Wat te doen met zo'n hoogspringer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hinkewal
Berichten: 1095
Geregistreerd: 22-06-11

Wat te doen met zo'n hoogspringer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 19:52

Hallo,

Ik heb een geweldige merrie, maar bij haar 1 probleempje. Ze springt altijd over de omheining heen. Ik de hoogste paaltjes die te krijgen zijn (1,5 meter prikpaaltjes) en nog springt ze naar hoger gras of andere paarden (wil ze gewoon kennismaken). Ook heb ik wel is gehad dat ik met haar naar een vriendin ging en dat we haar eerst even in de bak naast haar paardjes zetten zodat ze even konden kennismaken en elkaar niet gelijk kapottrappen (was de 1e keer) maar na 5 minuten was het alweer raak (toen trouwens wel erg geschrokken omdat het een houten hekwerk was van 1.80...) Gelukkig goed gegaan, maar kan ik hier wat tegendoen zodat ze het afleert. Ik houd altijd wel een boze toespraak maar ze is ook altijd erg bang als je haar dan weer terug wilt zetten (ik denk dat het komt omdat de vorige eigenaar haar met de zweep heeft geslagen als ze het deed) Ze loopt dan weg en is erg schuw. Ik wil het dus absoluut niet op een boze of pijnlijke manier doen omdat ik vind dat ik zo niet met mijn paardjes om kan gaan. Heeft iemand nog een goed idee?

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Wat te doen met zo'n hoogspringer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:06

In een groep zetten??

Agnes75
Berichten: 2615
Geregistreerd: 10-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:03

...aanbieden aan de bondscoach voor de volgende Olympische Spelen.. :Y)

En verder zou ik haar ook in een groep zetten. Als paarden aan elkaar moeten wennen en je doet dat in een groot weiland, dan trappen ze elkaar echt niet kapot hoor. Helemaal niet als je eerst 1 paard uit de groep haalt en je paard daar aan laat wennen in een groot stuk land. Als dat goed gaat het duo weer in de groep zetten.

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Wat te doen met zo'n hoogspringer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:48

1.50 is een fluitje van een cent voor een normaal gebouwd paard, ik heb ze ook vanuit stilstand over 1.80 zien gaan dus ik denk dat je qua omheining weinig kan doen als ze het springen eenmaal kennen.
Misschien dat je het wat lastiger kunt maken door een dubbele rij te maken (dan wordt het al een hoogte-breedtesprong, iets lastiger) maar ik vrees dat de echte springerds daar ook nog pogingen wagen.
Ik zie vooral een oplossing in het eigen stuk interessanter maken dan de omgeving, dus een maatje erbij, de hele dag eten erbij,.. en maar hopen dat ze binnenblijft.

sannej95

Berichten: 92
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Wat te doen met zo'n hoogspringer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:57

ik heb er ook zo een... Hij staat nu in de groep en dat gaat prima, maar zodra hij alleen is doet hij dat ook... Misschien werkt het voor die van jou ook, met een vriendje of in de groep??