teveel geld of niet? (stalling)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:31

Het is wel heel erg duur. Ik heb Jacks op self-service staan op de manege. Maar als ik hem op vol pension zet ben ik € 150.- per maand kwijt en heb daarvoor, stal van 3 bij 3, tot 4 kg brok per dag ( in 4 keer gevoerd), 2x per week uitmesten, iedere dag stro en hooi, binnenbak, buitenbak, 3 buitenbakken om ze in los te gooien, veel reductie op lessen
en dag en nacht is er iemand op de manege aanwezig. Ik zou als ik jou was zoeken naar een andere stal.

Geniet van de momenten dat het goed gaat,
ze duren vaak te kort


animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 16:39

k vind het nogal duur maar ja je moet het zelf weten..!
Ik heb ook alles maar dan noem ik niet het exacte bedrag op maar dan kom je nog onder de 200 euro ook maar dan hoef je zelf nix te doen en die mensen letten ook super goed op mijn pony...!(paarden) Cool

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:22

Ik vind het ook erg duur, zeker door de slechte bak. Dat vind ik toch het belangrijkste. Ik weet nog een stal in Strijen voor 160 euro. Zelf mesten, mag wel onbeperkt en tijdens vakanties is er iets te regelen. Mogelijkheid tot les. Goede 20x40 bak, heel veel weidegang, longeerpaddock en aardige boxen, sommige zijn nieuw en groot andere minder nieuw. En 1 groot pluspunt, geen kids. In totaal denk ik 13 paarden

Pb me maar als je wilt voor tel nr.

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:01

Dat is echt duur hoor! Ik betaal 230 euro per maand (inclusief krullen, brok/muesli, hooi). En daarbij hebben we heel veel luxe (binnenbak, wordt elke dag gespleept, buitenbak van 100 m. lang, warm-water-wasplaatsen, solarium, overdekte stapmolen, overdekte roundpenn en hoefsmid/inentingen wordt allemaal geregeld). En heb ik nog niet alles opgenoemd!! Lachen

Ob-la-di ob-la-da, life goes on... brah! :D

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:01

Het ligt er maar net aan wat iemand belangrijk vindt aan een stal.

Ik sta op dezelfde stal als Supertje, en ben erg tevreden!!
Het is maar een kleine stal (ongeveer 12 paarden), dus lekker rustig. Bijna iedereen is erg aardig en behulpzaam. Ook de staleigenaar is altijd bereidt een oplossing te bedenken voor problemen o.i.d.
Er wordt uitgemest (errug handig Haha!) en, wat ik heel belangrijk vindt, is dat Áknir (mijn paardje) nu nog steeds dag en nacht in de wei mag.
Ik zou hier in de buurt geen ander plekje weten waar hij nu nog buiten zou kunnen staan.
Ook de uitrijmogelijkheden zijn goed, je zit meteen in de polder.

Tja, en dat de bak wat minder is... dat zal mij een zorg zijn Knipoog

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:50

Ik vind het ook best duur,waar ik sta betaal ik 185 euro incl stro en onbeperkt kuil,alleen het voer moet ik bij hun kopen maar ze verkopen alle soorten voer die er zijn,dus dat vind ik niet erg.
We hebben een super Z bak die iedere week gesleept word met super verlichting erboven,2 longeer/losgooi bakken en ze staan nu op de dag nog in de wei.
Uitmesten moet je zelf doen maar dat is ook zo gebeurt dus vind ik dat niet erg.
En de uitrijmogelijkheden zijn prima,je zit binnen 10 minuten aan de oude maas waar je heerlijk kunt rijden. OK dan!

Paardentaxi Zeeland

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 22:52

Ik sta straks voor 185 op een stal met 20/60 binnenbak (nieuw), 20/80 buiten bak, longeerbak, losgooibak, weidegang in de zomer, solarium, wasplaatsen, incl kuil en onbeperkt stro. Alleen het voer moet er nog bij dus dat komt op ong 205 euro in de maand.

De stallen zijn ook nieuw en je meot wel zelf uitmesten.

Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 23:05

Wij betalen € 210,- en hebben;

3x3 m boxen
binnenbak (20x40)
overdekte buitenbak (20x40)
onoverdekte buitenbak (20x40)
afspuitplaats (alleen koud water)
2x p/w stal uitmesten
2x p/w weidegang (rest mag je zelf doen)
hooi/biks
ieder eigen kastje voor zadel ed.
manege ligt in recreatiegebied, dus uitstekende buitenrij mogelijkheid (zelf met springbos)
trailerstalling
kantine
worden onderlinge concoursen en buitenritten georganiseerd (op niveau)
2x per week mag je in manegeles meedoen

Enige nadeel is dat dit een manege is, dus er is bijna altijd wel 1 vd bakken, en soms 2 bezet.

Ik vind dit wel een goede prijs.

Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 23:06

Wij betalen € 210,- en hebben;

3x3 m boxen
binnenbak (20x40)
overdekte buitenbak (20x40)
onoverdekte buitenbak (20x40)
afspuitplaats (alleen koud water)
2x p/w stal uitmesten
2x p/w weidegang (rest mag je zelf doen)
hooi/biks
ieder eigen kastje voor zadel ed.
manege ligt in recreatiegebied, dus uitstekende buitenrij mogelijkheid (zelf met springbos)
trailerstalling
kantine
worden onderlinge concoursen en buitenritten georganiseerd (op niveau)
2x per week mag je in manegeles meedoen

Enige nadeel is dat dit een manege is, dus er is bijna altijd wel 1 vd bakken, en soms 2 bezet.

Ik vind dit wel een goede prijs.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 93 bezoekers