijn het gewoon stugge of gespleten punten) bij te knippen met een schaar die je verticaal houdt en dan eens wassen met een babyshampoo. Zo kan je de lange manen behouden, maar ziet het er toch ineens een stuk frisser uit.

Nooit de schaar gewoon horizontaal recht houden, daar krijg je nooit maar dan ook nooit een mooie coupe mee. Als je echt lange stukken wilt afknippen, kan dit wel, maar dan moet je toch altijd afwerken met een verticaal gehouden schaar voor het mooiste effect.

De manen zullen nu gewoon bijgroeien, maar hoe lang het duurt voordat het weer netjes is, hangt af van paard tot paard.

Okee dankjewel! Ik moet wel zeggen dat het behoorlijk snel gegroeid is, ik kan het nu echt 'kammen' zegmaar met de manenkam, het hangt ook al een beetje omlaag.
De tip van babyshampoo zal ik zeker onthouden :j
Ik kwam vanmiddag op internet ook een spray tegen, misschien dat het nut heeft om te gebruiken als de manen straks wat langer zijn, om ze wat minder hooi-achtig te krijgen? : http://www.boerenwinkel.nl/nl/product/2 ... loss-spray , mocht ik het aanschaffen koop ik wel alleen de spray want dat aanvulding is wel wat aan de prijs :=


Yellomofoon

Berichten: 2020
Geregistreerd: 09-09-07
Woonplaats: Antwerpen

Re: Manen redden, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 01:15

Ik zou voor cowboy magic gaan. Dàt is echt topspul, daar breken de manen niet van af, is zuinig in gebruik, en worden ze super zacht van!

Yellow Yakary ♥❤♥ Casual at Full Moon ♥❤♥ Shira-Yumi ♥❤♥ Charlie Knoxx ♥❤♥ Oh Notorious Infinity

jwl

Berichten: 1674
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: leiden

Re: Manen redden, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:16

Die van mij heb ik met de keukenschaar kaal geknipt voor de winter, 2 maanden verder en hij heeft een flinke boog en ik heb hem al een paar keer bij geknipt. En bij die dikke voorkant knip ik gewoon aan de zijkanten wat weg zodat het niet weer om valt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot, Ubermetrics en 30 bezoekers