Is bij jouw paard de hengstigheid alweer over??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Is jouw merrie nog hengstig rond deze tijd van het jaar?

Ja, gewoon nog heel regelmatig
4 (26%)
De tussenperiodes worden al langer, maar het is nog wel goed merkbaar
2 (13%)
De tussenperiodes worden al langer, maar het is bijna niet meer merkbaar
2 (13%)
Nee, de hengstigheid is nu zo goed als over.
7 (46%)

Totaal aantal stemmen: 15


YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Is bij jouw paard de hengstigheid alweer over??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 08:09

Aangezien Tjody 3, 4 maanden niet meer hengstigheidsverschijnselen toonde, staan we er nogal verbaasd over dat Tjo nu alweer ruim een week hardstikke hengstig is (wat een nieuwe stal en een leuk weidemaatje al niet kunnen doen)
Maar wiens paarden worden rond deze tijd van het jaar nog (regelmatig) hengstig en welke niet meer?


Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 08:32

annebel slooft zich altijd uit voor ruinen, die is echt verslaafd aan jongens Haha!. Maar vorig jaar, als ze hengstig was plaste e zelfs het hele ganpad onder. Nu merk je er bijna niets meer van als ze hengstig is. Ze gedraagd zich niet echt anders dan normaal, voor haar dan normaal Haha!.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 08:37

als mijn merrie hengstig is dan wilt ze alleen maar rennen en irri doen met poetsen enzo, en met rijden gaat ze elke keer weer met de hoofd klieren en als de hengstigheid over is, dan doet ze het gelukkig allemaal niet meer zo erg

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 08:40

Mijn merrie is drachtig dusja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 08:47

Mareska schreef:
Mijn merrie is drachtig dusja...

kunnen ze evengoed hartsikke hengstig zijn hoor, mijn merrie was hengstig tot de laatste dag en er kwam toch echt wel een veulen uit!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 08:49

nee mijn merrie is ook niet meer hengstig Lachen
en glukkig maar, want ze is nu ook 6 maanden drachtig Knipoog
een tinkermerrie bij ons op stal was echt mega hengstig gisteren!

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 09:22

Rhona is alweer een tijdje niet meer hengstig.
Midnight (de hengst op stal) deed laatst aardig zijn best om Rhona haar aandacht te trekken, maar het deed haar niets!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 09:53

Mijn merrie was om de drie weken hengstig.
Zomer en winter.
En dat is echt geen pretje...

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 10:10

Gipsy is hartstikke hengstig. Heeft de hele zomer op de wei gestaan met 2 merries met veulens, geen kerels erbij. Ze staat nu op stal weer tussen de ruinen en pist de hele gang vol als ze de kans krijgt en dat al een week lang. Zeker iets te kort gekomen ofzo. Gatverdamme!
Het is verdorie half oktober geweest en hartstikke koud en zij wil een kind... Met rijden is ze ook vreselijk, aan je been plakken en als je dan een keer een goede por geeft vindt ze het alleen maar lekker volgens mij, staart opzij en pissen. Dolle pret

Nulla tenaci invia est via

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 10:17

Mijn merrie was vorige week ook hengstig. Maar dat schijnt normaal te zijn, tien dagen nadat het veulen af is gespeend.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 10:22

Hey,

het komt echt sporadisch voor dat ik merk dat Chubby hengstig is (zomer/ winter, maakt niet uit).... Gelukkig geen merrie-streken van mijn dametje! Lachen

Groetjes!


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 10:56

YouKnowWho schreef:
Aangezien Tjody 3, 4 maanden niet meer hengstigheidsverschijnselen toonde, staan we er nogal verbaasd over dat Tjo nu alweer ruim een week hardstikke hengstig is (wat een nieuwe stal en een leuk weidemaatje al niet kunnen doen)
Maar wiens paarden worden rond deze tijd van het jaar nog (regelmatig) hengstig en welke niet meer?


Tjo mistte gewoon het contact met een lekkere vent en moet nu gewoon de schade even inhalen, hihihii
Tjo is btw normaal gesproken altijd het hele jaar door hengstig dus deze tijd is voor haar niet raar, was eerder vreemd dat ze het midden in de zomer niet was, hihiihi, enoy vanavond!

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 11:04

Mijn paard is verdorie om de 3 weken hengstig. Ze wordt niet echt vervelend maar met rijden is ze niet naar voren te krijgen.
En dan reageerd ze dus ook nergens op. Boos!

Maar das meestal maar 1 of 2 dagen dus dan laat ik haar maar gewoon ff een dagje met rust.

In de winter blijft het gewoon zo doorgaan, al wordt de tussenperiode wel iets langer maar veel verschil merk ik niet.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 11:57

Eh nou, ik heb 3 merries en 1 ruin. Bij de ene merrie valt de hengstigheid bijna nooit te merken, de andere is drachtig (maar daar gaat de hengstigheid wel het hele jaar gewoon door..) en de 3e merrie is nog een veulentje..

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 12:10

die van mij is voor het eerst opnieuw hengstig na het verlies van haar veulen deze zomer.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Foreverkliek, Isab123 en 33 bezoekers