Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 08:21

Ja daar ga ik al, mijn kast is ongeveer 1 bij 1 meter (iets dieper, maar ik kan niet tot het eind, want daar heb ik mijn dekjes). Dus ik heb hem 60 cm gemaakt. Jouw kar is al bijna zo diep als die van mij breed is :) Dus dat gaat het niet worden. Maar verder ben ik er wel heel blij mee, is eigenlijk heel praktisch, alleen een beetje puzzelen met de spullen.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Jodym

Berichten: 4933
Geregistreerd: 19-11-06

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:44

Hallo allemaal!

Ik heb een vraag.
Ik heb een archiefkast gekocht. Hierin wil ik een zadelsteun en een hoofdstel steun hangen.
Maar welke schroeven heb ik hiervoor nodig? En welke dikte?
Begreep dat er ook ter versteviging een houten plaat achter moet?

ღ The words love, hope and dreams are synonymous with horses.ღ

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 08:27

Je moet boutjes met moer nemen,gaten boren en de zadeldrager vast zetten met de boutjes met moer.De dikte van de moertjes ligt aan de gaten v.d. zadeldrager,ze moeten in de gaten passen natuurlijk.Als je kast van stevig metaal is hoeft er geen plank achter,dan is dat stevig genoeg.

FB Groep Second Chance.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:00

Hoi,

Ik heb gisteren een lockerkast op de kop kunnen tikken. 1.80 m hoog, 60 cm breed en 50 cm diep.
Hij moet nog wel een beetje verbouwd worden, maar dat komt na de vakantie pas.
Is 50 cm diep genoeg voor een zadel? Kan ik mijn zadel recht hangen of moet die aan de zijwand? (ik kan het niet opmeten, want ik heb dus nog geen zadel :+)
Daarnaast, wat is handig? De achterwand verstevigen of is dat niet nodig? Het midden aan de onderkant moet er uit? Kan je dit zagen of moet het met een lasmachine?
Hele leuke ideeen, maar hopelijk krijg ik het ook enigzins uitgevoerd (met hulp van pappie). De zadelkast op pagina 1 is een soort van mijn voorbeeld hoe ik hem ook wil gaan maken/inrichten, maar ben nog op zoek naar tips! Ik zal ook het topic nog even doorlezen voor meer ideeen. Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen. Maar vooral ben ik momenteel benieuwd of 50 cm diep zal passen :+

Jodym

Berichten: 4933
Geregistreerd: 19-11-06

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:23

@gohya dankjewel!

ღ The words love, hope and dreams are synonymous with horses.ღ

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:33

Ik zou hem op zij hangen Laura, mijn zadelkar (paar dagen geleden hier gepost) is 60 cm breed.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Jodym

Berichten: 4933
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 16:13

Zo mijn archiefkast is inmiddels omgebouwd! :D
Mijn kast is 55cm breed, binnenkant iets van 53.
Ik heb de zadelsteun aan de achterwand gehangen! Vind ik prettiger met zadel in/ uit de kast hangen....

ღ The words love, hope and dreams are synonymous with horses.ღ

overzee2

Berichten: 662
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 20:06

Hier ook druk bezig met mijn nieuwe kast voor mijn nieuwe stal. Ik heb een soort van zadelkamer waar hij instaat. 1.75 voor dochterlief en een precies hetzelfde voor mij. Zal morgen betere foto's maken maar zo heb je een idee.

Afbeelding


Afbeelding

NIL VOLENTIBUS ARDUUM

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 07:39

Wow! Wat superstrak en chique dat zwart zo. Mooi

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

KellyR

Berichten: 1500
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 16:12

Netjes, ik ben heel benieuwd wat je onderin de hoek hebt staan. Rechts en waarschijnlijk dus ook links.
Ophanging voor peesjes?

faunty

Berichten: 1789
Geregistreerd: 06-06-13

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 16:23

Heerlijk die ikea kast ! Zo wilde ik het ook , maar bij ons zijn zo veel muizen .... en met vocht durfde ik het gewoon niet ! Heb wel zon schoenenrek ook voor de beenbeschermers en dat werkt top !

https://equiphysique.com
iedereen, elk paard fit- to-have-fun!
Instructie en revalidatie op maat in de regio west brabant

overzee2

Berichten: 662
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 18:31

KellyR schreef:
Netjes, ik ben heel benieuwd wat je onderin de hoek hebt staan. Rechts en waarschijnlijk dus ook links.
Ophanging voor peesjes?



Ja inderdaad een schoenenrek (oude pax van ikea) daarop kunnen de poesjes mooi drogen en kun je ze mooi bewaren.


