wat vind jij belangrijk aan een bijrijder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 16:57


joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 18:32

Tja, ik heb geen bijrijdster maar een verzorgster. Voordeel is, dat als ik het niet vertrouw, ze er niet op klimt... Bijrijdster is meestal serieuzer en gaat meer om het rijden zelf, kunnen ze niet meer rijden, dan stoppen ze ermee. Regelmatig dragen ze ook bij in de kosten om te mogen rijden...

Dan is het natuurlijk belangrijk dat zo iemand wel netjes kan rijden en zich enigszins aan kan passen aan jullie manier van rijden en trainen zodat het een beetje op 1 lijn zit. Daarbij wil ik geen bijrijdster die niet betrouwbaar is en niet zuinig is op mijn paard en spullen.

Bij een verzorgster, zoals ik nu heb, vind ik het rijden minder belangrijk.
Ik vind het belangrijk dat diegene:

Eerlijk is naar mij en mijn pony
Zich aan afspraken en regels houdt die op stal gelden en in overleg zijn gemaakt.
Zorgvuldig omgaat met de pony en mijn spullen
Niet om het minste geringste afbelt (erge drukte op school en ziekte kan ik begrijpen. Liefst wel ruim op tijd afbellen)
Bereid is om te leren rijden/omgaan met het paard op een manier die ik prettig vind...
Niet alleen maar komt om te rijden, maar ook uitgebreid de tijd neemt om te tutten, poetsen, loslaten, laten grazen, wandelen, enz...


Afhankelijk van hoe diegene rijdt en mijn pony aan kan, mogen er bepaalde dingen wel of niet...
Als ik er met de training te veel last van heb hoe diegene rijdt, dan zal ik diegene vragen les te nemen bij mijn instructrice of les van mij te accepteren.(maar dat ligt vaak gevoelig, en je zit met de tijdfactor Knipoog )