[INFO] Welke stal/weiland moet ik kiezen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:19

Hier de opties die ik heb :P

Optie 1 - Stalling waar ik nu sta. 175 Euro per maand voor shet + paard, eigen hooi, stro, zelf mesten, DIY, eigen voer, zelf van en op de weide zetten/halen.
+ Buitenpiste
+ Sociaal
+ Stockage voor koetsen + hooi en stro
+ Eigen ding te doen
+ Overdekte plek om op te zadelen in de regen
+ Mogelijkheid tot les geven of krijgen

- Weides worden niet gekalkt of gemest
- Eigenaar is geen paardenpersoon maar geeft dit niet toe
- Kapotte omheiningen worden door pensionklanten gemaakt
- Piste ligt nog vol stenen
- Kapotte drinkbakken in stallenblok worden niet gemaakt
- Ziet geen probleem met 20 paarden allemaal op 2 Ha (4 versch. weides) te placeren
- Wilt 20 paarden 24/7 weidegang geven (momenteel ben ik er met mijn twee en nog twee warmbloeden)
- Komen nieuwe klanten zonder dat er iets gezegd wordt
- Eigenaar is geen fan van me omdat ik geen ijzers in de buurt wil van mijn paarden (en al zeker niet van de arabier die haar resoluut mank trapte in januari)
- Voor volpensionners moeten de andere klanten zorgen terwijl hij geld int. Wij krijgen hier niets voor, andere pensionklanten vinden dit allemaal prima
- Kapotgemaakte spullen bij ruzie met een specifieke pensionklant
- Paarden zijn voor de lol allemaal samengezwierd toen ik nog op mijn werk zat. Merrie had wondjes, shet plakte paniekerig aan mijn merrie, ik moest hulp inroepen van vriendinnen die wel vrij waren om ze uit elkaar te gaan halen
- Geen parking voor trailer, amper parking voor auto
- Stallenblok heeft gaten in het dak waardoor de stal blank staat in de winter
- Met de vaart die het nu gaat zal ik mijn paarden in de winter moeten opsluiten omdat de eigenaar zegt dat in de winter alle paarden bij elkaar horen

Optie 2 - Weide
1000 euro per jaar, wordt gekalkt en gemest
+ Rustige plek
+ 1.7 Ha in te delen voor mijn haflinger en shet alleen
+ Geen gedoe met andere klanten
+ Paarden kunnen 24/7 buiten en hebben gras in overvloed + bomen
+ Parking voor auto + trailer

- Nog geen schuilhok
- Omheining zelf te maken en te investeren
- Geen stockage voor mijn 3 koetsen
- Geen stockage voor spullen
- Geen stromend water of elektriciteit
- Grote hydraulische put in het midden van het weiland die niet overwelfd is, 20 op 20 meter, 10 meter diep, slecht omheind dus nog te fiksen
- Berenklauw aan zijkant van het weiland dat is overgezaaid tot in het weiland (reuzeberenklauw)
- Drie acer esdoorns, gifitge soort, moeten omgekapt worden maar boer wilt ze gewoon vergiftigen omdat hij denkt dat esdoorns kappen niet mag in een weiland
- Geen verlichting of piste
- Iets verder dan stalling


Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [INFO] Welke stal/weiland moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:27

Pff. En optie 3? :=

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [INFO] Welke stal/weiland moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:29

Is er nog niet :n Ik ben letterlijk zo ver gezakt dat ik gewoon aanbel bij boeren... :')

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: [INFO] Welke stal/weiland moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 19:13

Ik zou mijn budget voor een stalling flink omhoog trekken en op zoek gaan naar een fatsoenlijke stalling.

Nikass

Berichten: 16664
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 23:10

Ja het is wel een heel minimaal budget inderdaad

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [INFO] Welke stal/weiland moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 13:36

Meer betalen betekent in deze regio veel meer stalling, spijtig genoeg, en dat doe ik mijn paarden niet aan :n Ik doe ook oprecht graag zelf het voeren, etc, ik doe veel en veel liever zelf het werk dan dat ik het aan een baas overlaat. Het probleem is dat een weide huren niet simpel is in deze regio :')

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 13:53

Ik vind ze allebei niet ideaal klinken.
Als je met die boer eea zou kunnen kortsluiten over dat weiland huren qua aanleg electriciteit/ schuilmogelijkheid en demping van die enge put + bomen zou dat nog een goede optie zijn wellicht, maar daar heeft hij wellicht geen oren naar.
Zou als je kan, lekker verder zoeken naar iets dat beter past en inderdaad bij mensen gaan aanbellen en advertenties plaatsen.
En ik snap goed dat je alles liever in eigen beheer hebt, ik vind pensionstallen ook verre van ideaal :)

