Help!! dringen advies gevraagt strotouwtjes mes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:09

Hier hoef je je echt niet druk om te maken hoor :n Hoe schoon en netjes een weiland voor het maaien er ook uitziet, er kan altijd wat raars in terecht komen. Ik heb wel eens een glasscherf gevonden in de stal die blijkbaar per ongeluk terecht is gekomen op het hooiland van de betreffende boer, en ook wel eens een leesbrilletje, een afgebroken pin van de schudder of kiezels, zelfs wel eens een spijker. Ze zijn heel kieskeurig qua eten, ze eten vrijwel letterlijk sprietje voor sprietje. Ga eens een poosje toekijken hoe ze precies eten, dan zul je je wel geruster voelen!

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:10

Ik heb ook zulke balen en die komen soms als met een en ander aan zwerfvuil binnen.... Valt er uiteindelijk altijd wel uit bij het openbreken en uitdelen. Zeker als je schudt.

Wafel
Berichten: 1819
Geregistreerd: 06-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:13

PocoGaucha schreef:
misschien als je ook de benzine betaald, maar dan kun je beter gewoon het hele pak op de mesthoop gooien denk ik hahaha.


En de mest komt ergens op het land.. Op het land komt gras en het gras gaat in een nieuw pak hooi.

Dikke kans dat je mesje opnieuw in hooi terecht komt :Y)

Blixem
Berichten: 1942
Geregistreerd: 13-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:14

hooi in kleine plukjes voeren helpt misschien
succes :Y)

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 21:15

Mesje is opengemaakt er ontbreekt een stukje van ongeveer 3x4 mm

Ik heb net ook nog een PB gehad van een bokker met hetzelfde mesje alleen van vorig jaar.

Ik ga nu naar stal, veeg mijn lege stal aan schud het hooi uit en doe het in het hooinet.
Ik ben wel benieuwd hoe Pfiff op mijn klacht gaat reageren.

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Re: Help!! dringen advies gevraagt strotouwtjes mes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:17

En daar ben ik ook benieuwd naar! Laat je het weten?

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:18

Wij hadden ook zo'n mes op stal en die was al heel snel gebroken, volgens mij een beetje hetzelfde verhaal..
Ook een van pfiff meen ik.

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Re: Help!! dringen advies gevraagt strotouwtjes mes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 21:26

Ik heb ook het telnr van de vertegenwoordiger van Pfiff in NL (dit omdat ik me toen had aangemeld als verkooppunt van Pfiff) Als ik niets meer hooi dan neem ik contact met hem op. Hij is ook degene waar mijn klacht naar toe is gegaan. Ik heb dan meteen de goede persoon aan de telefoon.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:17

Naja je bent niet de enige, hier hadden we zoals ik al zei er ook een met een stukje er uit op die manier..
goede reden om die dingen eruit te halen bij pfiff
Ik heb trouwens een vergelijkbaar mes, maar dan een voor het duiken officieel. (gebruik hem daar niet voor hoor)
Misschien zo een aanschaffen? Kostte 30 euro ofzo en is echt loeischerp en zitten vervangmesjes bij.

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Re: Help!! dringen advies gevraagt strotouwtjes mes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 22:35

Ik heb toch echt te horen gekregen dat ik de eerste was met deze klacht.

Volgens mij moeten we nog een duikersmes in huis hebben, ik zal eens vragen

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:45

Getver..."veiligheidsmesje" NOT.

Ik heb gewoon van die goedkope aardappelschilmesjes...geloof 5 voor een euro :P Boor een gat in het einde van het handvat....touwtje erdoor en daar een stukje rood/wit afzetlint aan.Ik steek hem altijd in een baal en als hij valt vind je hem zo terug.

Sterkte overigens...goed uitschudden en evt even onderdompelen in een bak water.Als het ertussen zit dan blijft het in het water achter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 23:06

hotchocolat schreef:
Leverancier en de Firma Pfiff zijn al op de hoogte, ik was de eerste (maar is dat niet altijd standaard)

Hij leek me zo handig, maar ik ga nu echt weer met aardappelschilmesjes aan de gang.

