Vind je Deurne een goede paardenschool?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Vind je Deurne een goede paardenschool?

Nee
33 (35%)
Ja
17 (18%)
Weet ik niet
44 (46%)

Totaal aantal stemmen: 94


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 10:35

runningkawa schreef:
Maar Pipo, is de Orun dan niet geldig als papiertje?
Toch ook wel, anders zijn er veel "gevaarlijk" bezig.



Hoho, Orun is ABSOLUUT een geldige papier. Is gewoon een diploma.

Maar.................wat vinden jullie ervan dat je in de basiscursus niet eens je rijden hoeft te laten zien in de orun. En dan mag je dus al lesgeven. Weliswaar B/L nivo, maar vraagt er ooit een gek welke fase je gehaald hebt Verward

Volgens mij niet. Verschil is dat Deurne een volledige opleiding is, een totaalpakket dus. En dat is de Orun niet. Ik zeg niet dat het beter of slechter is, dat ligt geheel aan de mogelijkheden van de persoon.

Ik zeg alleen dat er nog steeds teveel lesgegeven word door mensen zonder papiertje, en dat velen daar de consequenties niet van in zien, bij tijden dat het een keer WEL goed mis gaat.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 10:36

Okee, dan snappen we elkaar. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 10:39

runningkawa schreef:
Dan is het nivo niet meer het nivo van vele jaren geleden.


Daar twijfel ik ook zeker niet aan, de oude jaargangen hadden nog een Eric willemz geeroms en consorten.

Maar ik heb het meer over het nivo van de bokkers die hard schreeuwen dat Deurne een slechte opleiding is.................in hoeverre hoog is hun nivo Verward Daar twijfel ik zeer hard aan namelijk, als ik zo in de contrijen eens op wedstrijd ga kijken.

Overigens, bij hoeveel " normale" opleidingen komen werkelijke toppers vanaf? Dus mensen die het heel hoog weten te brengen in het bedrijfsleven?

Volgens mij is dat namelijk een zelfde soort percentage............alleen daar hoor je nooit iemand over!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 10:42

Toppers komen er toch wel, die hebben geen Deurne, of wat ook, nodig.

En idd, het nivo van sommige bokkers is denk ik idd niet zo hoog dan dat hun mond zegt Lachen
Totdat je ze ziet rijden.



Maar dat zeggen ze misschien over mij ook wel Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 10:47

runningkawa schreef:
Toppers komen er toch wel, die hebben geen Deurne, of wat ook, nodig.


Maar toppers in het bedrijfsleven, een hoe groot percentage heeft werkelijk een opleiding gevolgd die daar op aansluit? Dat is ook heel weinig...............

Dus welke andere opleidingen gaan we nog ff lekker afzeiken?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 10:50

Ik denk dat ervaring toch belangrijker is dan een papiertje...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 10:54

Van andere takken in het bedrijfsleven weet ik te weinig af, dus ga ik me ook niet mee bemoeien.

En idd ik vind ervaring ook belangrijker, al is het wel wat Pipo zegt, als je les geeft en er gebeurt wat kunnen ze je aansprakelijk stellen.
Dus daarvoor kun je beter ff een papiertje gaan halen.
Kan je veel ellende schelen.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 10:55

Ik vind het wel opvallend dat je de laatste tijd zoveel negatieve/ vreemde berichten hoort over Deurne. Ik heb het niet alleen via via, maar ook van mensen die zelf een opleiding daar gedaan hebben. Dus wat dat betreft zet ik inmiddels wel mijn vraagtekens bij Deurne als opleidingsinstelling.
Ik heb voor "ik weet niet" gekozen, omdat ik deze berichten van anderen heb, en er nog nooit zelf ben geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 10:57

Ik ken een aantal instructeurs van Deurne.
En zoals ik van hun hoor, is het lesgeven niet meer zo leuk als vroeger en dan puur om het manege nivo en dat alles voortaan voor subsidie aangenomen word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 10:58

griebels schreef:
Ik denk dat ervaring toch belangrijker is dan een papiertje...



Ervaring is ook belangrijker, maar een papiertje MET ervaring is ook wel zo veilig. Daarnaast...................als je een gewone opleiding doet leer je het vak ook pas als je van school af bent. Dat is met je rijbewijs zo, met alle opleidingen, en dus ook met Deurne. Maar je krijgt een stuk basis mee wat je heel goed kan gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 11:00

Ben ik met je eens Pipo
Al is bij vele de mentaliteit, ik heb Deurne dus ik kan alles en weet alles beter.
En die verwaande houding is erg jammer.
Dan kom je ook nooit verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 11:03

runningkawa schreef:
Ben ik met je eens Pipo
Al is bij vele de mentaliteit, ik heb Deurne dus ik kan alles en weet alles beter.
En die verwaande houding is erg jammer.
Dan kom je ook nooit verder.



Dat is iets heel anders. Maar denken jullie dat die mentaliteitsproblemen bij de gemid. net afgestuurde hbo er er niet is Verward

Ik word doodmoe van die mensen, ben blij dat ik zelf geen intakes mee doe, maar als ik mensen op gesprek heb voor de functie Intercedent, en dan nodig ik nog weleens een starter voor uit...........de mentaliteit en de arrogantie Boos!

