Kosten stalling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-01 12:20

Ja ik weet het.. er is al eerder over gesproken maar ik kon het niet meer terugvinden Schijnheilig
Zouden jullie willen vertellen wat jullie aan stallingskosten betalen en wat er dan inclusief is.
Bijvoorbeeld voer, stro, uitmesten etc. etc.
Wij moeten namelijk tijdelijk deze winter onze paardjes stallen bij een boer totdat onze eigen stal is afgebouwd maar ik heb geen flauw idee wat een normale prijs daarvoor is. De boer moest er zelf ook nog even over denken maar als hij met een prijs komt ben ik een beetje voorbereid. Alvast bedankt!!!


Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 12:21

dat verschilt echt heel erg. wij betalen er van 475,- (ik misschien dus) voor een a pony tot 650,- voor een paard.
terwijl andere met 100,- er maand (zomerseizoen) klaar zijn..

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 12:27

Ik betaal f450,- p/m voor een E-pony...daar zit wel bij inbegrepen dat naast voeren en uitmesten mijn paard ook dagelijks door de stalhoudster buiten (en binnen) wordt gezet en af en toe ook wordt gelongeerd als ik niet kan (als ik ziek ben ofzo), indien nodig geeft mijn stalhoudster ook medicijnen. Faciliteiten: Escala (arabier, 1.51) staat in een ruime box (2.60x4.00), eb&vloed buitenbak, veel weiland, spuitplaats en voor de winter komen er 2 paddocks en een longeerkraal bij. Er staan in totaal 9 paarden.

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 12:27

Hoi,

Ik betaal fl. 650,- p/m dit is vergelijken met anderen best prijzig denk ik maar dan heb ik het volgende: s'ochtends 3 uurtjes op het land, 3x daags biks en kuilvoer, gebruik van binnenbak/buitenbak en stapmolen en 1 x in de week de hele stal uitgemest en iedere dag opnieuw opgestrooid. Het enige wat ik hoef te doen is dus lekker mijn paardje verwennen en rijden.

Greetzzzzzzzzzz,

Eva

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-01 12:34

Dat zijn behoorlijke prijzen zeg... maar ja, je krijgt er wel van alles voor. Knipoog
Bij die boer zouden we zelf alles moeten doen zoals voeren, mesten en naar de uitloop brengen en gaat het dus alleen om de stalling zelf. Ik ben weer even wijzer geworden maar meer reakties stel ik zeer op prijs!

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 15:25

Op onze pensionstal kost een pony tot 1.50 100,- p/m paard 125,- p/m. In de winter een pony tot 1.50 300,- paard 400,- wel zelf mesten en voeren.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 16:14

550 gulden per maand pony, 650 gulden per maand paard. Incl. voer en uitmesten.

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 16:24

Pony's 250,- en paarden 300,- per maand, volop weidegang, de stallen worden iedere dag gedaan, zeer flexibele pensionhouder en gezellie Haha!

Wat niet is kan nog komen...

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 16:43

fl 300,- all incl. 's winters
fl 100,- all incl. zomers. Scheve mond\

claudiatje
Berichten: 151
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 16:52

hoi ik sta ook bij een boer Pling en ik betaal 250,00 gulden per maand daar zit bij voer, stro,hooi en hele dagen op het land s' zomers. Ik moet zelf uitmesten en het weiland schoonhouden. Hierbij heb ik alleen een buitenbak waar ik kan rijden en longeren maar binnekort komt er een longeerring bij. In de wintermaanden staat hij wel op stal en moet ik hem door de weeks zelf s' avonds buiten zetten in het weekend wordt het voor mij gedaan als ik het vraag.
groetjes claudia

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 17:05

's zomers staat mijn paard dag en nacht op het land in de winter staat ie 's nachts op stal.
Er zijn 3 voerbeurten en dat wordt gedaan elke ochtend in de winter worden ze buiten gezet en 's avonds weer binnen gezet het uitmesten wordt ook gedaan.
Ik heb alleen een verlichte buitenbak en ik moet of in stal poetsen of buiten want binnen hebben we geen poetsplaats.
het is verder allemaal all in en ik betaal 250 voor een paard

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 17:18

Mijn grote E-pony (1.55) staat in een ruime paardenstal. Er word gemest en gevoerd. Hij word iedere dag op de wei gezet. Er is een binnebak en 2 buitenbakken. Een bos en landweggetjes waar je heerlijk kan rijden. Er zijn 2 binnenspuitplaatsen en 1 buitenspuitplaats. Erg luxe dus Haha! Ik betaal maar 300.- per maand. Héél weinig Party!!

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 18:32

2 staan er bij een pensionstal waar ze sómers dag en nacht buiten blijven dat is f225 pp.pmwel buitenbak.
s'winters word alles gedaan gemest gevoerd buiten gezet,enz voor f335(kan iets schelen)
mijn andere paarden staan op een p,stal zelf mesten rest word gedaan,met binnen en buitenbak,passocks,longeering veel land,ruime boxen voor fongeveer f 425 pp.pm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 19:29

400 p. maand per paard, inc. twee keer per dag voer (biks, max twee kilo per paard, en veeeeeel ruwvoer), zaagsel en stro (mengen wij in de stal). Zomers dag en nacht weidegang (als je dat wilt, anders zelf binnen en buiten zetten). Wij hebben grote buitenboxen, dus de paarden kunnen lekker naar buiten koekeloeren.
Verder: Buitenbak 40 x 20, binnenbak 30 x 15 en roundpenn van 15 m. doorsnede.
Gratis trailer/veewagen stalling (en kayaks *LOL* )

Oh ja, ik woon in de Randstad, onder de rook van Schiphol.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 19:40

Op het moment staat mijn paard in Drachten bij een pensionstal. Ik betaal daar f 325,- pm. Dit is inclusief voer/hooi/stro, voeren en uitmesten, ook worden de paarden binnen en buiten gezet. Er is een buitenbak, wasplaats en longeercirkel.

