Hoe belonen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Hoe belonen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 23:05

Er staan bij mij achter 8 half-wilde paardjes, die ik vaak moeten vangen als ze weer eens ontsnapt zijn. De paarden zijn niet van mij en worden niet verzorgd, maar wel bijgevoerd door de halve buurt.

Ik ga nu vaak even de wei in om ze aan te raken en een beetje te borstelen, zodat ze me beter kennen en zich volgende keer makkelijker laten vangen. Borstelen vinden ze best eng dus ik doe alles rustig aan, maar ik wil ze graag belonen als ze klaar zijn. Ik beloon ze overigens wel aldoor met mijn stem, maar ik weet niet hoe gevoelig ze daar voor zijn.

Paardensnoepjes, appels, etc. wil ik ze niet geven, want ze worden zo veel bijgevoerd dat ze bijten naar alles wat in de buurt komt. Het zou sowieso niet veilig zijn, omdat ik de rest van de kudde altijd in de buurt is en erg opdringerig is, zodra ze eten zien.

Dus hoe kan ik ze belonen? Is eten toch een goed idee?

Kerstmuts


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 23:07

Ik denk dat je je beter zorgen kunt maken om de dieren als hoe je ze moet belonen dat je bij ze mag zijn...

Van wie zijn ze dan?

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 23:08

Op een lekker plekje kriebelen doet het vaak heel goed. Bij de schoft en in de manen, en vaak ook bij de kaak en oren.

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 23:10

eerlijk gezegt zou ik ze helemaal niet gaan borstelen enzo Scheve mond
ze zijn toch wild! ik ga in mogolie ook niet ineens op die prezwaki paarden rijden oid?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 23:14

Ik zou ze lekker laten staan, het zijn jouw paarden toch niet?

28-09-2007
Nothing compares too you...

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 23:27

Fairie schreef:
Ik denk dat je je beter zorgen kunt maken om de dieren als hoe je ze moet belonen dat je bij ze mag zijn...

Van wie zijn ze dan?


Volgens mij zijn ze van de gemeente.

Ik maak me juist zorgen om ze want ze ontsnappen en komen dan op de weg terecht. De politie komt vaak pas meer dan een uur later. Ik vind dat ik ze echt niet zo maar over de weg kan laten galopperen, dat is niet alleen voor hun gevaarlijk maar ook voor automobilisten.

Maar het is gewoon erg moeilijk om ze te vangen en daarom wil ik dat ze me een beetje kennen, zodat ik ze makkelijk weer terug kan zetten.

Kerstmuts

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 23:34

Lautjuh123 schreef:
eerlijk gezegt zou ik ze helemaal niet gaan borstelen enzo Scheve mond
ze zijn toch wild! ik ga in mogolie ook niet ineens op die prezwaki paarden rijden oid?


Nou zo wild zijn ze nou ook weer niet! Haha! Het zijn geen Konik's of zoiets. Volgens mij zijn het gewoon normale ponies, die niet veel contact met mensen hebben gehad.

Ik wil dan ook helemaal niet op ze rijden of ze uitgebreid borstelen. Ik haal hooguit een paar keer een borstel over de rug en nek, zodat ze me een beetje leren kennen en dichtbij laten komen. Als ze dan ontsnappen kan ik tenminste dichtbij ze komen, zodat ze snel weer veilig de wei in kunnen.

Kerstmuts

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 23:36

ArwenLune schreef:
Op een lekker plekje kriebelen doet het vaak heel goed. Bij de schoft en in de manen, en vaak ook bij de kaak en oren.


Dat zal ik eens proberen! Haha!

Kerstmuts

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 10:20

Hmm... Als je het zo verteld heb ik best wel medelijde met ze.
Misschien kun je de gemeente hier over een inlichten, dat het zo niet kan.

De paardjes kun je belonen door op een fijn plekje kriebelen, als ze dat ook niet al te eng vinden natuurlijk anders komt het ook niet over als een beloning.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Athelas, Bolletje29, GrapeshotBot en 33 bezoekers