Wij willen verhuizen.. Maar hebben pensionklanten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annegiene
Berichten: 2
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: waubach

Wij willen verhuizen.. Maar hebben pensionklanten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 15:35

Hallo,

Wij willen graag gaan verhuizen, ( Wonen op het moment in Waubach in zuid -limburg ) en willen heel graag naar het Noorden.
Nu zitten wij met een probleem.
Wij hebben al 15 jaar pensionklanten, die wij eigelijk niet mee kunnen nemen naar het noorden.

Wie heeft hier ook ervaring mee ? Hoe los je zoiets op een leuke en fijne manier op ?

groetjes Annegiene

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 16:39

Met die mensen om de tafel gaan zitten, je 'probleem'
voorleggen en vragen wie ideeën heeft om tot een voor
ieder zo acceptabel mogelijke oplossing te komen.
Lukt dit niet, dan is het aardig om ze ruim de gelegenheid
te geven om een andere pensionplek te vinden en zelf
mee te zoeken (en daar kunnen bokkers je dan mogelijk
weer bij helpen).

Zoiets?

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 16:46

idd, rond de tafel gaan zitten..
als mogelijkheid kun je ze 2 maanden de tijd geven iets anders te zoeken. Jij beloofd dan iig niet binnen 2 maanden te verhuizen, en zij beloven binnen 2 maanden weg te zijn..
Je kunt ook aanbieden om te helpen zoeken naar een vergelijkbare pensionstal in de buurt, je klanten zullen dit op prijs stellen en zo ga je op een goede manier uit elkaar.
Zelf zorg ik van tevoren dat ik een 'contract' opstel waarin ik minimaal 2 maanden van tevoren aan moet geven als er iets gaat veranderen, dus dat ze de tijd hebben ev. iets anders te zoeken.. maargoed, daar heb je nu niks meer aan.. misschien voor je volgende pensionstal in het Noorden des lands Haha!
Succes ermee!

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 16:59

Misschien zijn er wel mensen die je huis willen kopen en de pensionklanten erbij over willen nemen!?!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 17:01

Annegiene schreef:
Hallo,

Wij willen graag gaan verhuizen, ( Wonen op het moment in Waubach in zuid -limburg ) en willen heel graag naar het Noorden.
Nu zitten wij met een probleem.
Wij hebben al 15 jaar pensionklanten, die wij eigelijk niet mee kunnen nemen naar het noorden.

Wie heeft hier ook ervaring mee ? Hoe los je zoiets op een leuke en fijne manier op ?

groetjes Annegiene


hey grappig,ik woon ook in zuid-limburg.
als we na jo viehoff gaan Haha! komen we altijd langs waubach,ik ken daar ook wat stallingen.
waar liggen jullie dan?

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 17:36

Leuk Mickey,

Hartstikke bedankt allemaal, ik zet hier nog niet neer waar wij wonen, omdat het nog te koop moet worden aangeboden.

groetjes Annegiene

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 19:13

owzo,ik dacht eerst al,daar is een oude hengsten houderij wat nu pensioen stalling is.
en verderop in die straat en nog terug alleen die drie pensioenstallingen ken ik Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 19:54

Inderdaad open kaart spelen met de pensionklanten en proberen om wat referenties in te winnen zodat je een goed alternatief voor kunt stellen.

Uit tactisch oogpunt zou ik het nieuws ook weer niet al te snel kenbaar maken, zeker niet als je pensionklanten een belangrijk deel van je inkomsten zijn.
Stel, je wilt je huis/stalling over een half jaar te koop gaan zetten (ik zeg maar wat hoor Knipoog ) dan is het natuurlijk niet verstandig om dat nu al aan de grote klok te hangen.
Grote kans dat je klanten a la minute op zoek gaan naar iets anders, en misschien kom je dan zelf wel in de problemen.
Probeer dus een goede afweging te maken tussen klantvriendelijk zijn en jezelf niet in de vingers snijden Knipoog

Veel succes met de voorbereidingen !

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 20:49

Hey, dat is lekker in de buurt zeg Tong uitsteken
Ben wel nieuwsgierig waar het is...Ken meerdere stallingen daar in de buurt.
Heb wel een idee maar weet het niet zeker...

Verder ben ik eht met Oscar eens. Veel succes!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 18:22

OW ik zie nu net dat Anne op mijn naam geantwoort heeft... Ik heb haar gisteren gemeet, en ze heeft zich geloof ik niet onder haar naam ingelogd. Lachen

Ik weet verder niet waar Anne woont, ben daar nog nooit geweest.. Maar aan haar verhalen Haha! moet het wel heel erg mooi zijn !

Groetjes lara

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:18

Als je mensen hebt gevonden die evt. je huis willen kopen zou ik eens met ze overleggen of de pensionklanten over willen nemen. Willen ze dat niet, dan kun je als overdrachtsdatum bijv. over 2 of 3 maand afspreken.
Op deze manier hebben je klanten nog even de tijd om wat ander te vinden.
Je kunt ook met de kopers afspreken dat de pensionklanten binnen een bepaalde periode weg zijn.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:47

Nou, als je in de buurt van Zuidlaren komt wonen moet je maar een seintje geven, ik zoek andere winterstalling.