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [INFO] Welke stal/weiland moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 14:19

Lijkt mij inderdaad ook de beste optie nu! :j ja, na een tijdje van mensen in je milieu die zeggen 'ja maar, zo erg is het toch allemaal niet' begin je te twijfelen aan je eigen idee van een goede plek :')

En oké, dan ben ik niet de enige! Als ik bv. zie wat voor hooi de stalbaas voor zijn volpensionners heeft binnengehaald... :=

Nikass

Berichten: 16664
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:53

Skyefate schreef:
Meer betalen betekent in deze regio veel meer stalling, spijtig genoeg, en dat doe ik mijn paarden niet aan :n Ik doe ook oprecht graag zelf het voeren, etc, ik doe veel en veel liever zelf het werk dan dat ik het aan een baas overlaat. Het probleem is dat een weide huren niet simpel is in deze regio :')


Nee daar heb je gelijk in. Een groter budget helpt niet altijd. Soms is er simpelweg geen goede huisvesting beschikbaar.

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 09:40

Skyefate schreef:
Meer betalen betekent in deze regio veel meer stalling, spijtig genoeg, en dat doe ik mijn paarden niet aan :n Ik doe ook oprecht graag zelf het voeren, etc, ik doe veel en veel liever zelf het werk dan dat ik het aan een baas overlaat. Het probleem is dat een weide huren niet simpel is in deze regio :')


Maar ben je al actief op zoek gegaan naar stallen in dat segment? Want vaak ken je inderdaad wel zo de grote stallen in je omgeving en denk je mwuh, daar toch liever niet. Maar als je dan echt verder gaat kijken en aan mensen laat weten wat je zoekt, dan kom je ook op plekken die je helemaal niet kende. Zo ben ik in mijn stallenzoektocht eens terecht gekomen bij een meisje die haar 3 eigen paardjes aan huis had staan en 1 stalletje vrij had. Die ken je niet als je er niet via via achter komt.
Ook de stal waar ik nu sta (en die is gewoon perfect :D ) ben ik achter gekomen door gewoon aan mensen rondom mij te laten vallen dat ik iets zocht. Die stal heeft geen website of clubwerking of groot naambord aan de weg hangen. ;)

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [INFO] Welke stal/weiland moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 12:04

Dat is exact de manier waarop ik zoek :j Ik heb geen zin in de grote, bekende stallingen en plekken. Het is hier altijd via via, of je zit vast aan een stal van 450 euro die amper wordt uitgemest, pistes die nooit vrij zijn en waar er op je wordt neergekeken als je iets anders doet dan Engels rijden. Ik laat zelfs bij broodjeszaken vallen dat ik moeite heb met mijn stalling van nu en een plekje zoek! :D You never know...

vendake
Berichten: 170
Geregistreerd: 24-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 12:57

Graag jullie ongefilterde mening :

stal waar ik nu sta PRO zeer grote ruime boxen met veel zicht op buiten/ seizoenen (4x5 meter) , veel ventilatie ,paard staat binnen s'nachts , zowel winter als zomer maximaal weidegang/paddock mogelijk in vaste kleine groep . paard wordt meermaals per dag in het oog gehouden door stalgenoten, goede buitenpiste , kast , stapmolen wasplaats buiten , top instructie die zeer betaalbaar is . Iemand rijdt mijn paard op de dagen dat ik zelf niet kan. vrienden
Contra : geen uitrij mogelijkheden , stalmanagement is overdag uit werken , er zijn geen regels , zeer drukke, grote stal , meermaals gevallen door het niet aanwezig zijn van regels (vechtende honden, rennende kinderen , klanten scheuren parking op en af, paarden schrikken elke rit . stal ligt deels langs openbare weg dus kinderboerderij effect , paarden worden door vreemden gevoerd en geaait door grootouders die met de kindjes komen kijken. stal eigenaars willen geen regels want omdat ze er niet zijn kan dit niet toch afgedwongen worden (sic), geen brandblussers , veiliigheid is 0. Drukke bak je rijd nooit alleen . 35 minuten van woonplaats per auto

stal 2 : PRO goedkoper en in prachtig bosgebied gelegen , het is er STIL ! stalregels en inwonend toezicht . weide gang en paddock in winter. goed hooi/voer , piste bijna altijd vrij , dicht bij huis .
CONTRA: kleine boxen (3x3) , geen stapmolen , boxen geen contact met buiten en geen natuurlijk licht.
geen instructie dus zelf te regelen = duur , mijn leaser verhuist niet mee dus paard staat stil als ik er niet ben, goede leasers zijn moeilijk te vinden.

