[INFO] Welke stal/weiland moet ik kiezen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: [Centraal] Welke stal/weiland moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 11:40

Dar is het zeker waard! Ik betaal een beetje minder maar heb nog niet eens de luxe van jouw huidige stalling!


Nikass

Berichten: 16546
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:47

Ik zou het ook doen, een binnenbak is toch wel erg fijn hoor en een wasplaats met warm water ook.
Aangezien ik Randstad gewend ben is 250 voor mij sowieso een koopje :D
Staan ze bij beide stallen hele dag buiten? Of is daar nog verschil in uren? En kunnen ze altijd op de weide, ook in de winter?

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: [Centraal] Welke stal/weiland moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 13:00

Ik zit met een groot dilemma wat betreft stalling... Mijn paarden staan nu op een grote chique pensionstal op 5 min van m'n huis, maar daar kunnen ze enkel van 1 mei tot 1 oktober ongeveer op de weide. Dus de verdeling is sowieso al 7 maanden stal en maar 5 maanden weide. De weides zijn wel van erg goede kwaliteit wat betreft het gras en de omheining... Het wordt elk jaar opnieuw mooi gemest en kan goed rusten zodat de paarden heerlijk veel gras hebben in de zomer. In de winter hebben we dit jaar voor het eerst een paddock waar ik ook een slowfeeder op heb staan. Mijn paarden staan meestal elke dag wel 3 uur of langer op de paddock samen (met z'n tweetjes) en daarnaast worden ze natuurlijk ook nog gereden. Dus al bij al is het in de zomer zo'n 5-6 uur weidegang en 2-3 uur eruit om te rijden/verzorgen. In de winter is het dan 3 uur paddock en 2-3 uur rijden/verzorgen. Ze staan dus best nog lang op stal in de winter waardoor mijn paard best hevig kan zijn en dat is niet fijn natuurlijk. De pony blijft er al bij al erg rustig onder maar heeft artrose dus zou eigenlijk veel buiten moeten. Ik betaal hier veel geld terwijl ik eigenlijk veel zelf moet doen. Ik moet altijd mijn paarden zelf buiten en weer binnen zetten wat dus heel veel van mijn tijd vraagt. Er is echter wel een positieve evolutie in de mate waarin de paarden buiten kunnen staan. De paddocks waren er vroeger nooit, we hebben weidegang tot half oktober gehad wat dus langer is als het jaar voorheen en de manege paarden/pony's lopen wel twee keer per week (op de lesvrije dagen) op de weide in te winter. Dus liefst zou ik gewoon even doorbikkelen, alles zelf blijven doen en hopen dat we volgende winter wel weides krijgen en dat er nog meer verandering in de mentaliteit komt. De stal heeft twee binnenbakken en buitenbakken, wasplaats met warm water, stapmolen, graasveld voor in de winter, solarium, kantine, er zijn wedstrijdjes en natuurlijk heb ik een heel netwerk aan hechte vriendschappen opgebouwd in de twee jaar dat ik er sta. Ik kom er dus erg graag, de stallen zijn super schoon, goed voer, prachtige omgeving voor buitenritjes en een eigen bos... De paarden kunnen op stal contact maken met de paarden ernaast (tralies) en er is altijd wel iemand die ik kan vragen om mijn paarden op de paddock/weide te zetten.

