teveel geld of niet? (stalling)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

teveel geld of niet? (stalling)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 19:50

Ik sta nu op een kleine pensionstal, op zich heel gezellig, maar er zijn toch dingen waar ik me niet helemaal in kan vinden.
Ik betaal hier €200,- per maand, inclusief voer, hooi en stro.

De faciliteiten zijn echter niet zo best naar mijn mening. De stallen zijn IMO erg klein (3 x 3 halen de boxen echt niet). Jordy heeft dus wel een kleine box, maar gelukkig wel 1 van de boxen met uitloop. De uitloop is wel groot, zo'n 15 x 5, en zijn stal is groot genoeg om in te liggen (krap, maar het gaat).
De stallen worden zo opgestrooid dat het stro voor 3/4 de stal bedekt, achter is een strook vrij, bij een grote stal niet zo'n punt, maar hier liggen ze dus vaak met de achterkant op beton wat denk ik niet bevorderlijk is voor de gewrichten.
De stallen zijn niet erg handig ingedeeld, je moet door stallen van andere paarden heen om in je eigen stal te komen.

Er is alleen een buitenbak, van 15 x 30 van niet al te beste kwaliteit. Er is 15 jaar geleden gewoon een stuk grond een beetje afgegraven en zand op gestort, een laagje van zo'n 10 cm. De bak is na 1 buitje dus een complete baggerzooi, waar je met sportschoenen niet doorheen kunt lopen zonder ze kwijt te raken. De grond en het zand is dus gaan mengen.
De bak is nu vandaag, na een paar dagen geen regen en wel zon nog steeds niet echt begaanbaar (galopje is bijna onverantwoordelijk). De paarden zakken er tot hun kogels minimaal in weg, en vlak is hij ook niet... Bovendien ligt de hoefslag meestal heel wat dieper dan de rest van de bak, echt zo diep dat je paard een opstapje moet maken om van de hoefslag te komen. De verlichting in de bak bestaat uit 1 grote bouwlamp, waardoor je niets ziet als je er tegenin rijdt.
De stalhouder doet verder zelf niets aan de bak, 2 x per jaar slepen hooguit, verder moet je zelf met een schep aan de gang om de bak/hoefslag begaanbaar te maken....
Ook is er een longeerbakje, die ook zo zwaar is (mul zand) dat een paard er na 15 min. zeiknat uitkomt en zichtbaar moeite heeft. Bovendien is bij de longeerbak al een jaar het licht kapot, en wordt er ondanks herhaaldelijk vragen niets aan gedaan.
De spuitplaats bestaat uit een tuinslang, en heeft alleen koud water.
De zadelkamer kan niet op slot, en ook de kastjes zijn zo open te maken.

Ik vind die €200,- dus nogal wat hiervoor, wat denken anderen hiervan? Is dit alleen wat je voor dit geld kunt verwachten, of valt er wel iets meer voor te verwachten?

Run free Jordy.... 1997 - 2021


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 19:53

een woord teveel......... zeker in die hoek. leg er 100 euro bij en je paard staat op fluweel

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 20:01

vind het ook wel aan de hoge kant... vooral de bakzorg vind ik wel erg weinig....voor dat geld mag die minstens regelmatig gesleept worden!

kun je niet wat anders vinden, waar je beter staat?

Dag lieve mama...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 20:02

Supertje, je hebt gezien waar mijn pony's staan. Ik betaal 250 in de maand, voor 2 pony's!

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 20:03

ik vind het wel veel voor wat je krijgt. Ik betaal 185 euro (wel in de randstad) en daar heb ik het volgende voor:

-box van 3x3 (gewone standaard tralie box met schuifdeur)
-stallen zijn gebouwd in een grote loods, met veel licht, hoge nok, voldoende ventilatie
- inclusief hooi, stro, buiten en binnen zetten van je paard, uitmesten gebeurd in overleg, zij potten liever op in een hele week en ik niet (drachtige pony) dus mest ik zelf uit. Mag er zoveel hooi/stro ingooien als ik wil
- electrische drinkbak
- waterslang met koud water
- electriciteit dmv een generator
- heel wat ha weiland waar je paard elke dag van het jaar op mag!
- je mag in de wei longeren/rijden, je kan zelf met lint een stukje afzetten

Er moet het komende jaar nog een buitenbak bijkomen (gedraineerd, 40x20) en electriciteit zonder generator. Op dit moment is het een vreselijke blubberzooi opweg van stal naar de wei, ook dit zou nog geasfalteert moeten worden (plannen die imo lang gaan duren)

In de zomer staat mijn pony trouwens dag en nacht buiten voor 35 euro in de maand. Zo kom ik gemiddeld goedkoop uit en mijn paardje heeft een perfecte verzorging die ik zelf kan bepalen. Mag ook zelf buiten/binnen zetten als ik dat wil. Alleen de faciliteiten voor mijzelf zijn wat minder, alhoewel daar dus wel plannen voor zijn.
Ik heb het ervoor over omdat mijn pony hier in de winter overdag naar buiten kan en dat kan bijna nergens in de randstad. Op een 20 min rijden heb ik een natuurgebied met volop ruiterpaden.