De hele wereld wacht op mij, dat is echt niet een Deurneprobleem maar een groot probleem onder alle net afgestudeerde studenten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 11:05

Daar zou je ook wel weer eens gelijk in kunnen hebben.

Sheilalover

Berichten: 173
Geregistreerd: 26-10-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 17:02

Dus eigelijk
Is duerne een paardenschool waar je niet goed leert rijden maar voor de rest alles o.k. is? Lachen

O:) (`'·.¸«¤...Innocent...Maybe...¤»¸.·'´) Schijnheilig

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 17:19

Sheilalover schreef:
Dus eigelijk
Is duerne een paardenschool waar je niet goed leert rijden maar voor de rest alles o.k. is? Lachen


Ik denk dat dat dus heel erg van je eigen rij nivo afhangt!

Ach en of Deurne een goede school is of niet blijft toch altijd een discussie...
Je komt op die school in ieder geval veel in aanraking met de praktijk en dat is in mijn ogen wel een positief punt!
In de praktijk leer je toch het meest en niet in de schoolbanken Knipoog

Sheilalover

Berichten: 173
Geregistreerd: 26-10-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 17:44

Jah dat is waar

O:) (`'·.¸«¤...Innocent...Maybe...¤»¸.·'´) Schijnheilig

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:35

en theoretisch word je naar mijn mening daar goed onderlegt....

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:56

Pipo schreef:
Want velen van jullie realiseren zich niet wat voor ellende lesgeven zonder papiertje kan geven.En met gezeik bedoel ik niet alleen kinderen.............


Ik hoop niet dat je mij hier toerekent, want dat weet ik wel. Ik heb al een paar x het idee gehad dat je mij aanvalt op m'n berichtjes met mensen die niet weten waar ze het over hebben, hebben geen nivo om daar over te praten enzo. Misschien dat ik het verkeerd opvat, maar ik stoor me hier een beetje aan. ik geef eerlijk toe dat ik van horen zeggen heb, en dat wat ik gelezen heb geef ik weer, daar lieg ik niet over. Op Deurne ben ik niet geweest, ermelo wel. Ik geef mijn mening weer van wat ik er over gehoord(uit eerste hand!) of gelezen(uit eerste hand!) hebben.
Ik blijf erbij dat je om verder in de paardenwereld te gaan niet persé deurne nodig hebt.

En over de toppers van het hbo, ook een klein gedeelte daarvan haalt 't als 'topper' zal 't halen met dit verschil dat je om een beroep uit te oefenen als bijv manager wel een dergelijke opleiding of cursus nodig heb om dat beroep te mogen uitoefenen. En om paarden te trainen en evt. GP te worden niet. Om les te mogen geven wel natuurlijk, maar dat hoeft niet persé via deurne.

- Offline -

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:12

DeesDeBest"]
]

Ik hoop niet dat je mij hier toerekent, want dat weet ik wel. Ik heb al een paar x het idee gehad dat je mij aanvalt op m'n berichtjes met mensen die niet weten waar ze het over hebben, hebben geen nivo om daar over te praten enzo. Misschien dat ik het verkeerd opvat, maar ik stoor me hier een beetje aan. ik geef eerlijk toe dat ik van horen zeggen heb, en dat wat ik gelezen heb geef ik weer, daar lieg ik niet over. Op Deurne ben ik niet geweest, ermelo wel. Ik geef mijn mening weer van wat ik er over gehoord(uit eerste hand!) of gelezen(uit eerste hand!) hebben.
Ik blijf erbij dat je om verder in de paardenwereld te gaan niet persé deurne nodig hebt. .
[/quote]

Als jij je aangesproken voelt door dit stukje, dan zal je daar wel een reden voor hebben. Nogmaals ik beweer nergens dat je deurne NODIG hebt, maar wel dat je een papiertje NODIG hebt om te les te geven.! En Deurne is dan het meest voor de hand liggend.

[quote="DeesDeBest schreef:
]En over de toppers van het hbo, ook een klein gedeelte daarvan haalt 't als 'topper' zal 't halen met dit verschil dat je om een beroep uit te oefenen als bijv manager wel een dergelijke opleiding of cursus nodig heb om dat beroep te mogen uitoefenen..



Voor Manager heb je een opleiding nodig die relevant is? Een relevante HBO opleiding bedoel je dat?

Of bedoel je wat anders?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-11-03 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:14

Hoe deden jullie dat dan met je paarden als je een vrij weekend had? Wij hebben thuis geen trailer mijn paard op en neer slepen zal ook geen optie zijn. Ik ga niet naar Deune maar ik neem aan dat meer mensen dat probleem hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:16

Taygalover schreef:
Hoe deden jullie dat dan met je paarden als je een vrij weekend had? Wij hebben thuis geen trailer mijn paard op en neer slepen zal ook geen optie zijn. Ik ga niet naar Deune maar ik neem aan dat meer mensen dat probleem hebben.



