Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendyh

Berichten: 236
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:17

wendyh schreef:
Op stal heb ik een een metalen archiefkast gekregen voor mijn spullen. Maar hoe bevestigen jullie daar haken enzo in. Met schroeven wordt lastig toch? Het zadel moet aan de zijkant geplaatst worden. Zou er nog extra versteviging nodig zijn? En hoe hebben jullie een kast van 100x45 en hoogte 200cm ingedeeld?

XUlyssesX

Berichten: 3548
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Fryslan

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:54

Met een bout en moertjes?

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:36

Voor indeling moet je het topic even doorlezen.
In een metalen kast kun je ook boren, zorg alleen wel dat je geschikte boortjes en bouten gebruikt.
Je kunt er ook voor kiezen met sterke magneten te werken. Dan zul je wat creatief moeten zijn met hoe je de magneten aan de houders bevestigd. Voordeel daarvan is dat je gemakkelijk de indeling van je kast kunt veranderen

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:46

wendyh schreef:
wendyh schreef:
Op stal heb ik een een metalen archiefkast gekregen voor mijn spullen. Maar hoe bevestigen jullie daar haken enzo in. Met schroeven wordt lastig toch? Het zadel moet aan de zijkant geplaatst worden. Zou er nog extra versteviging nodig zijn? En hoe hebben jullie een kast van 100x45 en hoogte 200cm ingedeeld?


Ik heb ook een stalen archief kast en mijn vader heeft heel handig een aluminium buis gemaakt over de breedte.
Aan beide uiteinden gaten in de buis geboord en daar een soort hele lange schroefdraad dingen (heeft een rare naam. Geen idee hoe) door en bevestigd aan het schap. Zo hoef je niet in de zijkanten te boren en verstevigen. Hoop dat je t op de foto een beetje kan zien. Mijn kast is overigens 55 cm diep en dat past net met zadel erin.

Afbeelding

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:39

Vraagje! Binnenkort word er bij ons verbouwd. Paarden gaan dus naar een nieuwe stek achterin op het erf, ze staan nu nog voor in op het erf. Daar zijn ook vier binnen boxen waarvan twee voor ons zijn om de spullen te bewaren. Nu gaat dat dus straks helemaal tegen de vlakte. Ik heb nu een blauwe archief kast van LxDxH - 1mx40cmx1,50 verder heb ik nog drie bijzet kastjes (waarvan twee inmiddels rijp zijn voor het grofvuil) en twee curver kisten ( 1 met dekens, 1 met tuig)

Jullie kunnen het al wel raden ik neem hardstikke veel ruimte in beslag met de kleinste pony van stal en omdat we straks zullen moeten schuiven en een ruimte delen wil ik zoveel mogelijk inkrimpen. Zat eerst aan een grote kast te denken maar die zijn wel gelijk heel duur :wow: dus toen gekeken naar gewoon een simpele kleding kast van de Ikea/leenbakker maar is dit wel stevig genoeg? Voor nu misschien wel maar als ik moet verhuizen ligt die kast puin. En toen kwam ik op het idee van een kunststof tuin kist. Voor iig mijn tuig, poetsspullen, hoofdstel, cap, rijlaarzen ect
Zadel hoef ik niet kwijt want het paard dat ik rij is van iemand anders

Iemand hier ervaring mee?
http://m.blokker.nl/m20/nl/blknl/tuin/t ... gKrBfD_BwE
Om een idee te geven

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:17

Het werkt wel zo'n tuinkist, maar mijn ervaring is dat je altijd datgene moet hebben wat helemaal onderop ligt := . Of zou je de kist dan op zijn kant willen zetten als een soort kast? Dan vraag ik me weer af hoe je er allerlei hangers in zou willen knutselen. Voordeel is natuurlijk wél dat het absoluut muisvrij is.

Kun je niet bij de kringloop kijken voor een mooie stevige kast? Bij ons heb je wel een mooie kast voor 30 euro ofzo. En wil je een héle grote, dan ben je voor 50 euro ook wel klaar.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 21:43

Hmm ja wat je zegt zou ook nog kunnen assie.
Ik wil er gewoon haken en tuighangers in monteren met een moer en een bout en dan kan je het er mooi in hangen zonder dat het op de grond beland. Het is ook voornamelijk voor de 'grote' dingen (heb een shetlander dus het is allemaal niet heel groot := ) en kleine dingen zoals apotheek en verzorgspullen in de sta kast.

ikkeniet

Berichten: 1260
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 21:46

Wat denk je van:
Keter Store it Out Midi Opbergkast
Is ook via marktplaats 2e hands te vinden.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:07