Iets dichterbij is een andere stal waar de paarden buiten en binnen gezet worden. Ze staan daar ook per twee, dus mijn paardjes zouden lekker bij mekaar kunnen blijven. Nadeel is wel dat ze daar altijd op dezelfde weide staan waardoor er dus bijna geen spriet gras meer op staat. Ze krijgen natuurlijk wel hooi maar echt grazen gaat dus niet, het verschil met de paddock die ze nu hebben is dus enkel de grootte (de weide op deze stal is ongeveer 4 keer zo groot). De mentaliteit is er heel anders: paarden moeten buiten. Dus ook bij sneeuw, regen, vrieskou... Op zich niks verkeerd mee, dat past misschien beter bij mijn eigen visie. De stallen zijn erg klein, veel kleiner dan de stallen waar mijn paarden nu in staan (iets van een 2,5m op 3m denk ik) dus daar ben ik niet zo blij mee. Op zich staan ze wel van 's morgens vroeg tot het donker wordt buiten. Er zijn echter ook grote boxen (van 4m op 5m denk ik) maar daar hebben ze enkel tralies en zien ze geen andere paarden. Op dit moment had de stal geen plek maar heb ik me natuurlijk wel op de wachtlijst laten zetten. Het erf is wel een stuk rommeliger dan wat ik en mijn paarden nu gewend zijn en een buitenritje is ook niet even makkelijk (ligt vlak aan een drukke weg die je eerst over moet). De stal heeft een fokkerij gedeelte waardoor mijn paardjes ook 24/7 buiten zouden kunnen maar ook daar was geen plaats n de huidige kudde. De stallen waren niet zo goed gedaan als op mijn huidige stal en dat schrikte me ook wel af. Geen binnenbakken, wasplaatsen, solarium, etc maar wel twee buitenbakken (die best nat lagen toen ik ging kijken) en een stapmolen.

Ik zit dus echt erg in de twijfel, want als ik bijvoorbeeld met vakantie ga is het een heel gedoe om een verzorger te vinden. Ik studeer ook dus heb niet echt tijd om alles zelf te blijvend doen zoals ik het nu doe. Het kan wel natuurlijk, alles kan, maar dat levert me heel wat stress op en ik voel hoe ik stilaan mijn hobby voel veranderen naar een dagelijks 'moetje'. Dat is wel zonde vind ik. Wat moet ik nu kiezen? Moet ik blijven hopen dat mijn huidige stal toch iemand in dienst zal nemen die paarden buiten en binnen haalt?

Nikass

Berichten: 16546
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 15:31

Ik zou niet weggaan op de stal waar je nu staat voor die andere stal waarvan ik me ten zeerste afvraag of het een verbetering is.
Het gaat mij namelijk niet alleen om het aantal uren buiten, maar ook om de kwaliteit van het buiten staan. Bij stal twee zet ik hierbij mijn vraagtekens.

Ik vind dat op je huidige stal de paarden (te) weinig buiten komen (ook in de zomer), maar je zegt dat er mogelijk veranderingen aankomen. Ik zou daar eerst eens over in gesprek gaan voordat je alle andere dingen waar je zo blij mee bent weg doet, voor meer uren buiten, hetgeen misschien toch een teleurstelling wordt.

Veilig buiten kunnen rijden in het bos, met warm water gewassen worden, ruime, schone boxen, goede sfeer, veilige omgeving, dat is ook heel prettig voor je paard (en voor jou).
Dit opgeven betekent wel dat er echt iets (veel) beters voor moet terug komen, is mijn mening. Ik ben er niet van overtuigd dat stal twee dat te bieden heeft.

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: [Centraal] Welke stal/weiland moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 18:15

Ik zou zeker niet veranderen!


Nandos

Berichten: 661
Geregistreerd: 04-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 22:18

Zouden er bokkers zijn die met mij willen meedenken? Ik ben al tijden op zoek naar een fijne plek voor mijn zorgen-paardjes.. Het gaat om een Shetlander, 4 jr geleden hoefbevangen geweest, en een oudere Welsh met PPID, bevangen geweest begin september. Zij heeft ook nog stofallergie.

Mijn paarden mogen dus echt maar heel beperkt gras en door de stofallergie moet ik opties hebben wbt voordroog of nat hooi. Ik heb mijn opties afgewogen en heb 3 opties:

Stalling 1: grote pensionstalling (70 paarden)
Ze kunnen hier samen in een box (3x3) en overdag samen op een kale wei. Ze krijgen hier voordroog en eventueel brok (wil ik niet ivm suikers). Worden 4 x per dag gevoerd. Ze gaan een halve dag de wei op (tot de vroege middag), in groepjes van 2. Dus ze kunnen lekker bij elkaar staan. Verder is er ook nog een Shetlander weitje, is een kale wei met verharding en schuilstalletje, hier staan ze 24/7. Is dus ook een optie dat mijn shet daarbij gaat en mijn merrie alleen in de box en dan halve dagen op de wei. Goede uitrijmogelijkheden, zadelkast. Kan een buitenstal zijn of een binnenstal. Goede laag stro in de stal, maar als ze gaat hoesten kan ook op vlas/zaagsel. Volpension 350 voor beide.