Dus als je jouw stallingsgeld vergelijkt met dat van mij (ik ben dus 200 per maand kwijt inclusief biks) vind ik wat jij betaald behoorlijk veel. Vooral voor het welzijn van je paard. Ik kies een stalling zelf uit op wat is er voor mijn paard. Pas als dat goed is ga ik kijken wat ervoor mezelf is.

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 20:05

das zeker te veel. Je mag daarvoor minstens een goede bak verwachten.

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 20:06

Ik vind het echt heel erg duur!!
Als je al naar je eigen kleine stal moet door de stallen van andere paarden lijkt mij toch ook al niet zo'n succes!
Verder ook niet zo verantwoordelijk dat je paard dus snel blessures kan oplopen met rijden in de bak of longeren.
naar mijn gevoel is het dus veel te veel.

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 20:16

Stef, je vertelde me inderdaad al dat je dat betaalde, en je hebt echt véél betere voorzienigen dan waar ik sta. Dat sterkte eigenlijk nog mijn vermoeden dat ik wel erg veel betaal...

Er is hier vlak bij ook een manege, daar staat hij in een ruime box, poets/wasplaats binnen. Binnenbak van 20 x 40, 2 buitenbakken van 20 x 40 en 60 x 40 met goede bodem en springtuin, longeerbakken, stapmolen, paddock en solarium.
En voor €230,- per maand... Ik zit er heel sterk over te denken (ook i.v.m. wedstrijden die daar 1x per maand gewoon op het terrein zijn).
Probleem vind ik alleen dat ik daar vrijwel geen uitrijmogelijkheden heb, ja een drukke weg over, maar dat is met Jordy ook niet alles. Ook de lestijden, die zijn van half 7 tot half 10 's avonds daar, ook niet ideaal, en dan nog kids die constant aan alle paarden zitten (ik heb een zeer knuffelbaar paardje...)

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48200
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 20:26

als je echt op zoek bent, en je vindt Schiedam niet te ver weg, dan kan je altijd eens bij ons informeren... meer info kan ik je per pb geven.. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 21:15

echt veel te veel, ik vindt het net aan 100 euro waard, ikzelf betaal minder en heb wel een fikse boks, stro tot aan de knieen een spuitplaats en een all weather bak, ik zou er weggaan!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 21:20

voor een paard betaal ik dat op stal en dan heb ik inc grote binnenbak, ruime box op zaagsel, elke dag weidegang, goede zadelkamer, gezellig, behulpzame stalhouder...

Ik zou op zoek gaan naar een ander stekkie!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 21:25

Ik vind het ook nogal duur

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 21:34

nu ik heb er weinig aan toe te voegen!! Te duur dus!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 21:38

Ik heb voor € 180,00

- Stal van 3 x 3
- Kuilgras
- Zaagsel
- Grote buitenbak met drainage
- Paarden staan 4 uur per dag buiten in een soort padock.
- Leuke uitrij mogelijkheden naast de deur.

De stallen zijn wel erg oud en in sommige gevallen imo gevaarlijk. Ik heb samen met iemand nog de beste stal, waarbij de paarden zeg maar met de hoofden niet bij elkaar kunnen. Andere paarden staan in een soort van stands maar dan omgebouwd in stallen, die kunnen dus met de hoofden wel bijelkaar. Dit vond ik niet zo'n goed idee met de voernijd van Guus Knipoog

Dus vergelijk en kijk of je veel betaald.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 21:47

Ik ken een manege voor € 235,- per maand voor een ponybox.

- Stalgrootte weet ik niet, minimaal 3 x 3
- Ze voeren 3x per dag
- Ze mesten 2x per week
- 2 groepslessen
- Onderlinge wedstrijden
- Binnenbak 20 x 60
- Binnenbak 20 x 40
- Buitenbak 20 x 60?? (2 maal)
- Matige uitrijmogelijkheid
- Stapmolen
- Was/spuit/poetsplaats
- Stallen zien er goed verzorgt uit
Laatst bijgewerkt door Relliej op 06-11-03 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 21:58

Ik vind het ook superduur!
Ik sta nu op een stal voor 140 E/maand:
Buitenbak (20x40)
Grote boxen (4x5 meen ik)
Spuit/poetsplaats, warm & koud water
Alles erop en eraan, veel stro in de stal enzo!

Heel binnenkort verhuis iki naar een andere stal, daar betaal ik dan 170 E/maand en heb ik:
Binnenbak (20x40)
Buitenbak (afmeting weet ik zo niet)
Stapmolen
Spuitplaats (warm & koud water)
Ruime stallen
er word voor je gemest, en voer en alles zit erbij inbegrepen!

