Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
besita
Berichten: 6775
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:21

Dan zou ik al helemaal niet twijfelen quir .
Voor amper 20 euro heb je al zo'n kacheltje en gaat echt jaren mee

haffiefreak

Berichten: 1624
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:13

BianCatjee schreef:
haffiefreak schreef:
Hier een zelfgemaakt (door mijn vriend) dekjesrek
[ [url=m/H7ih1Y.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat ziet er ideaal uit! Heb je ook een foto zonder dekjes?


Afbeelding

Raisa is moeder van een mooi hengste veulentje Geboren op za 23-juni-07 tussen 19.00 en 21.00

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:20

Is er iemand die wil meedenken over mijn kast? Ik ben niet tevreden met de huidige inrichting, mijn dekjes passen net niet lekker aan het rek achterin mijn kast.

Afbeelding

Ik heb achteraan dus zo'n ding hangen van IKEA:

https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 1804614067

Maar eigenlijk is die net te smal. Ik kan vanavond wel even een nieuwe foto maken. Kast is een stuk voller nu met dekjes. Ik heb er een stuk of 10-15 dus die wil ik wel het liefst allemaal kwijt kunnen.

Mijn zadel hangt naar mijn idee wat te hoog, waardoor ik niet zo goed bij de plankjes erachter kan komen.

Wie heeft ideeën?

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:03

Wil je de dekjes allemaal in je kast kwijt of mogen degene die je gebruikt ook bv aan de deur hangen?

Edit: zeiltje op de vloer van je kast en dan een stapeltje 'schone' dekjes en 2 die je in gebruik hebt aan ke kastdeur?

[o]

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:26

nja ik zat er ook aan te denken om boven in een bak te leggen met dekjes, maar ik hou wel van afwisselen dus zou ze wel graag gewoon snel kunnen pakken.

De vloer is inmiddels minder leeg, dus op de vloer leggen lijkt mij niet handig.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

assie

Berichten: 9476
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:31

Ik maak dekjes en dekenrekken op maat. Kan in iedere kast geschroefd worden en is stevig. Enige is de breedte van jouw kast. Ik vraag me af of je er wel 15 dekjes hangend in kwijt kunt en dat ze ook nog ruimte hebben om te drogen.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:34

Ik maak vanavond even een foto met hoe het er nu uitziet. Bijna alle dekjes hangen er in, op 3 na. Maar doordat mijn zadel er deels voorhangt, is het een beetje een lastige ruimte om dekjes makkelijk te pakken enz. Dat zou ik graag anders willen...maar misschien is dit ook wel de beste optie.

Mijn paard zweet eigenlijk nauwelijks, dus dekjes hoeven niet te hangen om te drogen, dus hang ze eigenlijk altijd meteen terug tussen de rest.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

NinaCharlie

Berichten: 3178
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:34

assie schreef:
Ik maak dekjes en dekenrekken op maat. Kan in iedere kast geschroefd worden en is stevig. Enige is de breedte van jouw kast. Ik vraag me af of je er wel 15 dekjes hangend in kwijt kunt en dat ze ook nog ruimte hebben om te drogen.


Ik zit nu al maanden tegen het maken van een dekjesrek aan te hikken en het gaat er bij mij maar om een stuk of 4, 5. :')

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:04

er hanger er nu 11 in trouwens en dan heb ik in de breedte nog wel ruimte over. Alleen de dekjes zijn vaak dieper dan mijn rek waar het aan hangt. Misschien als ik een gewone buis (stok) maak dat het dan al beter gaat passen. Maar dan zit ik met mijn zadel. Die vind ik ook nog steeds niet heel praktisch :(

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

BianCatjee

Berichten: 3177
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:23

BianCatjee schreef:
haffiefreak schreef:

Dat ziet er ideaal uit! Heb je ook een foto zonder dekjes?


[ [url=m/zAA1P3.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat ziet er echt mooi stevig uit! Dankjewel voor de foto :)

<3 Megan ♡

assie

Berichten: 9476
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:10

NinaCharlie schreef:
assie schreef:
Ik maak dekjes en dekenrekken op maat. Kan in iedere kast geschroefd worden en is stevig. Enige is de breedte van jouw kast. Ik vraag me af of je er wel 15 dekjes hangend in kwijt kunt en dat ze ook nog ruimte hebben om te drogen.


Ik zit nu al maanden tegen het maken van een dekjesrek aan te hikken en het gaat er bij mij maar om een stuk of 4, 5. :')

Haha. Met het juiste gereedschap is het een eitje.
Ik vind het zelfs zo leuk om te maken dat ik maar heb besloten ze te gaan verkopen.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

NinaCharlie

Berichten: 3178
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:26

Assie ik heb echt 2 linkerhanden. Heb nu 1 keer in de Gamma gestaan om spullen er voor te halen maar ik ging bedroefd weer naar huis. :') Mag ik jou een PB’tje sturen? Of neem je geen opdrachten aan?