Stalling 2:
Doe het zelf stal bij iemand thuis met 6 boxen in totaal. Erg nieuwe en ruime boxen (3x4). Kunnen samen in een box. Voeren en mesten dien je zelf te doen. Krijgen voordroog en kan op stro (zelf bepalen hoeveel), of zelf bodembedekking regelen. Binnen en buiten zetten kan geregeld worden. Wei is nog niet opgedeeld, maar mogelijkheid tot een klein stukje afzetten en kaal laten lopen mag. Geen zadelkast, kan je wel zelf meenemen. Goede uitrijmogelijkheden. Gaat om buitenstallen. 200 euro samen.

Stalling 3:
Terug naar mijn oude stalling. Is particulier. Nadeel is dat mijn merrie hier haar stofallergie ontwikkeld heeft (stoffig hooi). Hooi zal dus nat gemaakt moeten worden (dus 2 x p dag gaan), heeft ook af en toe voordroog. Geen kale wei, zal dus waarschijnlijk uitloopstal worden. Er worden ook boxen bijgemaakt. Kan dus ook savonds samen in een box en eventueel op de uitloop voor de grote schuilstal overdag (laat zeggen een kleine paddock). Vertrouwde omgeving en mooie uitrijmogelijkheden. Kleinschalig en kunnen samen staan. 130 euro samen.

Ben benieuwd wat jullie hieruit zouden beslissen?

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Re: [Centraal] Welke stal/weiland moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 22:24

@nandos ik zou gaan voor stalling 2! Het is dan wel dat je zelf wat moet doen, maar dat is soms juist fijn! Als je de pony's samen in een stal zet, is het toch wel groter dan stalling 1. En als je een stukje kan afzetten op de wei zal het erg fijn zijn! :) Alleen het is wel dan wat harder werken.
Als dat jou toch niks lijkt zou ik gaan voor stalling 1, maar persoonlijk vind ik stalling 2 fijner klinken! :)

[o]

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 22:26

Ik zou stalling twee kiezen als jij de mogelijkheid hiertoe hebt. Dan weet je wat/ hoeveel er wordt gevoerd en zal je altijd 'gerust' zijn! Eerste stalling vind ik voor hun 2 sowieso te klein. Stalling 3 eventueel als je een hooistomer koopt/ stofvrij hooi zou kunnen voeren.

Nandos

Berichten: 661
Geregistreerd: 04-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 22:37

Stalling 2 ligt ongeveer 15 min van mijn huis. Het is dus lastig (maar niet onmogelijk, wel hard werken idd) om 2 x per dag te gaan denk ik.. Ik moet kijken of daar wat geregelt kan worden met voeren, dat zou prettiger zijn natuurlijk.

Het probleem blijft echter, ze voeren voordroog, maar soms hoest mijn merrie hier nog van als het te droog of stoffig is. Ik vind het vervelend om te vragen of andere het hooi nat maken... Maarja dat zal op stalling 1 hetzelfde zijn natuurlijk. Moet even handige en efficiënte oplossingen daarvoor verzinnen.....

Nikass

Berichten: 16546
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 08:07

Ik vind geen van de stallen erg optimaal. Ik zou op zoek gaan naar een plek waar ze samen 24/7 buiten kunnen staan met schuilstal. Dat zal toch voor twee kleine pony's niet zo moeilijk te vinden zijn?

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Re: [Centraal] Welke stal/weiland moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 17:42

Stalling 2 en 3 is een hoop werk. Ik vind stalling 1 eigenlijk wel ideaal klinken. Alleen waarom maar halve dagen op de wei? Is dat ook in de zomer zo? Dan vind ik een box samen wel klein. Als ze gewoon lange dagen buiten staan kan het beter denk ik.

