moeilijk geval

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
black jack
Berichten: 41
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-01 12:23

ik heb een jong paard 3,5 Extreme duivel en hij zit de hele tij te ouwehoeren en zig aan te stellen en met opstappen gaat ie gewoon weg lopen en wegspringen hoe kan ik hem dit afleren wie heeft er ervaring mee???? Extreme duivel


Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 12:28

PUBER.
Neem voortaan iemand mee die het paard vasthoud als je opstapt.
Misschien moet je wat consequenter worden en strenger. Neem ook les en misschien dan wel 2x in de week. Pak dit nu aan want anders loopt hij straks over je heen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Noell
Berichten: 32
Geregistreerd: 02-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 12:30

Hij is aan het puberen!!! heeft tie van mij ook gedaan, toen hij 3 was, toen werd hij door mijn instruktrice gereden maar toen ik kon ik hem ookal, wees idd stren g concequent. Laat ook iemand hem vast houden, het gaat vanzelf over.

Dees

Berichten: 18905
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 12:42

Blijf vasthouden aan de plaats waar hij moet stilstaan. Stijg je op en hij loopt weg, eraf (je zit er vast nog niet helemaal op), en terugzetten op dezelfde plaats en opnieuw. Spreek hem streng toe, hij mag niet weglopen. Laat hem niet schrikken, hij zal dan nog sneller weglopen.
Is het een laconiek type, dan wil het nog wel eens helpen om zodra hij wegloopt een tik op de neus te geven (zijkant neus, waar hij plat is). Dan kan hij kiezen, of stilstaan, of een tik.... drie maal raden waar hij uiteindelijk voor gaat.

Over keuzes, mijn [naam verwijderd] wilde eerst ook niet stilstaan, en met hulp raakte ze in paniek. De tik maakte haar in de war..... maar ik heb het opgelost als volgt: ik kon naast haar staan en zodra ik op wilde stappen stapte zij weg. Toen heb ik haar voortdurend met de stijgbeugel in haar zij getikt, alleen wanneer ze bewoog. En er HO bijgeroepen. Stond ze dan stil, hield ik op. Het heeft me wat uurtjes gekost... maar toen ze het begreep was het probleem over. Ze leerde het opstijgen accepteren, het was immers te prefereren boven die porrende stijgbeugel.....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 13:05

Wij zijn begonnen met buiten de bak opstijgen. Zij werd dan vastgehouden en moest dan eerst even wachten voor zij mocht lopen.
Daarna in de bak. Eerst een volte in stap ernaast, stilzetten en voorzichtig opstijgen. Als zij wegliep liepen wij weer een rondje en probeerde opnieuw. Als zij haar best deed en mijn dochter zat, dan moest zij eerst weer wachten. Een paard kan zo gezegd tot twee tellen. Opstijgen en voorwaarts stappen zijn twee activiteiten die elkaar met een korte tussen pauze opvolgen. Als je daar een langere pauze inlast begrijpen zij eerder dat ze moeten stilstaan. Veel succes ermee


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 84 bezoekers