Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 19:42

Oh ja van voren wat oplichten gaat moeilijk met zo’n knop :+ .

[o]

tirzasarah10

Berichten: 1818
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:58

Misschien dat iemand het hier weet:D
Ik wil graag de zadel steun van onder staande foto in mijn kast maaaar .. hoe heet het en waar kan je het kopen of hoe kan je het zelf maken? +:)+ hoef ik niet meer in mijn kast te boren als ik een nieuw zadel heb of anders plek nodig heb :).Afbeelding

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons

Anoniem

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 23:02


tirzasarah10

Berichten: 1818
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:27

Top! Dankje ;)

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 07:31

Stille meelezer maar door jullie ideeën deze kast laten ontwerpen:
Afbeelding

Afbeelding

Het lukt mij niet helemaal om hem op de foto te krijgen in het hokje :o maar deze man heeft hem voor maar 120 euro euro gemaakt helemaal naar mijn wens, kast staat op wielen! *tip!*
(zadel en hoofdstel haken wel zelf erin gemaakt)

https://link.marktplaats.nl/m1266006749

fjordjes

Berichten: 11965
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 07:37

tirzasarah10 schreef:
Misschien dat iemand het hier weet:D
Ik wil graag de zadel steun van onder staande foto in mijn kast maaaar .. hoe heet het en waar kan je het kopen of hoe kan je het zelf maken? +:)+ hoef ik niet meer in mijn kast te boren als ik een nieuw zadel heb of anders plek nodig heb :).[ [url=m/md9LRO.png]Afbeelding[/url] ]


Je kan ook een meubelpoot kopen bij de praxis of gamma en die vastschroeven. Zo'n zadelsteun heb ik ook en die zijn beter voor je zadel als zo'n gewone steun.

nardxash

Berichten: 3982
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 07:50

Afbeelding
Hierbij mijn kast.

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 08:03


Jetsknot.nl!! Leuke unieke paracord halsters, touwen, vliegenfrontriemen, hondenhalsbanden enz
Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
Lieve Guus ik zal je boevenstreken gaan missen.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:40

verzorgster wilt 4 kastjes gaan maken (ze doet houtbewerking op school & heeft een handige opa)
dit moet er in kunnen:

kastje 1:
dit word kastje voor wedstrijdspullen zoals dekje, beenbescherming, goede zweep, rijspullen, laarzen,... (hoeft dus niet mega groot te zijn

kastje 2:
dit word een kastje van ons oud paard, moet 1 vzh zadel inkunnen en ongeveer 5 dekjes, 2 hoofdstellen , een paar beenbescherming en wel wat halsters

kastje 3
dit word de eerste kast voor mijn paard, moet 1 dressuurzadel inkunnen, veel dekjes, 2 hoofdstellen, rijring en paar halsters

kastje 4:
dit word de andere kast van mijn paard, moet een springzadel inkunnen, 1 a 2 dekjes, martingaal & de rest van halsters & beenbescherming

eventueel kan kastje 3&4 samen gevoegd worden

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 08:11

CK88 schreef:
Stille meelezer maar door jullie ideeën deze kast laten ontwerpen:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Het lukt mij niet helemaal om hem op de foto te krijgen in het hokje :o maar deze man heeft hem voor maar 120 euro euro gemaakt helemaal naar mijn wens, kast staat op wielen! *tip!*
(zadel en hoofdstel haken wel zelf erin gemaakt)

https://link.marktplaats.nl/m1266006749


Dit is een supermooie en degelijke zadelkast! en de prijs is ook heel goedkoop.

FB Groep Second Chance.

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:12

CK88 schreef:
Stille meelezer maar door jullie ideeën deze kast laten ontwerpen:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Het lukt mij niet helemaal om hem op de foto te krijgen in het hokje :o maar deze man heeft hem voor maar 120 euro euro gemaakt helemaal naar mijn wens, kast staat op wielen! *tip!*
(zadel en hoofdstel haken wel zelf erin gemaakt)

https://link.marktplaats.nl/m1266006749


Wat een mooie kast!!!