stal 3 : PP 24/24 buiten , geen rijbak , weinig schuilmogelijkheden voor de paarden , geen toezicht.Paard zal bijna niet meer gereden worden , ik vindt het klimaat hier niet geschikt voor 24/24 buiten en ben zelf niet zo van het zweverige type ..., wil niet bitloos rijden.


de catch 22 : we zijn een gezinnetje aan het stichten , dus ik zal een jaar niet kunnen rijden. Ik heb iemand nodig die mijn paard rijdt.

Wat zouden jullie doen , blijven bij stal nu , stal 2 of 3 , de kosten zijn hier in deze regio allemaal hetzelfde ongeveer.

Nikass

Berichten: 16664
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 14:36

Het is me niet helemaal duidelijk, hoeveel komen ze nou buiten bij je huidige stal? Zomer en winter en gras of paddock?
Zijn uitrijmogelijkheden belangrijk voor je?
Hoe zien de boxen bij stal 2 er nu precies uit?
Hoe "doet" je paard het op je huidige stal?
Hoe belangrijk is het dat je paard gereden blijft worden?
Stal drie zou ik vast wegstrepen.

vendake
Berichten: 170
Geregistreerd: 24-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 15:23

Huidige stal komen tussen de 6 a 10 uur buiten , zomer seizoen altijd weide , winter/ paddock en af en toe weide naargelang weer. Stal 2 heeft langere uren in de zomer ( ong 12 uur) en winter paddock of weide een 6 tal uur ( drogere grond) . Stal 2 heeft boxen in een oude koeienstal dus is meer opgesloten idee. Stal 1 gaat knie diep de klei in in de winter en modder dus kunnen regelmatig een week niet uit staan wegens te erg, stal 2 heeft drogere grond.Ik zou bij voorkeur graag hebben dat ze wel gereden en fit blijft ivm spieren en soepelheid. Paard is er erg blij in dr zomerperiode , in de winter bij stalrust door diepe modder wordt ze erg ongelukkig en ik ook. Hebben een drietal weken gehad deze winter waar ze helemaal niet buiten kwam. Buiten kunnen rijden lijkt me leuk voir de afwisseling, maar het is geen must perse. De zeiknatte grond irriteert me wel erg

Nikass

Berichten: 16664
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 18:24

Dan zou ik voor stal twee gaan. Het lijkt me voor je paard sowieso veel prettiger, die rust, maar voor jezelf ook + goedkoper en dichterbij.
Goede instructie is imo sowieso duur, maar aangezien je goedkoper gaat staan vangt dat misschien wat op. In het bos kun je ook trainen en dat kan een prettige afwisseling zijn voor je paard en je kan er misschien makkelijker lange rechte paden galopperen (=is goede training)
Dan heb je alleen nog een andere leaser nodig, tja dat is niet altijd even makkelijk. Toch zou voor mij stal 2 aantrekkelijker zijn.

En de koeienstal: voldoende frisse lucht is uiteraard wel een must. Dit soort stallen zijn vaak wel lekker koel op hete dagen.

_Lina

Berichten: 392
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Lokeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:18

Hoi allemaal, ik kom ook even binnen vallen met een vraag.

Mijn Tinker merrie veulen van 6 maand, staat al iets meer dan 1 maand op de weide samen met een ander merrie veulen en een oudere merrie. Dit gaat eigenlijk heel goed. Nu hebben de eigenaars van het andere veulen en de oudere merrie laten weten. Dat de weide mogelijks te nat zal worden in de winter en dat ik misschien beter dan een ander plekje zoek.
Hun 2 paarden gaan naar een andere wei bij hun thuis maar daar kan mijn veulen nu niet meer terecht. En los daarvan zou het ook wel fijner zijn dat ik ze gewoon dichter bij mij thuis heb staan. Nu staat ze redelijk ver.

Nu ben ik dus het internet beginnen afspeuren naar mogelijke opties. Ik kwam net uit bij een paddock paradise van iemand particulier. Echt een erg leuke advertentie en heel dicht bij mij! Nu staat er op de paddock paradise een trekpaard ruin van 10 jaar als ik me niet vergis. En hier zou ze dan bij komen staan. Kan dit volgens jullie?
Ik ga morgen ook even een kijkje nemen bij het plekje! Een paddock paradise leek mij alleszins wel heel geschikt voor een veulen omdat ze dan lekker de hele dag buiten kan zijn. :)

Hier in de buurt zijn niet echt de 'typische' opfok plaatsen, en wil graag mijn veulen vaak kunnen zien om een band op te bouwen.