Het probleem is ook die ik die baal uitelkaar moet halen om hem we te gooien, alles valt dan weer op die baal eronder. Totaal 4 hoog zo'n slordige 1600 kg hooi Of wel mijn halve wintervoorraad.

maar Joyce wat kan ik van de fabrikant verwachten. die gaan me zeker geen hooi vergoeden.



Je zei toch dat het je bovenste baal is? als je die nog niet hebt losgemaakt, zou ik hem omkiepen en naar beneden laten vallen, grote kans dat je hem dan ineens tussen de losse rommel op de vloer vind?

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Re: Help!! dringen advies gevraagt strotouwtjes mes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 23:27

Een baal van 400/450 kg duw je niet zomaar om. het gaat om een stukje metaal van 3x4 mm.
De baal is helaas wel open.

Ik heb het hooi op twee schone plaatsen goed losgeschud, vermengd met stro en in het hooinet gedaan.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 00:43

Er is vanuit stal geen klacht ingediend over het ding, hij is gewoon de container in gegaan.
Maar je bent dus niet de enige.
maar het mes..
Het is een zelfde soort systeem, zal eens kijken welk merk exact.
Snijd je jezelf in ieder geval echt niet aan.
Hij is van Eeziecut, zit in een hoesje nog ter bescherming die aan een riem kan.
Ik heb hem met paragliden binnen handbereik.
Ik kan daar echt geen mes bij hebben wat per ongeluk een lijn o.i.d. door zou snijden, maar ik moet er in geval van nood snel bij kunnen.
(De kans is heeel klein hoor dat ik hem ooit nodig heb, maar het kan wel een reserveparachute voorkomen in sommige situaties..)
Heel erg blij mee, en het oogt heel degelijk en met 2 reservemesjes.
http://www.divegearexpress.com/tools/eezycut.shtml

Afbeelding

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 00:52

hotchocolat schreef:
Mesje is opengemaakt er ontbreekt een stukje van ongeveer 3x4 mm

Ik heb net ook nog een PB gehad van een bokker met hetzelfde mesje alleen van vorig jaar.

Ik ga nu naar stal, veeg mijn lege stal aan schud het hooi uit en doe het in het hooinet.
Ik ben wel benieuwd hoe Pfiff op mijn klacht gaat reageren.


Ik heb ook zo een mesje gekocht en die was idd bij de tweede baal en het 7 e touwtje al naar de klooien, ik heb er niks mee gedaan want t ding was heel goedkoop- maar als iedereen dit probleem dus heeft. Slechte kwaliteit

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 00:54

Bij ons was hij ook echt in no time kapot, 2 dagen geloof ik..

AppleDumplin

Berichten: 177
Geregistreerd: 18-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: Help!! dringen advies gevraagt strotouwtjes mes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 01:48

oeps...ik wou zo´n ding aanschaffen,gelukkig niet gedaan!ik ben ook erg benieuwd hoe Pfiff dit goed gaat maken....ik hoop ook zeker dat je het stukje nog vind.Onze pony´s werken alles naar binnen,werkelijk ALLES,veulen neemt een hap uit mijn jas,stippel uit een plastic kinderstoeltje,de shetlander bijna een spijker naar binnen,ook visdraad (alles behalve mijn stuk jas heb ik gelukkig wel uit hun mond kunnen rukken)vinden ze ERG leuk.Maar niet alle paarden/pony's zullen zo'n abnormale streken hebben,hi hi!Succes nog!

patricia2403
Berichten: 371
Geregistreerd: 28-10-09
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 01:50

ik zou het zekere voor het onzekere nemen en die baal waar het 'mesje' in gevallen is weg doen, is misschien wat geld wat je weggooit maar een beschadiging in je paard brengt veel meer zorgen met zich mee.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 02:23

Dat is wel een eng klein stukje zeg! En super scherp ook natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat je je er druk over maakt.

Ik zou toch kijken naar een metaaldetector. Die kan je vast wel ergens huren ofzo. Desnoods koop je er eentje en verkoop je hem gelijk daarna weer. Kost wel wat, maar een rustig gemoed is heel wat waard. Misschien kun je die kosten wel verhalen bij Pfiff...