Wij zijn donderdag hout gaan halen voor mijn kast!
Hij wordt 200 hoog, 150 breed en 75 diep (giga kast dus :o ) heb het hout kunnen betalen met eco cheques van mijn vriend, laat kerst cadeautje nog zeg maar :D . Ik heb gekozen voor OSB (prijs - kwaliteit het beste idee volgend mijn papa :) ).
Er moeten straks 2 zadels en een shetlander mentuigje inkomen, en verder wil ik er gewoon veel in kwijt, een groot formaat lijkt me gewoon handig :)

Met zo'n kist heb ik geen ervaring, lijkt mij wel handig als je ze rechtop kan zetten :) Anders lijkt het mij zo'n gedoe om spullen terug te vinden (tenminste, dat zou het bij mij zijn :) ).
Tuig opbergen is inderdaad nog wel een dingetje hier ook. Ik wil het graag aan van die echte tuighangers in de kast, maar dat neemt ook gelijk veel plek in natuurlijk :)

overzee2

Berichten: 666
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:17

s_v schreef:
Wij zijn donderdag hout gaan halen voor mijn kast!
Hij wordt 200 hoog, 150 breed en 75 diep (giga kast dus :o ) heb het hout kunnen betalen met eco cheques van mijn vriend, laat kerst cadeautje nog zeg maar :D . Ik heb gekozen voor OSB (prijs - kwaliteit het beste idee volgend mijn papa :) ).
Er moeten straks 2 zadels en een shetlander mentuigje inkomen, en verder wil ik er gewoon veel in kwijt, een groot formaat lijkt me gewoon handig :)

Met zo'n kist heb ik geen ervaring, lijkt mij wel handig als je ze rechtop kan zetten :) Anders lijkt het mij zo'n gedoe om spullen terug te vinden (tenminste, dat zou het bij mij zijn :) ).
Tuig opbergen is inderdaad nog wel een dingetje hier ook. Ik wil het graag aan van die echte tuighangers in de kast, maar dat neemt ook gelijk veel plek in natuurlijk :)



Leuk zeg, veel succes met maken!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:20

overzee2 schreef:
s_v schreef:
Wij zijn donderdag hout gaan halen voor mijn kast!
Hij wordt 200 hoog, 150 breed en 75 diep (giga kast dus :o ) heb het hout kunnen betalen met eco cheques van mijn vriend, laat kerst cadeautje nog zeg maar :D . Ik heb gekozen voor OSB (prijs - kwaliteit het beste idee volgend mijn papa :) ).
Er moeten straks 2 zadels en een shetlander mentuigje inkomen, en verder wil ik er gewoon veel in kwijt, een groot formaat lijkt me gewoon handig :)

Met zo'n kist heb ik geen ervaring, lijkt mij wel handig als je ze rechtop kan zetten :) Anders lijkt het mij zo'n gedoe om spullen terug te vinden (tenminste, dat zou het bij mij zijn :) ).
Tuig opbergen is inderdaad nog wel een dingetje hier ook. Ik wil het graag aan van die echte tuighangers in de kast, maar dat neemt ook gelijk veel plek in natuurlijk :)



Leuk zeg, veel succes met maken!



Dankjewel! Heb gelukkig een heel handige papa, normaal zou de kast zelf op een dagje makkelijk in elkaar moeten staan :D We waren er donderdag al aan begonnen, maar toen werd papa opgeroepen voor een brand, dus de kast moest effe 'op pauze', volgende week gaan we verder :)

Doef

Berichten: 1736
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:19

Wat denken jullie van archiefkasten? Zijn die sterk genoeg voor een zadel?

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 17:38

Ik heb deze altijd gebruikt voor mijn zadels en spullen! :j
Wel zorgen dat die breed genoeg is voor je zadel (of diep genoeg, afhankelijk van hoe je het zadel op hangt in de kast).

Doef

Berichten: 1736
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 17:48

Fijn! Dan ga ik daar even voor kijken, wat voor afmeting zou die moeten hebben zodat het zadel er mooi recht vooruit in past?

Deeskuh88
Berichten: 289
Geregistreerd: 17-11-13

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 19:02

50 diep is voor een 'normaal' zadel meestal wel genoeg. 50 breed vaak net niet.

Doef

Berichten: 1736
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 19:05

Archiefkasten zijn niet zo diep zie ik net, Hoe zit het met de zijkant, dat je zadel er schuin ingaat, in een kast van 38 cm diep en 80 cm breed, zal dat passen?