Snap het van het vocht. Ik heb een n nieuwe stal gezet met veel vochtvreters en ik wil ze wellicht op kunststof pallet zetten.
Nog ff bekijken hoe en wat

NIL VOLENTIBUS ARDUUM

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:16

Wat voor zadelsteun hebben jullie? Ik hen gehoord dat een buismodel beter is, maar daar vind ik alleen inklapbare van?

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:25

Hoe en waar bergen jullie de dekens op? Ik heb dekens voor twee paarden en het zijn er nogal wat :’)


Afbeelding


Heb deze buis al colhangen maar heb nog meer dekens die ik niet kwijt kan... en ik wil ze graag muisvrij houden want we hebben muizen op stal...

Mee naar huis is niet handig ik heb graag alles bij de hand mocht ik het nodig hebben. Ik heb plek zat om het kwijt te kunnen maar waarin of hoe? Een dekenrek kan ik niet kwijt heb geen wanden vrij om een dekenrek op te kunnen hangen.

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

marjannuh
Berichten: 138
Geregistreerd: 21-03-07
Woonplaats: urk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 19:22

Somebitch schreef:
Hoe en waar bergen jullie de dekens op? Ik heb dekens voor twee paarden en het zijn er nogal wat :’)


[ [url=m/ei10Nj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heb deze buis al colhangen maar heb nog meer dekens die ik niet kwijt kan... en ik wil ze graag muisvrij houden want we hebben muizen op stal...

Mee naar huis is niet handig ik heb graag alles bij de hand mocht ik het nodig hebben. Ik heb plek zat om het kwijt te kunnen maar waarin of hoe? Een dekenrek kan ik niet kwijt heb geen wanden vrij om een dekenrek op te kunnen hangen.

Van die dichte opberg bakken van de action

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 19:39

Tuinkussenopbergkist?

[o]

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 07:58

Idd. de kunstof bakken met deksel van de action!

FB Groep Second Chance.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 13:47

Maar daar kan maar 1 dikke deken in.. Dan moet ik de hele wand vol met kunstofbakken plaatsen :')

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 14:10

Tuinkussenopbergkist kunnen wel meerdere dekens in en anders misschien een stellingskast/voorraadkast en daar plastic bakken vd action inzetten?

Edit; zoiets dus met bakken

Afbeelding

[o]

Veulen84

Berichten: 10866
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 15:08

Ik rol ze altijd op en strap ze dan vast. Gaan er aardig wat in een box. Maar anders wil vacuum trekken de truuk ook wel doen.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 16:50

Zijn de tuinkussenboxen volledig dicht? Dus geen kleine gaatjes? Op bol.com zie ik er genoeg maar het lijkt alsof er handvat gaten inzitten en daar gaan de muizen door vrees ik

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 20:12

Even het topic doorzoeken daar staan aantal reacties van bokkers die zo’n kussenkist hebben voor hun dekens :D

[o]

ogidni
Berichten: 456
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 21:07


Texas02

Berichten: 4464
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 05:00

Somebitch schreef:
Maar daar kan maar 1 dikke deken in.. Dan moet ik de hele wand vol met kunstofbakken plaatsen :')


Nee hoor, ik heb ook de grote kunststofbakken van de Action, twee heb ik er.. 1 voor alle sjabrakken (ik geloof op dit moment 10, er passen nog 2 of 3 bij denk ik, misschien 4), en 1 voor de dekens, en ik heb er twee vliegendekens, 2 200 grams winterdekens, 1 300 grams winterdeken en een regendeken in, met nog plek voor de tweede regendeken die nu op stal ligt.. :j Gewoon kwestie van netjes opvouwen :)

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 14:59

Texas02 schreef:
Somebitch schreef:
Maar daar kan maar 1 dikke deken in.. Dan moet ik de hele wand vol met kunstofbakken plaatsen :')


Nee hoor, ik heb ook de grote kunststofbakken van de Action, twee heb ik er.. 1 voor alle sjabrakken (ik geloof op dit moment 10, er passen nog 2 of 3 bij denk ik, misschien 4), en 1 voor de dekens, en ik heb er twee vliegendekens, 2 200 grams winterdekens, 1 300 grams winterdeken en een regendeken in, met nog plek voor de tweede regendeken die nu op stal ligt.. :j Gewoon kwestie van netjes opvouwen :)



Helemaal mee eens, hoe netter je vouwt, hoe meer spullen je kan hebben is mijn nieuwe motto geworden :+ :Y)

Tuinboxen werken prima bij ons. Ik heb er een sporadische muis in gezien, maar gezien er niks eetbaars is blijven ze gelukkig nooit hangen. Daarentegen gebruik ik de box/dekens ook veel en vinden mensen niet zo leuk.

Nikita :knuffel:

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gambler21 en 31 bezoekers