stoeterij gadedijk!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

stoeterij gadedijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 21:39

mensen ik heb een vraagje:

Wie heeft er weleens paarden bij stoeterij gadedijk gehaald hoe beviel je dat daar,is het zo dat de paarden gezond zijn,gekeurt,papieren,hoogte,klinische onderzoeke gehad hebben?

Wie kan mij helpen!

Myranda

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 22:12

Ik heb er geen paard gekocht maar er wel een tijd gereden. De paarden zijn inderdaad gekeurd ed. Ik heb er niet zulke goede ervaringen mee en ben daarom gestopt met lessen daar. Als je er een paard wilt gaan kopen wordt dat beestje meestal eerst door iemand voorgereden. De paarden worden daar echt niet vaak gereden, hooguit 1 a 2 keer per week. Verder staan ze de hele dag in het weiland, vaak in de blubber. Ik heb meegemaakt dat alle paarden luis hadden. Ze hadden me niks daarover verteld en ik kwam er toen zelf achter (gelukkig voor mijn eigen paard, anders had hij het ook...). Ze vertellen altijd dat het een ontzettend braaf beestje is, vaak is dat niet zo. Als je goed kan rijden levert dat weinig problemen op maar ik heb meegemaakt dat ze een Engels Volbloed verkochten aan een meisje van hooguit 6, als 'super brave kinderpony'. Dat paard was alleen panisch voor al het verkeer en buitenrijden was onmogelijk (meisje dat paarden inreed durfde het zelfs niet aan....), ze hadden verteld dat die Engels Volbloed ideaal was voor buitenritten.... Ze lieten die pony dan ook op het terrein in de trailer stappen ipv langs de weg.
De paarden worden alleen voor de lessen geborsteld, of als er iemand komt kijken. Als er iemand komt kijken wordt de aangekoekte modder-dreadlocks uit de vacht geknipt, het paard wordt netjes gereden en vertroeteld terwijl er de rest van de tijd nauwelijks naar om wordt gekeken.
Ik denk dat je er best een paard kunt kopen maar dat je goed moet oppassen op trucjes, en nooit teveel betalen!! Ze halen die paarden per veeltal goedkoop uit Ierland, rijden ze een paar keer (noemen ze inrijden daar) en daarna worden ze met vette winst verkocht.
De paarden worden wel grondig gekeurd door de da, dat moet ik wel zeggen. Alleen hebben ze wel vaak luis, mok, rotstaal enz enz.
Ze doen daar alles om maar geld te verdienen, er staat een fries die ze 2x per jaar dekken (beestje is net 3 en heeft al 2 veulens gehad), de kittens van de stalkat worden ook verkocht.

Sorry voor het lange verhaal maar ik wil je alleen behoeden voor een miskoop!

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 22:18

TiNa_JoInTy heeft daar een Haflinger gekocht. Ze vond het wel goed daar, ze zeiden dat ze alle paarden dressuurmatig rijden, een kwartier ( Verward) per dag...De pony was goedgekeurd maar had beetje last van daemhalingsproblemen, stond niet in het keuringsrapport...vraag de rest maar aan haar zelf, nu heeft ze geen last meer van ademhalingsproblemen maarja. Ook staat ze vaak niet stil bij opstappen maar verder is ze er wel heel blij mee.