Nandos

Berichten: 661
Geregistreerd: 04-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 20:03

Nikass schreef:
Ik vind geen van de stallen erg optimaal. Ik zou op zoek gaan naar een plek waar ze samen 24/7 buiten kunnen staan met schuilstal. Dat zal toch voor twee kleine pony's niet zo moeilijk te vinden zijn?


Dit gaat absoluut niet want ze zijn hoefbevangen geweest. En hier heb je nergens paddock paradise etc... helaas

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Re: [Centraal] Welke stal/weiland moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 10:30

Ik neem aan dat er een reden was om weg te gaan bij stalling 3? Is die nu weg dat je overweegt om terug te gaan?

Tussen weiland en paddock Paradise zit een heleboel. Zijn er geen paddocks op de stallen waar ze langer in kunnen staan? Of gewoon uitloopjes aan hun stallen vast. Voor kleine pony’s is dat bijna overal wel te vinden. Voor een HB pony is gras beperken belangrijk , maar veel kunnen bewegen ook, op die manier worden de afvalstoffen afgevoerd. Als ze 15-20 uur stilstaan komt dat de boel echt niet ten goede.

Nandos

Berichten: 661
Geregistreerd: 04-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 10:44

Ik ben weggegaan bij stalling 3 omdat mijn merrie daar eigenlijk alleen op de uitloopstal kon staan sinds ze ziek is geworden omdat de weien helemaal vol gras stonden. En ze moest altijd met andere samen staan, omdat er 2 uitloopstallen waren. Hierdoor was het lastig want moest ik soms hooi weken voor 3 paarden en dat was voor mij heel veel werk. Hij deed moeilijk over een kale wei, maar toen ik zei dat ik een andere plek had gevonden waar ik een stuk kaal mocht laten lopen wilde hij dat opeens wel realiseren (mja toen dacht ik dat is nu beetje te laat). Dus ben vertrokken

Hij had nu een kleine wei helemaal kaal, die wilde hij als ik kwam nu niet opnieuw zaaien. Dus die zal redelijk kaal blijven als ze daar kan blijven lopen. En hij is aparte stallen (schuifstallen) aan het bijbouwen. Een hele grote, daar kunnen ze dan samen apart in staan s”avonds als het weer vies is bijv. Zijn eigen nieuwe merrie hoest ook van het hooi, dus hij gaat nu voordroog maken. Het is 5 min van mijn huis (nog niet eens).

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:44

Wat moeten je paarden doen als ze de rest van de uren samen op de box staan? En kunnen ze dan uberhaupt over de rand heenkijken? Waarom is een uitloopstal geen 'echte' oplossing? Dat staat toch los van weidegang, althans hier is een uitloopstal een box met daaraan een stuk verhard, evt nog zand. Noem maar iets en evt daaraan vast nog weide ingang. Prof beer ook eens out of the box te kijken :j

Nandos

Berichten: 661
Geregistreerd: 04-05-14

Re: [Centraal] Welke stal/weiland moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:23

Ik ga voor mijn oude stalling. Ik kan daar een kale wei (ter grote van een paddock ong) gebruiken om ze overdag op te zetten (bij goed weer snachts ook). Kan gebruik maken van de uitloopstal of een vaste schuifstal voor snachts. Hier staan ze ook de hele dag buiten en dat vind ik belangrijk. Hooi heb ik besproken ga ik zelf inkopen, dus kan kan ik op zoek naar iets wat niet nat gemaakt moet worden. Het is ook kleinschalig en met haar leeftijd vind ik dat ook belangrijk. Voordeel ook nog dat het 5 min van mijn huis is momenteel.

Bedankt voor jullie suggesties

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 07:00


C'est quand on est dos au mur, que les meilleurs apparaissent
Dance on every beat -- Follow the rules and you 'll miss all the fun!

Kyno

Berichten: 10417
Geregistreerd: 07-09-03

Re: [INFO] Welke stal/weiland moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 07:56

Ik ben wel nieuwsgierig of hier ook mensen zijn die hun paard veel verder weg hebben gezet?

