transportbeschermers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 00:59

ja maar jullie hebben ook zo'n luxe vrachtwagen, daar staan ze sowieso al behoorlijk veilig!! Lachen

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 10:06

Hoi

Ik gebruik gewoon dezelfde beenbescherming als bij het rijden, 3 in 1- Pro-active beschermers van Eskadron. Dat bevalt prima, omdat ze hier aan gewend zijn van het rijden, en dus niet nog iets "engs" om hun benen krijgen als ze ook al in die enge trailer moeten! Lachen

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 18:55

ik gebruik alleen beschermers als ik op wedstrijd moet of naar de keuring.
Ze bedekken dan mooi de schone beentjes van mijn paard die worden dan niet vies. Het zijn ook 2 hands van die slappe waar nodig nieuw klittenband om moet.
Misschien dat ik ooit nog eens van die hoge koop.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 21:21

Sinds ik een ongeluk gehad heb bandageer ik mijn paarden met onderlap en daaroverheen doe ik van die harde transportbeschermers .Is wel lastig omdat ze met riempjes vastzitten maar het loont de moeite als er iets gebeurd.

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 00:00

Ach ik geloof er maar weingi is in die extra bescherming, maar Jura heeft gelijk, ze staat idd beter op de wagen.
Maar ook op de trailer hebben we ze bloot staan, is gewoon net wat minder gedoe, en mijn paard wordt helemaal parra van die lappen

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 16:34

Ben blij dat jij er ook zo over denkt.

Als ik kijk op ZH hele duren Hengsten gaan zonder bescherming de veewagen op. Ze zijn banger voor dikke benen van die dingen en dat ze zicht verwonden. En ze moeten er ook vaak lang opstaan. En als ze lopen is dat vaak kort en heftig (tuigpaarden) er is nog nooit wat gebeurt.

Gr Pris

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 19:33

Ik heb zo van die zachte, nep wollen, beschermers. Ze zitten boven de koot. Ik kreeg ze samen MET het paard Lachen , maar ik denk eigenlijk niet dat ze helpen. Het beschermt niet het gewricht (de koot) van het paard, en het zal je zeker geen beenbreuk besparen. Ik denk wel dat je niet kunt zeggen dat je met een transport-beschermer 'safe' zit. Een goede wegcontrole en een degelijke trailer is al héél veel waard.
Maar ja, beter wel één dan geen, niet?
Mijn paard is dol op trailerritjes en hij is zeer gemakkelijk tijdens het vervoeren. (ik ben altijd banger als hij als we met de trailer weg gaan Knipoog )

Dus, ik raad je in elk geval niet aan om 'mijn' beschermers te kopen.

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 21:50

hee mensen!!

mijn paarden krijgen meestal geen beschermers om, maar wel als we naar een sgw wedstrijd gaan , zodat ze mooie dunne beentjes hebben voor de keuring. en op de terug weg met klei er onder. Ook paarden die klieren krijgen ze om. maar de meeste van onze wedstrijd paarden krijgen er geen om, en als ze klieren krijgen ze lappen met bandages er over heen.