EDIT: Ik zie dat je zo'n ding al kunt krijgen vanaf ca 50 euro. Het zal de beste niet zijn maar dat hoeft ook niet neem ik aan. Hoewel... het is wel een heel klein en dun stukje en je weet ook niet of deze metaalsoort goed herkend wordt. Geen idee hoe sterk die dingen zijn...

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 10:42

ik denk ook gelijk aan een metaal detector huren. Stalgenootje van me was eens haar autosleutels kwijt geraakt in een wei van plm 1 hectare, heeft een uurtje gekost met de detector maar ze heeft hem gevonden!

Ze had hem ergens gehuurd.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:33

hotchocolat schreef:
Leverancier en de Firma Pfiff zijn al op de hoogte, ik was de eerste (maar is dat niet altijd standaard)

Hij leek me zo handig, maar ik ga nu echt weer met aardappelschilmesjes aan de gang.

Het probleem is ook die ik die baal uitelkaar moet halen om hem we te gooien, alles valt dan weer op die baal eronder. Totaal 4 hoog zo'n slordige 1600 kg hooi Of wel mijn halve wintervoorraad.

maar Joyce wat kan ik van de fabrikant verwachten. die gaan me zeker geen hooi vergoeden.


Ik denk het ook niet nee, althans, ik denk niet dat ze dat zo even uit zichzelf gaan doen. Of je dat 'in rechte' zou kunnen afdwingen is een lastige vraag (even hypothetisch gezien, want normaal gesproken kom je daar niet eens aan ivm. tijd en kosten). E.a. moet dan tegen elkaar worden afgewogen.

Wel is het gewoon verstandig om leverancier en fabrikant op de hoogte te stellen. Het kan gaan om een ondeugdelijk product, een productiefoutje, of misschien is er zelfs een hele partij waarbij een 'foutje' is gemaakt bij de productie en krijgen ze nog veel meer van dergelijke klachten.

Ze zijn in ieder geval verplicht om je een nieuw mesje te leveren of de kosten van het mesje te vergoeden (of hem te laten repareren, maar dat zullen ze wel niet doen, het leveren van een nieuw mesje met evt. een 'cadeautje' en excuses zal het denk ik meer worden).

En zo te lezen zíjn er dus blijkbaar meer. Als iedereen de leverancier en fabrikant ervan op de hoogte stelt, dan weten ze het igg en kunnen ze daar naar handelen. Misschien de mesjes zelfs wel uit de productie/verkoop halen. Als men niet klaagt, dan kunnen zij het ook niet weten natuurlijk.

De oplossing met het hooinet klinkt wel als een hele goede, puur 'voor het geval dat'.

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Re: Help!! dringen advies gevraagt strotouwtjes mes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 13:59

Ik zou het zelf fijn vinden als ze uit de productie gaan of dat ze de kwaliteit van het materiaal zouden verbeteren.
Tot nu toe nog niets gehoord, als ik na het weekeinde nog niets heb gehoord dan neem ik weer contact op

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Help!! dringen advies gevraagt strotouwtjes mes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:05

Ik zou je hier niet te druk over maken. Wij hebben dit ook al twee keer gehad, rot mesjes zijn het. Geldverspilling want ze gaan niet lang mee.
En zoals eerder is gezegd, paarden zijn kieskeurig en eten niet alles. Nu voeren wij altijd uit netten maar ze hebben er nooit wat aan over gehouden omdat zo'n mesje was gebroken

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Re: Help!! dringen advies gevraagt strotouwtjes mes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 14:59

Oke ik heb antwoord terug gehad en zo ook de beloofde update

Ze hebben dit probleem nog niet eerder gehad, ik ben de eerste.

Alle producten worden uitvoerig getest, als er iets niet aan de eisen voldoet dan wordt het uit de productie/handel gehaald.

Aangezien ik de eerste ben zien ze niet in om het product terug te roepen.

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:22

Nouja zeg ook raar.
Denk niet dat je paarden het per ongeluk opeten.
Maar jij moet natuurlijk ook oppassen un als je hooi gaat pakken.
Ik houd het maar lekker op de ouderwetse manier een strotouwtje van een baal doorzagen met een strotouwtje. :o
Makkelijk en geen probleem met gebroken messen.