Een leuke manege gezocht omgeving R'dam/Barendrecht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-01 09:45

Hoi allemaal,
Ik ben druk opzoek naar een leuke manege hier in de buurt. Wie rijd hier in de buurt, welke manege is leuk?! Wel gezellig, geen gezeik en ruzie enzo.
Wie kan mij helpen?!

Groetjes
Danielle Schijnheilig

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 10:32

Hoi,

Ik sta op Simonshaven (vlakbij Spijkenisse). Het is echt een super manege. Wel een eindje rijden maar ik heb het afgelopen jaar op 2 andere maneges en 2 pensionstallen gestaan in Rotterdam en dit is echt het beste. Ik weet niet waar je woont in Barendrecht en hoever je wilt reizen.
Er is een 60/30 binnenbak, een 20-40 binnen bak, een 20-40 buitenbak, een longeerpen, een paddock, een stapmolen, solarium, wasplaats met warm water (muntjes), allemaal buitenstallen, goede lessen, springles, buitenrij mogelijkheden en weidegang van mei t/m oktober. Ik betaal 625 gulden per maand en ben echt heel tevreden.

Ik heb op Hippisch Centrum Charlois gestaan, maar daar was altijd gezeik over de stal (niet gedaan enzo) en de mogelijkheden om te rijden zijn beperkt. Hippisch Centrum Hillegersberg heeft alleen een binnenbak en een slechte buitenbak, maar je kunt wel naar het bos en het is er erg gezellig.

PB me als je nog meer wilt weten.

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 10:50

Manege de hoge devel in zwijndrecht? Of is dat te ver weg?

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 11:44

Citaat:
Op 2001-09-02 10:32, schreef Manon 2:
Hoi,

Ik sta op Simonshaven (vlakbij Spijkenisse). Het is echt een super manege. Wel een eindje rijden maar ik heb het afgelopen jaar op 2 andere maneges en 2 pensionstallen gestaan in Rotterdam en dit is echt het beste. Ik weet niet waar je woont in Barendrecht en hoever je wilt reizen.
Er is een 60/30 binnenbak, een 20-40 binnen bak, een 20-40 buitenbak, een longeerpen, een paddock, een stapmolen, solarium, wasplaats met warm water (muntjes), allemaal buitenstallen, goede lessen, springles, buitenrij mogelijkheden en weidegang van mei t/m oktober. Ik betaal 625 gulden per maand en ben echt heel tevreden.

Ik heb op Hippisch Centrum Charlois gestaan, maar daar was altijd gezeik over de stal (niet gedaan enzo) en de mogelijkheden om te rijden zijn beperkt. Hippisch Centrum Hillegersberg heeft alleen een binnenbak en een slechte buitenbak, maar je kunt wel naar het bos en het is er erg gezellig.

PB me als je nog meer wilt weten.


Haha! En ik rijd ook op die manege, en Skipperfan en Kenzolover ook. En Brigitte heeft er ook een paard staan (ze zijn allemaal van Bokt) Haha!
Tis echt een hele leuke manege hoor!!!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 17:15

ik heb een keer met een uitwisseling tussen de 6 beste junioren en senioren van 3 manege's op de rotterdamse manege in het kralingse bos gereden, maar ik weet dus nie of het daar leuk is...

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-01 17:24

Hoi allemaal
Bedankt voor de reacties.
Wanneer kan je daar rijden? Kan je daar ook paarden / pony's leasen / huren? Ik heb namelijk nog geen eigen paard. Misschien kan ik eens langs komen en dat jullie mij rondleiden ofzo.

Groetjes
Danielle Party!!

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 18:10

Ik rijd op pc Schanswijk ruiters. Het is een kleine maar best gezellige manege, we hebben 2 buitenbakken en een gezellige kantine. Ook staan er veel pony's en paarden in pension.

Je kunt er elke dag rijden als je wilt. Ook kun je een pony 'in de huur' nemen (week of maand) dan is het een soort van 'eigen pony' want je mag er alles mee doen wat je wilt. Zelfs naar buiten mag mits met meerdere personen.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 14:29

Ik rijd op manege de Flemming in Klaaswaal. In de Hoekse Waard. Een supergezellige manege!!!! Geen gezeik en geen arrogante figuren. Echt supertof. Met een eigen paard kun je rijden wanneer je wilt en kun je zelfs tijdens een les gebruik maken van de bak. Alleen gaan lesklanten dan voor. Ze hebben een paddock, een 20x40 binnenbak en 2 buitenbakken (20x60 en 20x75) Ze organiseren vrij vaak wedstrijden. Onderling en landelijk.
Ik ben er zelf gaan rijden omdat de sfeer heel goed is en ze heel goed zijn voor de paarden. Ook voor de manegepaarden.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 22:00

Op Rotterdamsche manege ( waar het CHIO plaatsvond ) heb ik vele jaren met plezier gereden en ben pas een jaartje gestopt daar...en je kan ook naar Hippisch Centrum Barendrecht, maar dat ken ik verder niet

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 01:23

Is manege Reyerbos niets voor je? Die is in Ridderkerk, ik heb daar vroeger met heel veel plezier gereden er werden ook wedstrijden gehouden enzo Party!! .

p.s. ga absoluut niet naar Waalzicht, kijk maar eens in mijn profiel en ga eens naar mijn homepage, dat is echt een bende daar Boos!

groetjes Ziggy

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-01 08:56

Ik heb 4 jaar bij Reyerbos gereden. Mijn favo paard was Unique, maar die is bij de brand omgekomen (moeten afmaken). Ik heb eignlijk daar geen goeie herinneringen dus vandaar dat ik daar niet meer wilt rijden.

Groetjes
Danielle Pling

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 10:17

Hoi!

Dit zal wel te ver weg zijn: Manege Oostmoer in Stad a/h Haringvliet. Dat vindt ik zelf een supermanege, erg mooi, schoon, goed en gezellig! Je zal misschien wel denken, hoe kom JIJ daar nou weer bij? Nou, ik heb famillie in de buurt wonen, en mijn tante heeft daar jarenlang gereden. Ik heb er zelf weleens voor een weekje mijn pony neergezet enzo, echt tof!

Groetjes, Daniƫlle Party!!

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 23:51

hallo,
mijn paard staat op manege reijerbos in ridderkerk en het is er heel erg gezellig, je krijgt er goed les en er worden veel wedstrijden georganiseerd.
maar er is toch ook een manege in barendrecht zelf, ben je daar al eens geweest.
voordat ik mijn eigen paard kreeg heb ik daar ongeveer anderhalf jaar gereden met veel plezier.
ze organiseren alleen weinig wedstrijden en rijden deze niet volgens de regels.
ze zaten eerst aan de 2e barendrechtseweg maar zijn egin dit jaar verhuisd naar de overkant.
in het recreatiegebied bij die twee kleine meertjes.
je rijdt de kooiwalweg op, gaat het spoor over, gelijk naar links en je kan hem niet missen.
laat nog even weten wat je keus is geworden.

veel succes en rijplezier

groetjes marianne en nimbus

RealMaantje
Berichten: 528
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 19:21