Deken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 08:58

ik vroeg me af of jullie paarden al een deken om hebben. En wat voor...al een dikke winterdeken of meer iets ertussen.
De paarden bij ons op stal hebben namelijk nog geen deken op(de manege paarden dan) , terwijl het snachts af & toe al onder nul is btje koud lijkt me. Ik heb net zolang gezeurd totdat linards (staat bij de deur Scheve mond ) een katoenen , niet te dikke, deken kreeg. Maar alle andere manege paarden staan nog zonder. (ben ik nou zo aso Knipoog)
Maar wat vinden jullie, moeten de paarden al een deken op of niet?
De manege agenaresse zegt dat de paarden hard moeten worden. (ik denk dat ze zo eerder verkouden worden enz)...graag jullie mening

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 09:07

niet alle paarden hebben een deken nodig.
Mijn paard staat nu onder een 300 grams en het kriebelt enorm om haar haar dikkere op te leggen..dus binnenkort":)

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 09:08

Hangt van het paard af. Ik kan die van mij gerust de hele winter buiten laten onder deken. Dat moet een stalgenootje niet proberen, haar paardje komt gewoon niet in zijn vacht en heeft het gewoon koud als ie geen dek op heeft.

Dat ik mijn paarden nu wel onder deken heb staan heeft dan ook puur te maken met het feit dat ik ze kort(er) in het vacht wil houden zodat ik een beetje normaal door kan trainen.

Zeker als de paarden bij jullie binnenstaan denk ik niet dat het echt noodzakelijk is. Ze zullen door de kortere dagen en de koude vanelf een wintervacht aanmaken. Als ze het echt koud hebben kun je het zien, de haren komen overeind (kippevel) en de oren zijn koud geloof ik.

Nu moet ik zeggen dat die van mij het volgens mij gewoon lekker hebben. Af en toe, als het een hele warme dag is (zondag bijv) dan staan ze onder de gevoerde deken (als ze op stal staan) te zweten en dan leg ik er gewoon even een ongevoerde op... Werkt prima...

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 09:29

Tja, Jess mag er nog geen één... Maar die heeft dan ook een berenvelletje en dat heeft die kleine van jou zeker niet! Dus ik vind dat het voor Lin niet meer dan normaal is dat hij nu een deken opheeft! En ik heb het bij Jess liever ook, maar zoals je al zei, Marian zegt dat de paarden hard moeten worden en ze vindt het nog niet nodig... Ik zou zelf zeggen dat het wel nodig is, maya, ben zelf ook een koukleum, hè Knipoog !

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 09:35

De mijne hebben er al 2 op,
een onderdeken en daarover een Rambo.
Als je die velletjes ziet weet je waarvoor je het doet, met name Triumph lijkt nog in zijn zomervacht te zitten Lovers

Verder kan je beter géén deken op doen ipv een dun katoenen dingetje.
Daardoor druk je namelijk de haren plat die de paarden normaal overeind zetten om beter te isoleren, die opgestoken haren isoleren beter dan een katoenen dekentje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 10:55

ik zie nog steeds paarden buiten staa, zonder deken en die staan dag en nacht buiten dus het is alleen luxe als je het doet.