Ik sta nu met mijn 2 merries op een stal vlakbij huis. Dagelijks 6 uur weidegang, winter en zomer. Mijn ene merrie heeft lichte artrose en een lichte stofallergie. Ik ben al tijden op zoek naar een plek waar ze veel meer naar buiten kunnen, zonder succes.

Nu doet zich de kans voor om ze te verhuizen naar een paddock paradise. Echter bevindt deze zich op 55 km afstand enkele reis. Ik heb al goed met de eigenaar van de paddock paradise overlegd en zij geeft aan het geen probleem te vinden dat ik dan maar 3x per week kan langs komen. De verzorging is all-in en zij heeft vanuit huis continu toezicht op de weide/inloopstal en track. Geeft aan dagelijks de paarden te checken op afwijkend gedrag. Naast de weidegang wordt ook nog hooi in slowfeeders door haar gevoerd en krachtvoer indien gewenst ook.

Ik ben heel enthousiast en wil gewoon de sprong gaan wagen eigenlijk. Mede omdat ik het op mijn huidige stal niet zo gezellig vind (loopt iemand rond waarbij je niets goed kunt doen) en bovendien is de huidige plek ook behoorlijk tijdsintensief gezien dat op basis van zelf verzorgen is.

Op de nieuwe plek heb ik dan veel meer "vrijheden" in de zin van zelf bepalen wanneer ik ga.
Natuurlijk gaat het wel even wennen zijn ze niet dagelijks meer te kunnen zien, maar ik denk alsnog de betere keus?

Hoe kijken jullie hier tegen aan?
Een paard 24/7 in paddock paradise en +/- 3x per week langs kunnen? Of dichtbij, dagelijks bezoeken/zelf verzorgen maar 18 uur op stal en 6 uurtjes buiten?
Ik denk zelf dat ze mij niet missen als ze met een kudde 24/7 lekker buiten kunnen scharrelen...
Maar misschien denk ik daar te makkelijk over.

Vaker bezoeken gaat me dan vanwege de brandstofkosten (doorgerekend) en fulltime baan niet lukken.

Ben benieuwd naar jullie visie hier op!

Nikass

Berichten: 16546
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 14:12

Allereerst: zijn je paarden makkelijk in een kudde? Zijn er voldoende schuilmogelijkheden voor alle paarden?
Heb je vertrouwen in de eigenaren die voor een groot deel van de tijd voor jouw paarden zullen zorgen?

Bij drie keer JA zou ik er voor gaan :) ;)

Ik heb in de regio Amsterdam op verschillende stallen gestaan, die mij allemaal niet bevielen, meestal doordat mijn paard te weinig buiten kwam, te weinig en geen goede kwaliteit ruwvoer kreeg, onveilige situaties en nog veel meer ellende. Toen ik eindelijk een paradijsje gevonden had, maar deze stal ging sluiten, was ik er echt heel erg klaar mee en heb ik mijn paard zo'n tachtig kilometer verderop gezet op de Veluwe. Van altijd zeer intensief twee keer per dag naar stal, naar "af en toe" was even slikken, en niet bedoeld voor de eeuwigheid, maar wat een fijne stal, mijn paard knapte er helemaal op.
Terug naar de ellende van de mij bekende pensionstallen wilde ik nooit meer, dus heeft mijn paard er een maand of acht gestaan tot ze een plekje aan huis kreeg (verhuisd).
Ik kon niet drie keer per week naar de Veluwe, als dat wel kon had ik dat op zich acceptabel gevonden qua rijden enzo.
Nadeel is dat als er wat is met je paard het lang duurt voor je er bent, en dat je niet zo gauw even een half uurtje gaat om even een knuffel te geven.
Maar het geeft je zelf veel rust als je paard echt goed staat, is mijn ervaring, en je kunt die drie keer per week dan wel echt besteden aan quality time, in plaats van allerlei klusjes en ook nog ff snel rijden...

Kyno

Berichten: 10417
Geregistreerd: 07-09-03

Re: [INFO] Welke stal/weiland moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 15:30

Nikass; bedankt voor je fijne en uitgebreide antwoord!