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 19:43

Dat denk ik niet

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 20:06

Ik kreeg deze voormiddag een whatsappje van papa, of Vlekje en Jules misschien ook in de kast moesten passen, hij is een beetje groot uitgevallen zeg maar :=
Ach ja, moet ik maar veel spullen kopen om 'm straks te vullen O:)

Afbeelding Afbeelding

Lieve papa ook, dat hij gewoon gewoon al bijna de hele kast klaar heeft, zonder dat ik geholpen heb, echt kei tof van hem, en de kast ziet er echt wel super uit vind ik *\o/*

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:23

assie schreef:
Het werkt wel zo'n tuinkist, maar mijn ervaring is dat je altijd datgene moet hebben wat helemaal onderop ligt := . Of zou je de kist dan op zijn kant willen zetten als een soort kast? Dan vraag ik me weer af hoe je er allerlei hangers in zou willen knutselen. Voordeel is natuurlijk wél dat het absoluut muisvrij is.

Kun je niet bij de kringloop kijken voor een mooie stevige kast? Bij ons heb je wel een mooie kast voor 30 euro ofzo. En wil je een héle grote, dan ben je voor 50 euro ook wel klaar.


Even ter verduidelijking, die tuinkussenboxen zijn niet muisvrij ;) ze zijn zeker ideaal, ik heb er 5 gehad in mijn weiland. Ideaal om spullen op te bergen (Ik had er geen zadel in). Maar ongedierte komt er makkelijk in helaas..

KellyR

Berichten: 1513
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:09

s_v schreef:
Ik kreeg deze voormiddag een whatsappje van papa, of Vlekje en Jules misschien ook in de kast moesten passen, hij is een beetje groot uitgevallen zeg maar :=
Ach ja, moet ik maar veel spullen kopen om 'm straks te vullen O:)

[ [url=m/lsCFoQ.jpg]Afbeelding[/url] ] [ [url=m/yn5F4w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lieve papa ook, dat hij gewoon gewoon al bijna de hele kast klaar heeft, zonder dat ik geholpen heb, echt kei tof van hem, en de kast ziet er echt wel super uit vind ik *\o/*


Mega groot, wauw!
Gaaf dat hij dat zo snel in elkaar geflanst heeft zeg.

Misschien handig om over na te denken is of je er wieltjes onder wilt. Helemaal met zo een grote kast, dan kan je hem makkelijker verplaatsen en staat hij standaard een stukje boven de grond waardoor hij niet weg rot.

Heel benieuwd naar het eindresultaat :j

Deeskuh88
Berichten: 289
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:15

Zijn die ergens open dan bij jou? Ik heb ze op zolder voor de hooibalen voor mijn konijnen. Sinds ik de balen daarin bewaar heb ik geen last meer van muizen op zolder, daarvoor wel.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:16

KellyR schreef:
Misschien handig om over na te denken is of je er wieltjes onder wilt. Helemaal met zo een grote kast, dan kan je hem makkelijker verplaatsen en staat hij standaard een stukje boven de grond waardoor hij niet weg rot.

Heel benieuwd naar het eindresultaat :j

Zou ik ook aanraden :j ik heb een vergelijkbaar model zelfgebouwd, ik heb er zes wieltjes onder zitten.

XLeandrosX
Berichten: 3200
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:44

Ik vind het een mooie kast. Alleen zou ik zelf nooit voor dot materiaal gekozen hebben. Als er vocht bij komt..... wel mooi gemaakt. Complimenten voor vaders.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:48

KellyR schreef:
Mega groot, wauw!
Gaaf dat hij dat zo snel in elkaar geflanst heeft zeg.

Misschien handig om over na te denken is of je er wieltjes onder wilt. Helemaal met zo een grote kast, dan kan je hem makkelijker verplaatsen en staat hij standaard een stukje boven de grond waardoor hij niet weg rot.

Heel benieuwd naar het eindresultaat :j


We gaan er iig iets onder maken, zodat hij niet op de grond komt te staan ivm het rotten :)
Of dat wieltjes worden daar zijn we nog niet uit, kast moet normaal niet verplaatst worden, paarden staan aan huis en zullen daar ook blijven staan. We denken ook dat hij te zwaar gaat worden om te rijden eigenlijk :o

Papa is heel handig (en precies!), als hij een dagje door zou kunnen werken (wat meestal niet het geval is, aangezien hij zelf een winkel heeft & vrijwilliger is bij de brandweer) staan er zo 2 of 3 kasten klaar denk ik, mag echt in mijn handjes wrijven met zo'n handige papa :D <3

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:50

XLeandrosX schreef:
Ik vind het een mooie kast. Alleen zou ik zelf nooit voor dot materiaal gekozen hebben. Als er vocht bij komt..... wel mooi gemaakt. Complimenten voor vaders.


Berichtje te laat gezien, tsja, dan moet je in betonplex gaan werken, dat is mega zwaar en onbetaalbaar of stijgerhout, maar haar hangt ook een behoorlijk prijskaartje aan :=
Het is vochtwerend OSB waarmee we werken en hij staat eigenlijk altijd droog, dus normaal kan hij wel wat verdragen :) Is iig veel vocht vaster dan MDF of multiplex volgens papa :)