Tips voor het scheren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Tips voor het scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 19:33

Ik ga zondag Ewald scheren. Ik ga het zelf doen, scheelt me geld en bovendien is mijn vader ervaren met scheren.
Maar ik zit met een paar dingetjes..
Hoe kun je het beste zijn hoofd scheren, zodat dat het mooiste word? En is het een goed plan om hem zowieso een kalmerend iets te geven?
Ik neem aan dat hij wel eerder is geschoren (voor Hengstenkeuring), maar ik weet niet hoe dat is gebeurt., als hij dat scheerapparaat hoort en hij draait door ben ik mooi klaar want dan krijg ik hem niet geschoren Scheve mond

De rest zal wel lukken, hoop wel dat ie niet zo lelijk grijs word Schijnheilig

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 19:41

doe tijdens je peotsbeurt voor zondag iedere keer het apparaat aan voor het wennen aan het geluid en poets lekker door.

zondag borstel je eerst weer en dan pak je het apparaat er bij en begin je op de zijkant van de buik.ze ervaren snel dat het geen pijn doet en eigenlijk best op poetsen lijkt.(mocht ze het echt heel eng vinden hou dan sedalin bij de hand en geef dan haar eigen gewicht ,NIET MEER,het is na 3 kwartier ingewerkt.

succes
vind ze de buik geen probleem kan je de rest ook doen.
het hoofd scheer ik voor de helft,van mondhoek naar achterkant van de oren ,doe het hoofd als een na laatst en als laatste de benen.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 19:50

Oke bedankt. De benen was ik ook van plan als laatst te doen, hij is nogal paniekerig, maar vertrouwt mij gelukkig wel. Ik heb jammer genoeg geen eigen scheerapparaat maar ik vind vast wel iets anders.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 19:55

Mijn ervaring van vanmiddag is eerst even laten ruiken met het apparaat aan en uit en ik ben Gam gaan krabbelen en toen het apparaat op zijn lijf gezet... gewoon lekker doorgekrabbeld. En je kan het hooinetje ophangen.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 20:17

Ik had een hooinetje hangen bij mijn pony.
En ik heb hem elke dag even aan het apparaat laten wennen. Omdat ik weet dat ik een paniekerige pony heb. Met scheren was het nog even draaien, maar toen we eenmaal begonnen waren heeft hij geen stap verkeerd meer gedaan.

Zelf heb ik het hoofd niet geschoren, dus gewoon tot kaaklijn. Maar anders moet je tot bakstuklijn doen. Of helemaal over het hoofd, maar dat ziet er wel minder mooi uit.

Ik heb mijn eigen pony en mijn verzorgpony geschoren. Beiden zonder verdoving. Alleen bij mijn verzorgpony even een praam erop, die was wat lastig.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 21:57

Lekker dat je het zelf kan, mijn paardje wordt maandag geschoren en kost 75 euro, maar wat moet dat moet. Wat voor deken doen jullie na het scheren op???Ik denk trouwens dat hij wel wat Sedalin moet hebben, want hij is zo snel bang voor dat soort dingen.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 22:34

Ik kan het niet Haha! Maar ga het gewoon doen, heb niet eerder als januari weer een wedstrijd dan is eht allang weg.. Mijn vader kan het wel, die helpt me.
Ik doe hem erna een fleece deken met hals en daarover een 200 grams weatherbeeta. Hij staat nu onder een ongevoerde regendeken, en heeft het daar tot nu toe nog lekker warm onder. Als enigste op stal onder zo'n dun dekentje Haha!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 22:36

Ik heb dit jaar ook voor het eerst geschoren. Zorgen dat je alles doet. Het is helemaal niet moeilijk eigenlijk. Alleen bij de benen was wat moeilijk.
Die van mij staat onder een deken van een grammetje of 400-500. Is een lekkere warme deken. Toch gaat er misschien binnenkort een onderdeken onder. Hij begint het kouder te krijgen. Het is ook gewoon erg koud in de stallen bij mijn pony's.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 15:15

Dat scheelt he. Bij ons is het gemiddelt ongeveer 5 graden warmer als buiten. Ben ik wel blij mee, afgelopen winter ook op stal gewoon lekker in trui kunnen lopen Lachen

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:26

Ik laat het hoofd tegenwoordig tot aan de bakstukken zitten Mijn paard had vorig jaar overal schuurplekken van...Verdrietig Bakstukken, frontriem, neusriem, teugels etc Bloos (en dat lag niet aan poetsen en onderhoud van de spullen )

Bij de pony laat ik altijd de benen en het hoofd erin zitten en heb ik dit jaar een jachtmodel geschoren