Fijn ook om jouw ervaringen te horen.

Ik denk inderdaad dat het me veel rust gaat geven. Want inderdaad, dan heb ik "maar" 3x per week, maar wél 3x quality tijd. Nu ben ik het meeste tijd kwijt aan binnen/buiten zetten, mesten, voeren en gestresst van alle eisen (echt ziekelijk) van stalgenoot.

Mijn paarden zijn erg makkelijk in een kudde. Zijn ze ook gewend (voor mijn eigen verhuizing stonden ze jarenlang naar volle tevredenheid ook 24/7 buiten in een grote kudde van 30 paarden).
Nu in mijn nieuwe woonplaats niets te vinden met meer weidegang dan wat ik nu heb, of, als dat er wel is ver boven mijn budget.

Dit paddock paradise 55 km verderop is van een vrouw waar ik meteen een klik mee voelde. Heeft helemaal dezelfde visie op paarden houden als ik. Schuilmogelijkheden zijn er ruim voldoende, zowel in loopstal-vorm als een stuk bos! :D
Tevens perfecte uitrij mogelijkheden.

Al schrijvende geloof ik dat ik er wel al uit ben. :')

Individu2
Berichten: 26
Geregistreerd: 06-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:48

Kyno schreef:
Nikass; bedankt voor je fijne en uitgebreide antwoord!

Fijn ook om jouw ervaringen te horen.

Ik denk inderdaad dat het me veel rust gaat geven. Want inderdaad, dan heb ik "maar" 3x per week, maar wél 3x quality tijd. Nu ben ik het meeste tijd kwijt aan binnen/buiten zetten, mesten, voeren en gestresst van alle eisen (echt ziekelijk) van stalgenoot.

Mijn paarden zijn erg makkelijk in een kudde. Zijn ze ook gewend (voor mijn eigen verhuizing stonden ze jarenlang naar volle tevredenheid ook 24/7 buiten in een grote kudde van 30 paarden).
Nu in mijn nieuwe woonplaats niets te vinden met meer weidegang dan wat ik nu heb, of, als dat er wel is ver boven mijn budget.

Dit paddock paradise 55 km verderop is van een vrouw waar ik meteen een klik mee voelde. Heeft helemaal dezelfde visie op paarden houden als ik. Schuilmogelijkheden zijn er ruim voldoende, zowel in loopstal-vorm als een stuk bos! :D
Tevens perfecte uitrij mogelijkheden.

Al schrijvende geloof ik dat ik er wel al uit ben. :')


;) Klinkt goed! Succes daar!

nika_nika
Berichten: 2
Geregistreerd: 31-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 20:56

Hoi, ik ben op zoek naar stalling rond Amsterdam. Ik heb al gekeken bij een aantal stallen, maar geen een was echt leuk. Nu weet ik een stal in Vogelenzang, genaamd stal s'Gravenweg, een hele leuke stal, waar je heerlijk kan buitenrijden. Het is voor mij dan wel elke dag 10 minuten fietsen naar station, 15 minuten met de trein en dan weer 10 minuten fietsen. Ik heb het wel deze stal over, omdat het gewoon een hele gezellige stal is.

Maar nou zit ik heel erg te twijfelen of ik het wel moet doen, aan gezien het best wel ver weg. Ook vraag ik me af of er plek is. Volgende week ga ik kijken.

Weet iemand misschien nog andere stallen rondom Amsterdam (liever niet richting zuid/oost)?
En weet iemand of er plek is bij stal s' Gravenweg?

*\o/*

Gwenvd

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: [INFO] Welke stal/weiland moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 05:31

Volgens mij is een heel uitgebreid topic met alle stallen rondom Amstrdam met allemaal lijsten enzo. Ik zal even zoeken want ik denk dat je daar veel aan hebt

Strooigoed

nika_nika
Berichten: 2
Geregistreerd: 31-05-18

Re: [INFO] Welke stal/weiland moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:55

Ah ja dat zou heel fijn zijn!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel en 30 bezoekers