Leentje, Molly & Poppy <3

Myrthe_x

Berichten: 247
Geregistreerd: 16-01-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:38

_Lina schreef:
Hoi allemaal, ik kom ook even binnen vallen met een vraag.

Mijn Tinker merrie veulen van 6 maand, staat al iets meer dan 1 maand op de weide samen met een ander merrie veulen en een oudere merrie. Dit gaat eigenlijk heel goed. Nu hebben de eigenaars van het andere veulen en de oudere merrie laten weten. Dat de weide mogelijks te nat zal worden in de winter en dat ik misschien beter dan een ander plekje zoek.
Hun 2 paarden gaan naar een andere wei bij hun thuis maar daar kan mijn veulen nu niet meer terecht. En los daarvan zou het ook wel fijner zijn dat ik ze gewoon dichter bij mij thuis heb staan. Nu staat ze redelijk ver.

Nu ben ik dus het internet beginnen afspeuren naar mogelijke opties. Ik kwam net uit bij een paddock paradise van iemand particulier. Echt een erg leuke advertentie en heel dicht bij mij! Nu staat er op de paddock paradise een trekpaard ruin van 10 jaar als ik me niet vergis. En hier zou ze dan bij komen staan. Kan dit volgens jullie?
Ik ga morgen ook even een kijkje nemen bij het plekje! Een paddock paradise leek mij alleszins wel heel geschikt voor een veulen omdat ze dan lekker de hele dag buiten kan zijn. :)

Hier in de buurt zijn niet echt de 'typische' opfok plaatsen, en wil graag mijn veulen vaak kunnen zien om een band op te bouwen.




Klinkt inderdaad als een leuk plekje en lekker dichtbij huis. Dit is geheel afhankelijk van de tinker. Mijn pony kon het totaal niet vinden met een jonge ruin, maar goed het is dan ook een merrie. Mijn eigen ervaring is dat het onder ruinen aardig goed gaat als de tinker zelf het ook nog leuk vindt om te spelen etc. Mijn merrie had totaal geen zin in het gebijt van zo'n jonkie, ze verdroeg hem wel maar hij had totaal niet iemand om mee te spelen etc.

Sofie (l)

Nikass

Berichten: 16664
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:40

Een ruin van tien jaar is toch geen jonkie?
Lijkt mij dat het prima zou gaan.

_Lina

Berichten: 392
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Lokeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 13:39

DobyAngel schreef:
Al een beslissing genomen?


Het is uiteindelijk toch de opfok geworden. Ze staat er nu al 2 maand. De eerste maand ging het echt niet zo soepel. Poppy was ik het begin erg onder de indruk van de merrie veulen kudde, en liep haar zelf heel de tijd moe. Waardoor we haar er tijdelijk hadden uitgehaald en ze alleen op stal stond en dan overdag met 4 andere veulens op de wei.
Maar bij regenachtige dagen stond ze dan vaak een hele dag binnen. En ik zag dat mijn Poppy daar niet gelukkiger op werd.
Uiteindelijk hebben we haar dan toch terug bij de kudde gedaan en nu staat ze er sinds een kleine maand bij. En het loopt gelukkig goed! Ze staan met zen allen in een grote loopstal en gaan ook overdag in een grote paddock.
Afbeelding
Afbeelding

Leentje, Molly & Poppy <3

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 22:21

Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen in mijn geval.
Helaas afgelopen jaar 3x moeten verhuizen.
Stal 1 waren afspraken gemaakt over o.a. elke dag minimaal 4 uren buiten, wat lang niet werd gehaald. Mijn paarden werden hiervan erg heet en mijn oudje bovendien stijf, weer luchtwegproblemen door het vele binnen staan etc. Dit was een particuliere stal op dhz basis waarbij het schema/ de werkverdeling totaal niet liep. Meerdere gesprekken hierover leverden helaas niets op.
Stal 2 was eigenlijk perfect, maar eigenaresse liet na een tijdje weten dat ze niet meer wilde. (Kreeg een kindje en kon de volpension er eigenlijk niet meer bij hebben.) Plek was te ver weg om de verzorging zelf helemaal over te nemen.
Nu stal 3 en helaas is daar mijn pony dood ongelukkig (staat op een box die dusdanig dicht is dat ze de anderen niet kan zien). Valt af en draait al 8 weken continu rondjes in haar stal. Schrapen etc. Ook wordt er vaak beschimmeld hooi gevoerd.

