verzorgpony laten chippen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ilovejetje
Berichten: 157
Geregistreerd: 23-06-13

verzorgpony laten chippen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 11:09

hoi bokkers

ik waarschijnlijk volgend jaar met mijn verzorgpony op vakantei (in nederland). maar ik ben er laatst achter gekomen dat ze helemaal geen chip heeft! en ze is al 17 jaar. ik vroeg me dus af of dat je je paard dan nog kan laten chippen zonder boetes enzo.

even ter informatie het mag van de eigenaar als ik het betaal. ik betaal altijd alles haar behalve het hooi.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: verzorgpony laten chippen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:12

Een pony zonder chip mag niet vervoerd worden, maar ik zou de pony van de eigenaar echt niet op eigen kosten laten chippen. Heeft de pony wel een paspoort? Ook dat is namelijk verplicht en als de eigenaar controle krijgt en geen paspoort kan overhandigen heeft hij een probleem. Ook als de pony gewoon thuis staat.

Je suis Charlie.

ilovejetje
Berichten: 157
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 11:42

Cassidy schreef:
Een pony zonder chip mag niet vervoerd worden, maar ik zou de pony van de eigenaar echt niet op eigen kosten laten chippen. Heeft de pony wel een paspoort? Ook dat is namelijk verplicht en als de eigenaar controle krijgt en geen paspoort kan overhandigen heeft hij een probleem. Ook als de pony gewoon thuis staat.

ik weet niet of dat ze een paspoort heeft dat moet ik nog even vragen. ik betaal altijd alles ook biks als ik dat nodig vind. haar dus laten chippen op eigen kosten vind ik geen probleem. weet je misschien wat de gemiddelde kosten zijn van chippen? ik heb op internet gekeken maar daar word ik niet veel wijzer van.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:43

Ik heb mijn paarden niet laten chippen, ik heb ontheffing aangevraagd en gekregen. Paspoort alleen was al 80 Euro. En voor de DNA test was ik geloof ik 40 Euro kwijt (is al een aantal jaren geleden).
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 30-11-13 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Je suis Charlie.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:43

ilovejetje schreef:
Cassidy schreef:
Een pony zonder chip mag niet vervoerd worden, maar ik zou de pony van de eigenaar echt niet op eigen kosten laten chippen. Heeft de pony wel een paspoort? Ook dat is namelijk verplicht en als de eigenaar controle krijgt en geen paspoort kan overhandigen heeft hij een probleem. Ook als de pony gewoon thuis staat.

ik weet niet of dat ze een paspoort heeft dat moet ik nog even vragen. ik betaal altijd alles ook biks als ik dat nodig vind. haar dus laten chippen op eigen kosten vind ik geen probleem. weet je misschien wat de gemiddelde kosten zijn van chippen? ik heb op internet gekeken maar daar word ik niet veel wijzer van.

http://www.dierenarts-dierenkliniek.nl/ ... paard.html ;)

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:45

ilovejetje schreef:
Cassidy schreef:
Een pony zonder chip mag niet vervoerd worden, maar ik zou de pony van de eigenaar echt niet op eigen kosten laten chippen. Heeft de pony wel een paspoort? Ook dat is namelijk verplicht en als de eigenaar controle krijgt en geen paspoort kan overhandigen heeft hij een probleem. Ook als de pony gewoon thuis staat.

ik weet niet of dat ze een paspoort heeft dat moet ik nog even vragen. ik betaal altijd alles ook biks als ik dat nodig vind. haar dus laten chippen op eigen kosten vind ik geen probleem. weet je misschien
wat de gemiddelde kosten zijn van
chippen? ik heb op internet gekeken maar
daar word ik niet veel wijzer van.


Waarom betaal jij zoveel van het paard?
Lease je hem?

ilovejetje
Berichten: 157
Geregistreerd: 23-06-13

Re: verzorgpony laten chippen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 11:51

de eigenaar vind biks bijvoorbeeld niet nodig net zo als een chip want ze staat al jaren zonder chip.

ilovejetje
Berichten: 157
Geregistreerd: 23-06-13

Re: verzorgpony laten chippen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 11:51

dus dan moet ik het kopen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:03

Je moet helemaal niets. Je kunt ook gewoon met de pony op vakantie zonder te chippen en zonder paspoort. Je kunt ook beslissen om de pony gewoon thuis te laten. Je kunt beslissen om de pony geen biks te geven. Keuzes zat. Het enige wat je moet is ademhalen, want anders ga je dood. En verder MOET er NIETS.

(En dan hoop ik toch echt dat de eigenaar wormenkuren, smid, da en paardentandarts betaald en dat jij dat niet uit eigen zak hoeft te doen).

Je suis Charlie.

ilovejetje
Berichten: 157
Geregistreerd: 23-06-13

Re: verzorgpony laten chippen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 16:35

ik bedoel dat als ik het echt wil dan moet ik het betalen, als ik het niet wil hoeft het niet. bekappen doet hij zelf. tandarts komt niet, is nog nooit nodig geweest. wormenkuren betaal ik wel.

maar wat ik eigenlijk het ergst vind is dat ze alleen staat en ik kan natuurlijk geen maatje erbij kopen en als de eigenaar geen chip wil betalen dan wil hij al helemaal niet een andere pony voor erbij kopen.

ilovejetje
Berichten: 157
Geregistreerd: 23-06-13

Re: verzorgpony laten chippen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 16:36

o ja de zijn zus is dierenarts dus die komt ook wanneer het nodig is.

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:24

ilovejetje schreef:
o ja de zijn zus is dierenarts dus die komt ook wanneer het nodig is.

Kan je die zus niet vragen om hem te chippen?

pferdundspas

Berichten: 24
Geregistreerd: 09-08-13
Woonplaats: Schleiden

Re: verzorgpony laten chippen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:29

Woon je in Nederland.

In Duitsland hoeven paarden/pony's geboren voor een bepaalde datum geen chipt te hebben, deze hebben dan wel een brandmerk.

ilovejetje
Berichten: 157
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-13 09:42

brechtje122 schreef:
ilovejetje schreef:
o ja de zijn zus is dierenarts dus die komt ook wanneer het nodig is.

Kan je die zus niet vragen om hem te chippen?

ik denk het niet ze komt alleen als er echt wat is


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RvT en 69 bezoekers