KNHS ZAL DE KOSTEN OP DE LEDEN VERHALEN wij zwijgt stemt toe dus WEES SLIM—> https://petities.nl/petitions/wij-wille ... ?locale=nl

Sinterklaas & Zwarte Piet zijn onderdeel van de Nederlandse cultuur. En nee ik ben geen racist. Racisme staat compleet los van dit oer-Hollandse feest.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas

marjannuh
Berichten: 138
Geregistreerd: 21-03-07
Woonplaats: urk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 20:06

Afbeelding

Hadden op stal een kasten wand en had je per persoon 2 planken en had dan alles in bakken zitten. Toevallig vandaag alles opgehaald invm. Overlijden pony en dit was het resultaat wat er uit kwam kasten waren net zo breed als normale kamer deur alleen de grote bak is mn zadel die lag op een zadelsteun

BianCatjee

Berichten: 3177
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 13:20

CK88 schreef:
Stille meelezer maar door jullie ideeën deze kast laten ontwerpen:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Het lukt mij niet helemaal om hem op de foto te krijgen in het hokje :o maar deze man heeft hem voor maar 120 euro euro gemaakt helemaal naar mijn wens, kast staat op wielen! *tip!*
(zadel en hoofdstel haken wel zelf erin gemaakt)

https://link.marktplaats.nl/m1266006749


Wauw wat een mooie kast! Ik heb de link even opgeslagen, heb nu een hele zadelkamer maar wellicht moeten verhuizen binnenkort dus dan zal het weer een kast worden.. (ah ohh daar gaat nooit alles in passen)

<3 Megan ♡

Texas02

Berichten: 4465
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 01:56

Heeft iemand toevallig ook dekenrekken aan de buitenkant van de zadelkast om natte dekjes / dekens / peesbeschermers enz. te laten drogen? Ik heb gisteren mijn kast opgehaald en hij is 180cm x 75cm x 90cm, dus nu zat ik te denken aan deze: https://www.agradi.nl/horka-dekenrek-hangend-zwart.htm of twee van deze (zou precies moeten passen, dekenrek is 88cm en de kast 90cm): https://www.agradi.nl/harrys-horse-deke ... -zwart.htm

Wat ik bij de eerste mooi vind, is dat er maar één schroefje in de kast hoeft om hem op te hangen, en er passen direct 4 dekens / dekjes / spul op, maar.. Toen kwam mijn vader met de opmerking dat het natte spul dan wel met één kant tegen de kast aan hangt, en daar wordt de kast vast niet mooier van, en het natte spul droogt minder snel.. Het is een metalen kast, dus tegen vocht kan hij op zich wel, maar toch.. Je krijgt er van die lelijke plekken van..

Bij de tweede vind ik het mooi dat het natte spul dus niet tegen de kast aan komt, en ik kan er ook nog een halster op kwijt, ook de longeersingel zou er makkelijker op blijven liggen. Wat ik persoonlijk minder mooi vind is dat hij best wel uitsteekt en je moet dus meerdere schroefjes in de kast boren, op zich vind ik dat best jammer.. Maar hij is wel iets groter dan de andere, en dat betekent dus dat de dekens er wel makkelijker op drogen.. Er moeten dan wel twee aan, omdat het in de winter best wel lastig is om een zweetdeken en een dekje op één rek te drogen. Misschien ook nog peesbeschermers erbij.. Volgens de beschrijving zijn ze 88cm, dus dan zou het precies moeten passen..

Wat zouden jullie doen?

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 09:08

Het tweede rek is eigenlijk om voor een staldeur te bevestigen. Uiteraard staat t je vrij om hem ergens anders te bevestigen.

Rek 1 daarop kun je 4 dekjes op hangen. Om deze ook met winterdekens te belasten zou ik niet doen, zeker om hij met 1 schroef/spijker is bevestigd.
Heb dit rekje ook prima handig ding.

KNHS ZAL DE KOSTEN OP DE LEDEN VERHALEN wij zwijgt stemt toe dus WEES SLIM—> https://petities.nl/petitions/wij-wille ... ?locale=nl

Sinterklaas & Zwarte Piet zijn onderdeel van de Nederlandse cultuur. En nee ik ben geen racist. Racisme staat compleet los van dit oer-Hollandse feest.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 10:37

Ik heb een handdoek rekje van de Lidl(van paar pagina's terug), daar past ook een dressuurdekje op of een deken bijvoorbeeld, en de stangen hangen "vrij" van elkaar zodat er niks op elkaar druppelt. Ik gebruik het voor van alles(deken, handdoeken, springschoenen, hoefschoenen etc) en er kan best veel gewicht op!