Alle 3 particulieren. Ik ben er klaar mee en wil nu wel eens een acceptabele plek, voor lange termijn, waar afspraken worden nagekomen.

Dus ben om me heen gaan kijken en heb nu 2 opties:

Optie 1: groepsstalling/loopstal met goede kwaliteit ruwvoer (staat hiervoor ook echt bekend, om het goede voer en voerbeleid). Professioneel bedrijf met zeer goede naam. Mooi aangelegde, droge paddock met voor de goede dagen daaraan een 2ha groot weiland. Eigenlijk dé perfecte plek in mijn ogen. Nadeel is het prijskaartje.... 525 per maand voor mijn 2 paarden. Hierbij is alleen een buitenbak.

Optie 2: paddock paradise van particulier. Ik dénk best prima, maar ken niemand die ervaring heeft met deze mensen/stal dus is echt weer een gok. En ik durf die niet meer te nemen vrees ik. Prijs is alleen heel wat fijner; 330 totaal per maand. Er is een buitenbak. En een fijne schuilstal. Hooi kwaliteit was bij moment van kijken goed, maar als er een keer een schimmelig baaltje tussen zit... wordt dit dan ook gewoon gevoerd?
Mijn vertrouwen is weg.

Wat zouden jullie doen? Nog één keer de gok nemen (als het na de 2e keer kijken nog steeds goed voelt)? Of de veilige keuze nemen?
Ik wil mijn paarden niet nog meer verhuizingen aan doen namelijk.... :(:)
Maar stél dat optie 2 gewoon een heel fijne plek blijkt te zijn... dan ben ik heel wat goedkoper uit en eerlijk is eerlijk; met optie 1 zit ik dusdanig aan mijn max dat dan eigenlijk alles naar de paarden gaat...
Ben onderhand wat hopeloos. Help.

Dionne_A
Berichten: 27
Geregistreerd: 18-01-19
Woonplaats: Midden van het land

Re: [INFO] Welke stal/weiland moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 22:32

Wat rot, drie verhuizingen in een jaar. Als je met optie 1 financieel zo krap komt te zitten, dan heb je eigenlijk geen andere keuze dan optie 2 een kans geven, toch? En wat je schrijft over optie 2 klinkt prima.

Hoe erg zou het zijn als optie 2 toch tegenvalt en je alsnog voor optie 1 gaat? Ik denk minder erg dan optie 2 helemaal geen kans geven en financieel zo krap komen te zitten, zonder te weten of optie 2 niet ook prima was geweest.

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Re: [INFO] Welke stal/weiland moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 09:17

Dankjewel Dionne!
Mijn onrust zit m er denk ik ook in, dat als ik plek 1 nu laat lopen het zo maar weer een poos kan duren voor ik daar naartoe kan. Als ze me dan ál nog willen hebben... Heb bijna een jaar op de wachtlijst gestaan voor deze plekken; meteen nadat ik weg wilde op de eerste stal al ingeschreven daar.
Ik kom er wel krap door te zitten financieel, maar niet zó krap dat het veel risico geeft.

Ik denk dat ik nog eens ga kijken bij optie 2 / daar nog wat meer details ga uitvragen.

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: [INFO] Welke stal/weiland moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 11:56

Dan zou ik voor optie 1 gaan, de perfecte plek die wel een beetje auw in de portemonnee doet, maar niet zo erg dat je droog brood moet eten. En dat na al 3 verhuizingen. Dan zou ik nu voor de iets zekere optie kiezen en dus 1.

Anoniem

Re: [INFO] Welke stal/weiland moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:57

Ik zou ook voor optie 1 gaan Kyno. Helemaal omdat je zolang hebt moeten wachten en 2 plekjes tegelijk vinden is best een uitdaging, als je lekker thuis op de bank zit met een goed gevoel over je paardjes maakt dat geld ook niet zoveel meer uit, geloof mij :+

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Re: [INFO] Welke stal/weiland moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 15:23

Dankjewel, dat had ik even nodig! Het is verleidelijk om naar het geld te kijken, helemaal bij zo’n groot verschil. Maar rustig thuis kunnen zitten als je eens een dagje over wilt slaan, is erg veel waard. :j


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: joyce83, Sintara en 97 bezoekers