Alja

Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 22:15

ik vind het erg duur, ik sta op een stal waar het 125 euri kost met binnenbak en stapmolen

ONDERSCHRIFTLOOS

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 22:43

Enige grote voordeel is dat je paard een permanente uitloop heeft.
De rest is knudde.

There is no reality, only perception.

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 22:50

Supertje schreef:
Er is hier vlak bij ook een manege, daar staat hij in een ruime box, poets/wasplaats binnen. Binnenbak van 20 x 40, 2 buitenbakken van 20 x 40 en 60 x 40 met goede bodem en springtuin, longeerbakken, stapmolen, paddock en solarium.
En voor €230,- per maand... Ik zit er heel sterk over te denken (ook i.v.m. wedstrijden die daar 1x per maand gewoon op het terrein zijn).
Probleem vind ik alleen dat ik daar vrijwel geen uitrijmogelijkheden heb, ja een drukke weg over, maar dat is met Jordy ook niet alles. Ook de lestijden, die zijn van half 7 tot half 10 's avonds daar, ook niet ideaal, en dan nog kids die constant aan alle paarden zitten (ik heb een zeer knuffelbaar paardje...)


Als je voor €30,- meer per maand zoveel meer mogelijkheden hebt zou ik daar naar toe gaan, dan maar wat minder uitrijmogelijkheden.
Maar waar je nu staat betaal je echt veels te veel. Daarvoor mag je echt wel eisen dat je boks helemaal wordt opgestrrooid en dan bak berijdbaar is!

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 23:49

Veel te duur!!!

Sometimes life is a fiets bitch...........

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 23:52

Pfoei €200 klinkt echt erg veel voor zo'n "zooitje" Haha!

Bij ons op stal is het ook niet perfect.
Ik zit ook aan de €200 maar Par heeft een lekkere ruime stal.
De bak is niet je van het, maar wordt wel bijna dagelijks gesleept waardoor die dus alleen nog maar klein is.
In de zomer rijden we lekker op een stuk afgezet wei, wat dan keurig steeds weer gemaaid wordt.

We hebben als bakverlichting gewoon in iedere hoek zo'n paal staan en als ik echt ergens iets over te klagen heb wordt dat in ieder geval zo serieus genomen dat er nog wat aan gedaan wordt.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 07:01

Supertje schreef:
Er is hier vlak bij ook een manege, daar staat hij in een ruime box, poets/wasplaats binnen. Binnenbak van 20 x 40, 2 buitenbakken van 20 x 40 en 60 x 40 met goede bodem en springtuin, longeerbakken, stapmolen, paddock en solarium.
En voor €230,- per maand... Ik zit er heel sterk over te denken (ook i.v.m. wedstrijden die daar 1x per maand gewoon op het terrein zijn).
Probleem vind ik alleen dat ik daar vrijwel geen uitrijmogelijkheden heb, ja een drukke weg over, maar dat is met Jordy ook niet alles. Ook de lestijden, die zijn van half 7 tot half 10 's avonds daar, ook niet ideaal, en dan nog kids die constant aan alle paarden zitten (ik heb een zeer knuffelbaar paardje...)


je huidige stal is te duur maar dat hebben er al meer gezegd. Van de stal hierboven zou voor mij het vetgedrukte ook een enorm probleem zijn.

Wij betalen nu 250 euro per maand voor:
- pensionstal regio den bosch www.venhorse-trading.nl
- voer, hooi, vlas
- ruime box
- 20 * 40 binnenbak, 50 * buitenbak, grote wei om op te rijden
- 6 weien, 2 hengstenpaddocks
- spuitplaats met warm en koud water
- trailerstalling, kantine
- geen uitrijmogelijkheden

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 08:23

Ook ik vind het erg veel geld.. Als je de kans hebt zou ik zeker uitkijken naar een goedkopere en/of betere stalling.

* To Belg, or not to Belg *

Babsiej

Berichten: 6232
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:26

Hoi, Ik vind het ook wel erg veel hoor. Ik betaal zelf 100 euro per maand, inclusief vlas, en hooi (moet zelf mn biks kopen) Als i kgeen tijd heb om te verzorgen doet hij het. Hij zet ze meestal 's ochtends al buiten en geeft ze te eten. Dan krijgen we binnen nu en 3 maanden een goede buitenbak, we hebben zadelruimte, een kleine kantine (wel met kachel, koffie en thee:P) grote boxen, 4x3, en een tuinslang met koud water. en het hele jaar door de wei tot beschikking. Het is er altijd netjes en opgeruimd:)

Groetjes Barbara

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:00

Ik vind het ook erg veel. Zelf betaal ik 120 euro en dan heb ik stro, hooi, een box, wiedegang, een binnenbak (wel een kleine) en 2 buitenbakken. Ik zou dan echt eens ervover denken of het wel redelijk is wat je betaald en of je ergens anders voor dat geld niet beter af bent.... Verward

Rona, Linanda en Oackly


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers