Laten rennen of bij me houden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tancreda4

Berichten: 24016
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Laten rennen of bij me houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-03 08:42

Genderose is dus kreupel. Wat precies weet ik niet, maar dat doet er ook niet echt toe, omdat ze binnekort wordt afgemaakt....

Maar dat neemt niet weg dat ik nogal voorzichtig met haar ben...
Genderose is de laatste tijd behoorlijk druk. Ik zet haar nooit helemaal alleen in de bak, blijf er bij of laat Otto (soms union) erbij, om haar rustig te houden. Maar soms schiet ze nog wel eens uit haar slof, opeens ontploft ze en gaat flink aan het racen. Ik spring dat altijd gelijk op, roep en vang haar en zet haar aan het halster touw, en ga ik met haar stappen ofzo. Loslaten of laten gaan doe ik niet... Doodbang voor haar been, dat ze daar weer kreupel aan wordt.

Maar wat zouden jullie doen. Gewoon laten gaan, zodat ze flink haar ei kwijt is (niet opjagen, maar ook niet er tussen springen) of gewoon doen wat ik nu doe, dus steeds gelijk mevrouw tot rust brengen??


Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 09:20

Ik denk dat ze als ze veel pijn heeft, niet gek zou lopen doen. Misschien levert dat racen extra slijtage op, maar als je zeker weet dat ze binnenkort wordt afgemaakt, zou ik dr laten spelen.

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 10:56

Ben het eigenlijk helemaal eens met Lon.. Als ze binnenkort wordt afgemaakt dan zou ik haar laten spelen!

Maar in ieder geval veel sterkte de komende tijd!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:09

als ze binnenkort word afgemaakt maakt het denk ik niet veel uit. laat het paardje nog even lekker rennen en spelen als ie daar plezier in heeft.

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 12:49

Ik ga helemaal in de voorgaande reacties mee. Laat haar even lekker doen waar zij zin in heeft en lekker laten crossen als ze dat wil. Nog even lekker laten uitleven. Sterkte de komende tijd.

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:47

Tenzij ze er pijn aan heeft *wat wel niet zo zal zijn anders zou ze niet zo uit haar dak gaan* zou ik haar net als de rest lekekr laten gaan.

Ik weet niet hoeveel tijd ze nog heeft, maar in die laatste periode zou ze bij mij *met enige uitzonderingen* mogen doen wat ze wil.

Wij hebben dit namelijk ook gehad met onze hond.
Ze zou voor het laatst meegaan op vakantie, als we terugkwamen zou ze ingeslapen worden.
En ze mocht absoluut niet zwemmen omdat dan de wond op haar borst vies zou worden. *ze was geopereerd aan een tumor en de wond ging niet meer dicht*
Maar dat beest was gek op zwemmen!!
Ze had nog 6 weken te gaan en die moest ze dan volbrengen als een zwaar pehandicapt hondje.
We hebben haar gewoon laten zwemmen, ze heeft alles gedaan wat ze altijd deedt en zo fijn vondt....ze heeft een fantastische laatste vakantie gehad....

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 17:59

Laat haar maar spelen nu het nog kan (misschien een beetje hard, maar als ze zelf wil rennen, zal ze niet zo giga veel pijn hebben)

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 18:11

Idd ben het met de rest eens. Als het haar ontzettend pijn zou doen zou ze niet zo uit haar dak gaan, en tja.. De gevolgen maken helaas weinig uit als ze afgemaakt word. Ik zou haar lekker laten genieten

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 18:20

Ook ik ben het met de voorgaande reacties eens! Maar als ze nu niet kreupel is (aangezien je bang bent dat ze weer gaat kreupelen van dat uitsloven) waarom moet ze dan toch nog afgemaakt worden als ik vragen mag?

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 14:58

wij zijn het ook met de voorgaan dee reacties eens
al vas heeel veel sterkte als ze weg is Ach gut Ach gut Scheve mond

maak lol met je paard, doe gek met je paard!!!!!!!!!!!

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 15:05

laat haar rennen, zeker omdat dr laatste daagjes worden geteld. (ik zou ook graag willen weten waarom ze wordt afgemaakt?) laat haar nog maar doen wat ze wilt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 15:58

He wat een triest verhaal! Ik wist dat helemaal niet joh, is ie oud? Ik zou hem idd gewoon laten rennen, want blijkbaar kan dat nog wij hebben een veulen gehad die was niet goed had erg veel pijn ne moest ook afgemaakt worden, nou die rende niet meer hoor!! Want die verrekte van de pijn en als jou paardje het nog gewoon wil, gewoon laten gaan!
Sterkte!

Tancreda4

Berichten: 24016
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 19:14

Ze loopt wel kreupel maar enkel in draf. Niet echt in stap. Ze is behoorlijk fris de laatste tijd en rennen doet ze zo nu en dan wel. Gelukkig niet lang.
Ze heeft wat aan haar been EN verliest bloed uit haar schede, vandaar dat ze moet worden afgemaakt (niet meer fokken, niet meer kunnen 'werken') en waarschijnlijk zal ze alleen maar pijn hebben in de toekomst Verdrietig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duran123, gewoonmarie, Hannanasjuh, Lynn_Nikita, rover_, TheNovelist en 111 bezoekers