Welke speeltjes Hebben jullie in de stal ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Welke speeltjes Hebben jullie in de stal ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 19:51

Hallo,


Ik vroeg me zo af wat jullie in de stal hebben hangen tegen verveling.

Hebben jullie zelf iets gemaakt??
En wat is dat dan en hoe maak je het??

Of hebben jullie iets gekocht.

Ik ken bijv. een speelappel en likithouder + likit.

Maar wat hebben jullie??

Groetjes: Corina

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:56

Misschien heb je niet veel aan mijn antwoord, maar ik heb helemaal geen speeltjes in de stal.

Overdag staat mijn paard in de wei, als het donker wordt gaat ze naar binnen en krijgt ze biks en hooi, 's avonds ben ik er zelf aanwezig en wordt ze dus getraind, daarna nog wat krachtvoer, hooi heeft ze dan nog steeds en zo komt ze de nacht wel door zonder verveling.
De volgende ochtend gaat ze dan weer de wei in... Lachen

Maar goed, als je paard hele dagen op stal staat, dan kan ik me best voorstellen dat hij/zij zich gaat vervelen, met het risico op ontwikkeling van stalgebreken... ben dus ook wel benieuwd naar de overige reacties !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:57

Een speelbal

je hebt ook nog een liksteen, sommige mensen hangen takken op

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:21

hoi dan zal ik je ook maar vertellen wat ik in mijn stallen allemaal voor speelgoed heb liggen voor ze...

-zo'n grote oranje, plastic pion
-een half leeggelopen voetbal
-zo'n plastic geurappel
-een stuk hout, zo'n blok voor in de openhaard
-een lege colafles opgehangen aan een touw
-een liksteen opgehangen aan de muur in een houder ( geen likit maar zo'n rechthoekige)
-een zoutlik blok

hoop dat je hier wat aan hebt of mee kan Haha!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:21

een lik-it in zo'n houder maar die lust ze niet soms haar gras in hooinet of een wilgentak.
als het weiland geen modderpoel is staan ze overdag buiten trouwens Lachen

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:47

mijn paard staat overdag op de wei Lachen
ja in de winter niet meer zoveel en zo lang als de zomer.

maar ik heb toch lekker veel stro en hooi,vind zij het leukst Haha! Tong uitsteken
en dan nog een blauwe skippybal,en likstenen.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:50

een jolly bal - zo een waar ze in bijten dat hij indeukt en als ze loslaten dan komt hij terug in model. Dit maakt een licht zuigend geluid. Het grappige is dat hij zijn energie er lekker op kwijt kan. Als hij even wat humeurig is, bijv. als de andere paarden om hem heen te veel herrie maken, dan pakt hij de bal en duwt hem tegen de wand aan, zodat hij in deukt. Als hij dat een paar keer gedaan heeft dan is hij weer rustig en kijkt heel tevreden. Hij heeft er wel plezier in.
Je kan evt. een grote wilgentak in de stal hangen Let wel op dat hij er niet in kan gaan staan of met zijn been eroverheen. Dit is onschadelijk en ze kunnen de bast er lekker af knabbelen. Als hij er niet meer naar omkijkt dan evt. vervangen voor een nieuwe

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:55

Kan ook niet echt meedoen, mijn paarden hebben alleen een schuilstal. Maar wij hebben een liksteen en ze krijgen zoveel hooi dat ze daar bijna 8 uur per dag mee bezig zijn Bloos! OK dan! Moet zeggen eten is het belangrijkste voor mijn monsters Schijnheilig Haha!

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 21:54

Ik heb voor Yetro een Snack a ball een likit met zo'n bal er onder waar ook nog 2 likits in kunnen een cola fles en een mineralen liksteen.
Tegen de verveling gooi ik de wortels die ik geef gewoon door zijn hele stal en niet op een bergje.
Zo moet hij meer zoeken.
Ik wil nog een tongtwister kopen want Yetro likt de likits niet op mijn hij hapt er in zo dat hij ze binnen een nacht op heeft.
(ik vul die likit dus maar zelden want dit kost me te veel geld.)

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 22:06

Speeltjes heb ik niet voor mijn paard, maar ze is sowieso geen speels typeje. Het is echt zo'n wijze dame Haha! . Haar "speeltjes" zijn haar vriendin (gekozen uit een groep van vijf Lachen ) in de paddock, gras in de wei en hooi in haar stal ...