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 13:17

Texas02 schreef:
Heeft iemand toevallig ook dekenrekken aan de buitenkant van de zadelkast om natte dekjes / dekens / peesbeschermers enz. te laten drogen? Ik heb gisteren mijn kast opgehaald en hij is 180cm x 75cm x 90cm, dus nu zat ik te denken aan deze: https://www.agradi.nl/horka-dekenrek-hangend-zwart.htm of twee van deze (zou precies moeten passen, dekenrek is 88cm en de kast 90cm): https://www.agradi.nl/harrys-horse-deke ... -zwart.htm

Wat ik bij de eerste mooi vind, is dat er maar één schroefje in de kast hoeft om hem op te hangen, en er passen direct 4 dekens / dekjes / spul op, maar.. Toen kwam mijn vader met de opmerking dat het natte spul dan wel met één kant tegen de kast aan hangt, en daar wordt de kast vast niet mooier van, en het natte spul droogt minder snel.. Het is een metalen kast, dus tegen vocht kan hij op zich wel, maar toch.. Je krijgt er van die lelijke plekken van..

Bij de tweede vind ik het mooi dat het natte spul dus niet tegen de kast aan komt, en ik kan er ook nog een halster op kwijt, ook de longeersingel zou er makkelijker op blijven liggen. Wat ik persoonlijk minder mooi vind is dat hij best wel uitsteekt en je moet dus meerdere schroefjes in de kast boren, op zich vind ik dat best jammer.. Maar hij is wel iets groter dan de andere, en dat betekent dus dat de dekens er wel makkelijker op drogen.. Er moeten dan wel twee aan, omdat het in de winter best wel lastig is om een zweetdeken en een dekje op één rek te drogen. Misschien ook nog peesbeschermers erbij.. Volgens de beschrijving zijn ze 88cm, dus dan zou het precies moeten passen..

Wat zouden jullie doen?

Ik heb de bovenste,om dekjes te drogen werkt het prima,dekens niet die hangen veel te opgepropt op elkaar en gaan dan stinken en droge slecht

Texas02

Berichten: 4465
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 13:32

Ok, bedankt! Wel lastig kiezen, ik weet dat die tweede eigenlijk voor aan de staldeur is, maar hij zou wel precies passen.. vind de eerste wel nog steeds mooier.. Voor dekjes wil hij dus wel maar niet om dekens te drogen? Gaat alleen om zweetdekens..

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

tirzasarah10

Berichten: 1818
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 16:53

Ik heb eindelijk mijn droomkast afgemaakt! Als het goed is zou alles er in moeten passen. Ik wou een ander systeem maken voor de zadelsteunen maar dat werd toch te lastig dus daar komen nog normale steunen in. Ook komen er nog hoofdstel haken op het uitrolbare plankje aan de zijkant. De kast is helemaal van betonplex en is 180x125x70 dus behoorlijk groot. Er waren wel wat kleine tegenslagen die ik heel makkelijk had kunnen voorkomen maar goed dat is een keer moment. Ik hoop dat ik deze kast ook nog voor de verkoop zou kunnen maken omdat ik het een heel leuk project vond! Afbeelding

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons

Texas02

Berichten: 4465
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:17

Mooie kast geworden, tirzasarah10! :) Vind het heel knap dat mensen zelf kasten kunnen maken!

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 07:12

Ik zou mijn zadelkar nog laten zien. Ik denk dat ik een eventueel volgende iets breder maak. Nu past mijn zadel er net op. Ook mijn laarzen passen net niet. Heb het niet zo goed uitgemeten haha.
Afbeelding

Afbeelding

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Fangio

Berichten: 2554
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 08:54

Wauw, gave kar rena100! Alleen inderdaad jammer als het dan net niet past, maar verder ziet hij er echt super praktisch uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:16

Zo'n kar heb ik ook. Super handig. Bij mij passen er net 2 westernzadels op, er zitten hoofdstelhaken in en ook mijn poetskist, cap en andere troep kan ik er op vervoeren. :D

Afbeelding

Afbeelding

Ik zal eens proberen een actiefoto te maken. :')

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:08

Hoe breed is jouw kar? Ik had wel een beperking in wat in mijn zadelkast op stal moet passen natuurlijk. Het zou wel fijner zijn als die van mij ietsje breder zou zijn, dan kan ik wat beter bij de borstels in het bakje onder het zadel. (ik leg het zadel nu aan de kant, zodat ik er nog bij kan). Die van jou lijkt wel een stukje groter zo.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Anoniem

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 16:13

Deze past zeker niet in een kast. Hij is zo uit mijn hoofd iets van 120x55cm.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 36 bezoekers