In het weekend blijven de paarden in Deurne. Je hebt ook iedere schooljaar 1 of meerdere weekenddiensten. Degene die weekenddienst hebben zorgen dat je paard in de molen komt, of los of gelongeerd. Dus de paarden komen er gewoon uit als jij weekend hebt.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:23

Pipo"]
Als jij je aangesproken voelt door dit stukje, dan zal je daar wel een reden voor hebben. Nogmaals ik beweer nergens dat je deurne NODIG hebt, maar wel dat je een papiertje NODIG hebt om te les te geven.! En Deurne is dan het meest voor de hand liggend.
[/quote]
Ik voel me niet aangesproken, maar dit is wel weer zo'n voorbeeld!!! Je reageert op mijn stukjes en zegt dan iets over geen niveau e.d. Vandaar dat ik 't vroeg.

[quote="Pipo"]
[quote="DeesDeBest schreef:
En over de toppers van het hbo, ook een klein gedeelte daarvan haalt 't als 'topper' zal 't halen met dit verschil dat je om een beroep uit te oefenen als bijv manager wel een dergelijke opleiding of cursus nodig heb om dat beroep te mogen uitoefenen..


Voor Manager heb je een opleiding nodig die relevant is? Een relevante HBO opleiding bedoel je dat?

[/quote]

Als jij manager wilt worden bij een bedrijf, dan heb je idd een relevante opleiding nodig, of interne cursussen anders nemen ze je niet aan of krijg je die functie niet eens.

- Offline -

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:33

DeesDeBest"]
Ik voel me niet aangesproken, maar dit is wel weer zo'n voorbeeld!!! Je reageert op mijn stukjes en zegt dan iets over geen niveau e.d. Vandaar dat ik 't vroeg..
[/quote]

Ik zeg helemaal niets over nivo, praat over een papiertje, jij voelt dat zo. Daar kan ik weinig aan doen.

[quote="DeesDeBest schreef:

Als jij manager wilt worden bij een bedrijf, dan heb je idd een relevante opleiding nodig, of interne cursussen anders nemen ze je niet aan of krijg je die functie niet eens.


Hier ga je even verschrikkelijk de mist in. Het levende voorbeeld daarvan ben ikzelf. Nu Consultant, maar hiervoor vestigingsmanager/areamanager geweest. En wat denk je dat er op mijn cv staat? Deurne!! Niets meer en niets minder. En nu al een aantal jaren manager met een bovengemiddeld salaris!

Ik kan je heel wat meerdere voorbeelden geven. Directeurs met alleen de havo ( en die niet eens afgemaakt) En ga zo maar door!!!

Beetje domme opmerking!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:59

Pipo"]
[quote="DeesDeBest"]
Ik voel me niet aangesproken, maar dit is wel weer zo'n voorbeeld!!! Je reageert op mijn stukjes en zegt dan iets over geen niveau e.d. Vandaar dat ik 't vroeg..
[/quote]

Ik zeg helemaal niets over nivo, praat over een papiertje, jij voelt dat zo. Daar kan ik weinig aan doen.
[/quote]

Dan moet je je berichten nog maar eens doorlezen, je hebt 't wel over niveau gehad, nadat ik iets getypt had. De laatste was (dat ging over jullie..)waar deze discussie nu over gaat. Vandaar dat ik vroeg of je mij misschien bedoelde.


[quote="Pipo"]
[quote="DeesDeBest schreef:
Als jij manager wilt worden bij een bedrijf, dan heb je idd een relevante opleiding nodig, of interne cursussen anders nemen ze je niet aan of krijg je die functie niet eens.

Hier ga je even verschrikkelijk de mist in. Het levende voorbeeld daarvan ben ikzelf. Nu Consultant, maar hiervoor vestigingsmanager/areamanager geweest. En wat denk je dat er op mijn cv staat? Deurne!! Niets meer en niets minder. En nu al een aantal jaren manager met een bovengemiddeld salaris!
Ik kan je heel wat meerdere voorbeelden geven. Directeurs met alleen de havo ( en die niet eens afgemaakt) En ga zo maar door!!!
Beetje domme opmerking!
[/quote]
Dan denk ik niet dat je me begrijpt. Hoe ben jij aan die baan gekomen? door direct van Deurne af daar te solliciteren. En met geen middelbare school ben je echt niet van de een op andere dag directeur. Dát bedoelde ik met intern werken bij een bedrijf of de juiste opleiding volgen en dan direct voor die baan aangenomen worden.

- Offline -

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:03

Door gewoon hard te werken Dees. Gewoon onder aan de ladder. Alleen zag het bedrijf in 3 maanden tijd dat er meerdere mogelijkheden waren. En ben dus op 25 jarige leeftijd als manager gaan werken. Vervolgens met een paardencv bij volgend bedrijf als vestiging/areamanager verder gegaan.
En nu.........bijna 4 jaar later...........ben ik zover om nietlopende projecten goed lopend te krijgen. Commercieel gezien dan.

En ja.........gewoon met die Deurnediploma en gezond verstand!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: billy3105, YandexBot en 45 bezoekers