Marsie

Berichten: 956
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 23:41

uhm.....tja een liksteen verder niks, maar of je dat eigenlijk echt een speetje noemt.... Scheve mond

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 23:43

Hij staat overdag bijna altijd buiten, maar omdat we nu onze wilgen aan het snoeien zijn krijgt hij ook een flinke bos wilgentakken in z'n stal. Hij is zowieso altijd bezig met het eindeloos doorziften van z'n stro (op zoek naar dat ene lekkere sprietje) maar nu kan 'ie ook lekker aan de takken knabbelen.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 00:08

Momenteel hangt er een zware ketting in waar ze heel druk mee is. Hoor dat ding regelmatig rammelen. Eigenlijk verzin ik iedere paar weken weer wat nieuws. Het langste is ze tot nu toe nog druk geweest met een zware zwerfkei die de hele stal door werd gesleept. Overigens loopt ze ook elke dag een poos buiten maar op stal verveelt ze zich heel snel.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 00:29

Imker loopt iedere dag minimaal 7 uur buiten, maar op stal heeft hij toch een speeltje: zijn pion, een zoutblok en het touw van het zoutblok van de buurvrouw. Dat touw moet ik zowat iedere ochtend weer vastknopen, want Imker speelt 's nachts voor Houdini.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 03:41

hij heeft een mineralenblok en flink hooi, soortgenootjes in de boxen naast hem en hij is erg tevreden

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 04:31

* Een kleine jollybal,
* Een grote (lekke) Jollybal opgehangen aan een touw,
* Een blok hout,
* Een liksteen in de voerbak,
* Een grote liksteen aan een touw opgehangen,
* Een oranje pion,
* Een 'verkreukelde' emmer.

Dat was het eigenlijk wel zo'n beetje...

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 10:49

Aquila heeft geen speeltjes, alleen een likblok in de voerbak en met slobber besmeurde tralies waar ze regelmatig aan lebbert Haha! .

Relrite heeft een grote Jolly Bal, een likblok en een knuffelbeer. Thuis heb ik nog een hooibal voor haar liggen, maar ik vergeet die iedere keer op te hangen. Ze krijgen op deze stal ook vrij fijn kuil en geen hooi, dus dat is wat lastiger in de bal. Relrite is trouwens een erg kunstzinnig paard, ze weet de gekste kunstwerken te maken met stro en mest Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 10:50

Een liksteen, maar dat noem ik geen speeltje.
Verder niks.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 10:52

Ik heb zo'n voerbal waar ik nooit meer voer in stop Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 10:59

flair schreef:
Ik heb zo'n voerbal waar ik nooit meer voer in stop Haha!



Gemenerik... En jouw paard maar rollen met die bal! Boos!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 11:00

Neuj, die doet er niks mee als het niet rammelt. Als er wel wat in zit wordt ze er kwaad op Haha!

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 11:26

voor mystery heb ik een cola fles, waar ik gaatjes in heb gemaakt opgehangen in zijn stal, daar doe ik elke dag voer in.

Van een tonnetje met een deksel erop heb ik zo'n rol bal gemaakt, waar ik zijn voer voor s'avonds in doe. Hierbij moet je er alleen op letten dat de gaten niet te klein zijn, anders worden ze helemaal gek.

Bij mystery ligt er ook nog een boei in zijn stal, hier doet hij volgens mij alleen niet veel mee.

en niet te vergeten een liksteen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 11:29

flair schreef:
Neuj, die doet er niks mee als het niet rammelt. Als er wel wat in zit wordt ze er kwaad op Haha!

Ik heb ook het idee dat ik Kawa er niet blij mee zou maken.
Geloof dat hij juist erg chagerijnig word als hij zijn eten niet gewoon krijgt.
Dus dat een voerbal, of iets in die strekking alleen maar averrechts werkt.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 11:57

Mijn paard heeft wilgentak in zijn stal hangen, kruidenliksteen, mineralenliksteen, jollybal..... Hij speelt dr wel mee. Zo nu en dan druipt de liksteenprut (plaktroep) van de jollybal. Volgens mij bewerkt hij zijn "speeltjes" om de beurt.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 12:03

Jolynn en Lex hebben allebei een basketbal in een hooinet en een liksteen. Jolynn heeft een likit en als het de tijd van het jaar is hebben ze een grote wilgentak. Haha!
Jolynn kan zich ook lekker bezig houden door soep te koken van haar hooi ( haalt ze lekker door haar drinkbak) Verward