Welke prijs mag ik vragen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Linnie050

Berichten: 11793
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:23

En vergeet niet de mest kosten voor het afvoeren en misschien elektrische tijd kosten voor verlichting en water.


sallandval
Berichten: 6056
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:25

Je zou ook kunnen overleggen dat ze haar eigen krachtvoer koopt (dat scheelt ook gedoe als jullie ieder iets anders willen), jullie het ruwvoer& stalbedekking samen kopen en onderhoud samen bespreken/verdelen net als de vervoerkosten. Dan ben je ingedekt tegen prijsverhoging, je hebt een transparante constructie én jullie zijn samen verantwoordelijk waardoor je minder kans hebt op scheve gezichten.

Uitmesten kun je ook verdelen of een mestprijs per keer afspreken.

Citaat:
Be stubborn in goals but flexible in methods.

DaphneC
Berichten: 51
Geregistreerd: 07-09-13

Re: Welke prijs mag ik vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:27

ik zou zeggen rond 100 euro;)

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:43

Je basiskosten zijn variabel,ik weet niet of je opslag hebt voor hooi en evt stro.Dat scheeld al een hoop,kosten ruwvoer zijn variabel en streekafhankelijk.

Verder je stroom/water en onderhoudskosten...de werkzaamheden zou je ook kunnen delen.Altijd fijn als je een extra hand hebt en ook eens met een gerust hart een dagje weg kunt.

Ik ben alleen qua ruwvoer per week zo'n E20,- kwijt voor 3 stuks....in de zomer minder omdat ze dan gras eten.Maar vergeet ook het onderhoud van je weiland niet...kalk,mest,maaien/slepen...brandstof trekken enz.

Weet niet of je iets op de grond hebt in je schuilstal?

Denk dat je met ergens rond de E100,- kunt gaan zitten...of je moet zeggen...een basis bedrag voor dienst/onderhoud en hooi/stro en krachtvoer per lading 50/50.

Leuk dat je paardje aan huis komt,kijk maar uit....voor je het weet kan er nog wel een bij :P :)

Wat is nu precies ME?Dan ben je toch alleen maar moe. -O- http://www.mecvs.net/module-ME_CVS_docs ... t.facebook Te Koop: recreatiemarathonwagen-pony-maat http://www.bokt.nl/markt/ad/450864/recr ... -pony-maat
Teken de petitie https://meisgeensolk.petities.nl/ hartelijk dank namens alle patiënten

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: Welke prijs mag ik vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:08

Persoonlijk zou ik gaan voor een 'kale' basisprijs, voor je eigen werk (voeren/mesten etc.), het onderhoud van de locatie en stroom/water. En dan bodembedekking, ruwvoer en brok op basis van verbruik of evt. zelf laten aanleveren, zodat je daar ook geen gedoe over krijgt.

Als basisprijs denk ik dat je al best rond de €75,- kan gaan zitten (€2,50 per dag).

..•|| I am mine. Before I am ever anyone else's. ||•..

kevje06

Berichten: 4108
Geregistreerd: 12-02-09

Re: Welke prijs mag ik vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:59

Zou s winters 100/120 doen en zomers als je niet bij voert 50/75

mijn vriendje is niet meer, ik zal haar zo ontzettend missen.
[IM] mijn maatje is niet meer

Gerritt

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-10-11
Woonplaats: In een ananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:15

Ik sta ook bij een vriendin aan stal en betaal mijn eigen brokken en wij doen gezamenlijk het werk.
Ik betaal ook mijn eigen vlas (maar das denk ik niet van toepassing bij jou).

Je zou kunnen overleggen of zij ook een aantal keer in de week kan voeren en mest eruit halen, als je dat zelf ook wilt natuurlijk. Dit scheelt jou wel werk en je kan ook een keer een ochtendje uitslapen.

Ik vind 100 euro wel veel geld voor wat je te bieden hebt. Misschien komt dat omdat ik uit een regio kom waar je voor 110 een stal + hooi en stro + rijbak + brok hebt.... maargoed

Ik zou 80 vragen als jij al het werk zelf doet, incl. voeren, mesten, weiland onderhoud etc.
60 als zij ook meehelpt en ook voert en stront schept, wel duidelijke afspraken hierover maken!

Het gaat er niet om hoe goed je in iets bent, als je maar iets doet wat je leuk vind!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:53

Voor zo'n klein bedrag kun je beter alle kosten en al het werk delen... het zal je verbazen wat je kwijt bent aan ruwvoer evt strooisel, onderhoudskosten omheining en weiland... En dan heb ik het nog niet over het werk en de tijd die het kost...

Dus geen weidehuur of heel klein bedrag maar dan alle kosten delen wanneer ze komen...

mnkortleve

Berichten: 2773
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Strellev Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:12

Ik denk dat je net zoals anderen al zeggen eens goed moet rekenen wat je per maand kwijt ben aan hooi stro etc.
Hier heb ik ook een paard een tijdje in pension gehad en die koste me heel wat meer als 1 van mezelf hij at veel meer ( kreeg onbeperkt hooi/voordroog/kuil) en was een ongelooflijke vuilak in zijn box die kon dus elke dag leeg gehaald worden, met € 150,- in de maand redde ik het amper.
Je tijd en werk daar zou ik dan niet naar kijken als het ook om een maatje voor jou paard gaat.
Ik heb wel eens een rekensommetje gemaakt wbt een hoogdrachtige merrie stallen nou dit paard kwam aardig overeen in de kosten.

Verloor jij even je geluk ?? Maak je dan niet druk...Geluk dat vind je terug... Zittend op een tinker rug...
*****************************************************************************

BarbaraNova

Berichten: 4198
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Welke prijs mag ik vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:29

Bij ons betaal je zeker 125 pp dan. Je moet echt even alles narekenen. Mest, voer, water, stroom, sloten schoonmaken enz. Ze hoeft niet alles mee te betalen maar je moet er ook niet aan verliezen. Je verkijkt je snel op de kosten.

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Welke prijs mag ik vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:06

Ik sta bij mijn ouders samen met een vriendig. Zij betaald mijn ouders 35 euro voor water en electra en huur (lage hypotheek en al lang daar wonen)

Verder delen wij alle kosten. Hooi en stro komt ongeveer neer op 35 euro pp pmaand

Verder hebben we zelf een bak/paddock bekostigd.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pluksjaanvu en 98 bezoekers