Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:36

Ik heb sinds kort een grote zadelkast, maar daar hangt geen zadelsteun in. Het is wel de bedoeling dat mijn zadel erin komt. Omdat de kast niet van mij is kan ik er geen steun in vast maken. Heeft iemand een tip? Kast is 60 cm diep.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:39

Hangers hangen ook bij mij in mn kast Afbeelding
Afbeelding
Tis nu alleen nog een beetje een zooi. Alle kasten zijn verplaatst omdat de schuur bij ons is gesloopt en er nieuwe schuren komen. Heb voor 1,5 kast zooi en had er geen hangers in, alles lag er in gepropt *D

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:08

Montana: je zou met sterke magneten kunnen werken als het een metalen kast is.
Of als het een grote is kun je er misschien ook wel een houten schildersschraag in kwijt.

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:10

Hij is van metaal. Hoe zou je dat kunnen doen met een magneet?

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:31

Ik denk dat een zadel niet blijft hangen aan magneten. Mag je gaten boren in de kast? Dan kan je er gewoon 1 ophangen natuurlijk (met moeren en bouten vastzetten). Anders een losse zadelsteun op poten in de kast zetten op de grond (houten schraag van de bouwmarkt werkt ook).

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:43

Zadelkast moet helaas heel blijven. Zadelsteun op poten ga ik naar kijken!

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 10:16

Afbeelding
Afbeelding
Hier foto's van mn zadelkast. Deze is gemaakt van een oude deur met kozijn, en is aan de onderzijde open gehouden omdat de ruimte waar deze kast is de vloer weleens met water gedwijlt moet worden. Als de plank eruit is kan de bovenste zadelsteun ook uitgeklapt worden. In de zomer liggen mn dekjes in de kast vanwege de vliegen, 's winters hangt alles aan de dekenrekken in de stal.
Afbeelding
Zadelkar is vanwege de stallen elders zijn. Poetsspullen, beenbescherming, dekens en ander spul liggen wel in de stal.

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 13:39

Hebben jullie toevallig nog een tip om dekjes op te bergen bovenop mijn kast? Wil ze niet zomaar allemaal er los op leggen eigenlijk. Dacht eerst aan een bak, maar bijna alle bakken die breed genoeg zijn zijn ook allemaal zo hoog. Ben nu aan het kijken naar zo'n opbergtas voor tuinkussens, maar heb nog niet de ideale maat gezien.

Iemand tips?

Capriootje

Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 13:42


Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 13:46

Oh, van zoiets had ik nog nooit gehoord! Thanks!

Ik berg ze liever ergens in op zodat ze enigszins stofvrij blijven en gewoon netjes bij elkaar :) .

Capriootje

Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 13:50


Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 14:13


xmichxrocky

Berichten: 1583
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: in de buurt van Arnhem

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 07:47

Ik heb een stuk of 5/6 dekjes in een zak van de Ikea waar je officieel een autoband in kan doen!
Ideaal en goedkoop!

pluisje88

Berichten: 8057
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 12:54

Josien_ schreef:
Hebben jullie toevallig nog een tip om dekjes op te bergen bovenop mijn kast? Wil ze niet zomaar allemaal er los op leggen eigenlijk. Dacht eerst aan een bak, maar bijna alle bakken die breed genoeg zijn zijn ook allemaal zo hoog. Ben nu aan het kijken naar zo'n opbergtas voor tuinkussens, maar heb nog niet de ideale maat gezien.

Iemand tips?


Ik heb deze bovenop mijn zadelkast liggen. Er zitten momenteel een stuk of 4 dekjes in, een fleecedeken en een regendeken (maat full/205) hij past precies op de kast en hangt niet over.
Ik vind hem ideaal!

https://www.obelink.nl/bo-camp-opbergta ... gKAtfD_BwE

Nilda

Berichten: 132
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Jistrum

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:28

Nog iemand tips om 2 zweetdekens in op te ruimen? Waarin het ook makkelijk mee te nemen is op wedstrijd.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:37

Curverboxen. Of die van ikea.
Netjes opvouwen en dan muisvrij in zo'n box

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 11:57

Iemand tips voor een stripje langs een houten plank?
Heb nu al een paar keer met mijn zadel langs de plank erboven geschoven met het erin leggen en vind het zonde van mijn zadel..

Plank inkorten is geen optie(kast niet van mij). Ik dacht aan een strookje stof of iets dergelijks maar het moet dan ook weer niet te dik zijn of erg "besmettelijk" en dus snel vies worden haha.

Suggesties?

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 12:13

SuperAssie schreef:
Iemand tips voor een stripje langs een houten plank?
Heb nu al een paar keer met mijn zadel langs de plank erboven geschoven met het erin leggen en vind het zonde van mijn zadel..

Plank inkorten is geen optie(kast niet van mij). Ik dacht aan een strookje stof of iets dergelijks maar het moet dan ook weer niet te dik zijn of erg "besmettelijk" en dus snel vies worden haha.

Suggesties?


Een plastic U of L profiel erop schroeven?

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 12:24

Kunststofhoeklatje of een zadelhoes over je zadel heen (even de andere kant opgedacht :) )

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:37

Kunststof profiel had ik nog niet aan gedacht, straks meteen proberen!

Zadelhoes is ook niet echt een optie. Ik heb een loeizwaar western zadel en zie mezelf niet dat ding elke keer in een hoes proppen hihi.
In de winter heb ik er een bontje op en dan heb ik er natuurlijk geen last van maar met 25+ graden ga ik ook niet met mijn bontje rijden natuurlijk :p

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:39

Mischien bij de bouwmarkt van die grijze schuimrubber staven halen ? Die kan je in een redelijk klein vormaat halen en er omheen klemmen en met de plakstrip die erop zit een beetje vast plakken. ik gebruikte deze voorheen ook op mn zadelsteun. Ze zijn geloof ik eigenlijk voor leidingen bedoeld

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:17

Wat voor zadelsteun heb je assie?
Soms helpt het om de voorkant van je zadel wat ‘op te lichten’ als je m op de steun schuift. Dan komt de achterkant niet tegen die plank als t goed is!

En Kan je anders het bontje niet los eroverheen doen als je je zadel op de steun schuift?

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:01

Ik heb zo'n zadelvormige steun, die vrij hoog hangt(borsthoogte ongeveer), dus ik zet meestal mijn voet op de onderste plank en laat dan het zadel vanaf mijn been/knie op de steun glijden. Het zadel oplichten aan de voorkant kan niet, dan komt het echt tegen de bovenste plank aan.
Afbeelding
Dit zijn de kasten van stal, op zich erg ruim dus en mag echt niet klagen maar m'n zadel is gewoon zo zwaar :')

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:35

ittheclown schreef:
Mischien bij de bouwmarkt van die grijze schuimrubber staven halen ? Die kan je in een redelijk klein vormaat halen en er omheen klemmen en met de plakstrip die erop zit een beetje vast plakken. ik gebruikte deze voorheen ook op mn zadelsteun. Ze zijn geloof ik eigenlijk voor leidingen bedoeld



Idd.dit! schuif je zo over de rand van die plank heen.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 14:42

Die buisisolatie vind ik wat dik over mijn plank, heb nu een kunststof hoekprofiel gekocht, moet het nog even opplakken en dan zien of dat beter gaat :)
Thanks voor de ideeën in ieder geval!