Komende winter ga ik weer terug naar Groningen, naar een manege. Daar betaal ik f 455,- pm. Dit is inclusief voer/hooi/stro, voeren en uitmesten. Helaas geen weidegang. Wel is er een binnenmanege (30 x 80 m, die in 2en gedeeld is) en een buitenbak van 20 x 80 m. Geen wasplaats.

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 20:01

Voor mn epony betaal ik nu 440,- p.mnd.
incl alles...
het is op zich zelf in de wei zetten maar in overleg kan veel..
ik heb n spuitplaats en n goeie buitenbak (met verlichting)

..... leeg .....

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 21:00

Ik betaal f240,- (hele jaar door, voor pony's en paarden) en daarbij zit 1 manegeles inbegrepen.

Don't hate me cause you ain't me!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 13:09

Ik betaal voor mijn paard F425,-.
Daar krijg ik het volgende voor:
* iedere dag in de wei (120x25m) alle paarden staan aleen in de wei. De weiden liggen allemaal naast elkaar. Ze kunnen elkaar dus zien en met elkaar spelen.
* iedere dag wordt de stal gemest, en één keer per week wordt er alles uitgehaald.
* de paarden krijgen 3 keer per dag eten.
paarden worden buiten gezet en binnen gehaald door pensionhoudster. Tenzij je net zelf op stal bent, dan doe je het zelf.
* als de smid op stal komt, en je kunt er zelf niet zijn ivm werk, laat je geld achter en dan wordt hij toch gedaan.
* we hebben een 20x60 buitenbak met verlichting en een binnenbak.
* en het grote voordeel er staan maar 11 paarden, klein maar zeer fijn.

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-01 14:18

Als ik dit zo allemaal zie kunnen we beter richting Eindhoven verhuizen, alles prima geregeld met allerlei voorzieningen en voor heel weinig!!!!
Maar helaas ik ben verknocht aan de Zaanstreek en daar worden wat andere prijzen gerekend.
Als jullie alles zelf doen, dus alleen puur de stalling, wat zijn jullie dan kwijt?
En bedankt iedereen voor jullie verhalen, het is wel duidelijk dat het heel erg verschilt.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 15:44

Aha,jij bent dus uit DÉ zaanstreek? Klinkt me bekend in de oortjes...Anders kom je bij mijn toekomstige stal staan...Is in de middel...Op een kwartier fietsen van Krommenie af dan...Want ik rij ook wel is door Krommenie heen.

Zomers fl 100,- all incl.
's Winters fl 300,- all incl.

Met kleine buitenbak en weiland en supergrote boxen.Ik kom morgen weer met die mensjes in contact dus dan zal ik even een advertentie hier op bokt.nl plaatsen...Ze hebben nog 5 stallen over ofzow.

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 18:07

hoi,

ik betaal 680 gulden per maand.
Het is een boel geld maar dat ben je bij ons in de buurt wel kwijt.
Ik kan hem wel bij een boer op het land zetten maar ik vind dit fijner.
Er zijn altijd mensen die opletten en die je om hulp kan vragen.
Ook hebben we 2 binnenbakken, een buitenbak, longeerkraal, losgooibakken etc etc.
Het is best luxe en daar betaal je voor.
Ik heb het er best voor over, Wij zitten toch ook liever in een iets mooier hotel dan ergens 3 hoog achter.

groetjes,
linda

Ange
Berichten: 73
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 19:12

Ik betaal ong. 200 in de maand per paard maar de paarden staan bij mij aan huis, op ijn laatste pensionstal betaalde ik 475 in de maand en moest ik zelf uitmesten. OP een manege bij mij in de buurt betaal je 575, hier owrdt voor je uitgemest en zit alles bij de prijs erbij op een stal hier vlakbij
* 550 kleine box
* 600 middelmaat box
* 650 grote box, hier owrdt alles voor je gedaan en het is all-in

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 21:04

ik sta bij mijnheer Al zoals je weet en ik betaal
fl. 200,-- in de zomer en fl. 250,-- in de winter, je moet zelf mesten, voeren en buiten zetten, hooi en stro zitten bij de prijs inbegrepen. welke boer had jij in gedachten?????

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-01 14:48

Opala, wij denken aan boer Gerrit Los
hij heeft nog wat plaatsen over deze winter, we hebben 4 paardjes en hopenlijk kunnen we ze op een plek stallen.
Maar hebben ze bij jullie eventueel ook nog plaats voor zover jij weet?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 14:57

ok, ik ben voor 2 pony's (shet en haf) fl 400 per maand kwijt all in.
Dus als ze op stal staan worden ze gemest (de wei wordt trouwens ook gemest).
Als je ze op stal wil staan ze op stal, wil je ze butien staan ze buiten.
Voeren in overleg (prijs blijft gelijk).
Zoveel hooi als je wil.
buitenbak 20x40


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, GrapeshotBot, greendragon, Utixo, YandexBot en 5 bezoekers