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:35

Mijn vader heeft van een bezemsteel en een stuk hout vd gamma een deken/dekjesrek gemaakt, kost je een 10tje :D

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:30

onze zadels & spullen ligen hier thuis in een stal die over is

als je de stal binnenkomt waar je recht op kijkt:

Afbeelding
dit is een omhoog gehangen pallet waar onze touwhalsters, touwen aan hangen & zwepen op liggen, rechts ondering ligt ook hooiopslag
dan links hebben we een 'tafel:

Afbeelding
aan de deur 2 schragen met aan de ene een paar dekjes die we niet echt gebriuken & aan de andere westernzadel, ook onze hoofdstellen die we het minste gebruiken hangen er ook aan

AfbeeldingAfbeelding
daarnaast hebben we dus onze 'tafel' en hebben we de beenbescherming die we het meeste gebruiken gelegt, dan 2 poetskisten (de spullen die er op lagen liggen ondertussen gewoon in het mandje er voor ;)
in het mandje liggen lederdoekjes, ledervet, wondspray, een poetsblok,...
naast het mandje onze collectie springschoenen (mist 1 paar)
daarnaast een grote reserve poetskist & onze 2 caps
in de 2 potten er voor zitten koekjes (verzorgster heeft de kleine pot gekregen) en op de grote bak liggen oornetjes

AfbeeldingAfbeelding
onder de tafel staat nog een bak waar reservesingels op liggen & 2 bakken met dekjes, halsters,... die we het minste gebruiken & daarop liggen de dekjes die we het meeste gebruiken (links de 'specialere' (zoals biolors, big squares,...) en rechts de 'normale')


Afbeelding
dan hebben we in de andere hoek nog 2 bakken met zweetdekens, reservespullen, beenbescherming,...
aan de deur hangen de regendekens als ze niet op de paarden liggen en droog zijn

en dit ligt buiten de stal (wel in het gebouw)

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
onze engelse zadels mooi onder elkaar op eigen gemaakte steunen, daarboven links hangen onze hoofdstellen, 2 halsters (voor als er iets zou zijn en we moeten de paarden heel snel nemen dat we niet nog moeten gaan zoeken) en hangt ook nog een vliegenspray & een oud leren halster van mijn overleden paard

ahja niet op de niet-paardengerelateerde rommel letten dit gebouwtje word niet alleen als opslag voor paarden gebruikt

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 00:45


KNHS ZAL DE KOSTEN OP DE LEDEN VERHALEN wij zwijgt stemt toe dus WEES SLIM—> https://petities.nl/petitions/wij-wille ... ?locale=nl

Sinterklaas & Zwarte Piet zijn onderdeel van de Nederlandse cultuur. En nee ik ben geen racist. Racisme staat compleet los van dit oer-Hollandse feest.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 08:28

Die zadelsteunen lijken me wat te groot voor je zadels flint_blesco. Lijkt me niet goed voor je kussens eerlijk gezegd. Ik zou mijn zadel er niet graag opleggen in ieder geval. Maar verder hebben jullie wel lekker veel ruimte! Fijn is dat.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Kaaaren
Berichten: 3984
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:08

Wordt dat allemaal niet heel snel stoffig flint_blesco?
Als ik jullie was zou ik een paar diepe kasten van marktplaats halen en daarin al je losse spullen leggen.

Anoniem

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 16:25

Kaaaren: ik mag al blij zijn dat ik de tafel er heb, hiervoor lag echt alles maar dan ook alles in bakken en tassen in de garage, een kast er voor kopen gaat weinig nut hebben aangezien ik die toch niet ga mogen zetten (zoals ik al zei gebouw word niet alleen voor de paarden gebruikt)
Rena100: zadels liggen al 6 jaar ofzo elke winter op die steunen nooit prblemen mee gehad

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 14:52

Wat doen jullie met de rijlaarzen? Sta op een pensionstalling en heb daar een eigen kast. Heb mijn rijlaarzen daar staan en als ik ga rijden trek ik ze aan. Heb nieuwe laarzen besteld en daar wil ik niet mee mesten, maar weet ook niet of het verstandig is om ze daar te laten. Heb wel een vochtontrekker in de kast liggen.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 14:56

LiiNd_Y schreef:
Wat doen jullie met de rijlaarzen? Sta op een pensionstalling en heb daar een eigen kast. Heb mijn rijlaarzen daar staan en als ik ga rijden trek ik ze aan. Heb nieuwe laarzen besteld en daar wil ik niet mee mesten, maar weet ook niet of het verstandig is om ze daar te laten. Heb wel een vochtontrekker in de kast liggen.


Ik heb naar stal jodphurs aan (of thermoboots in de winter). Mijn laarzen staan in een laarzentas in de kast zodat ze netjes blijven en die doe ik aan als ik ga rijden, en uit als ik klaar ben :)

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 18:31

Mijn laarzen staan ook gewoon in mijn kast, maar die is ook verder niet vochtig.

Hierbij hoe mijn kast er nu uitziet. Wie heeft ideeën?Afbeelding

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:13

Mischien een opklapbare zadelsteun zodat je na het pakken van het zadel goed bij je dekjes kan. Als je een dekje nodig hebt heb je je zadel tenslotte ook nodig.

Ohh.. ideetje. Hoe sterk is je deur? Zou daar een zadelsteun aan kunnen? Dan ben je van je hang-in-de-weg af.

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:17

Ik trek mijn laarzen aan voor het rijden en uit na het rijden, zet ze dan gewoon recht in de kast en zo doe ik het al een jaar en ze zien er nog top uit :))

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:33

Heb al wel een inklapbare zadelsteun, maar dat helpt niet zo heel veel eigenlijk...meestal pak ik een dekje en het zadel tegelijk, scheelt weer een keer lopen...en ik klap hem dus eigenlijk nooit in...

Aan de deur maken is misschien wel een idee...maar geen idee of de deur dat gaat houden. Zijn van die binnendeuren die soort van hol zijn van binnen...denk niet dat dat gaat werken...

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

LindeDjune

Berichten: 127
Geregistreerd: 09-12-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:51

Denken jullie dat deze kast van de Ikea:

Afbeelding

Stevig genoeg is als zadelkast?
Ik ga eind december verhuizen van stal en moet daar een eigen kast meenemen.
Zou ik hier ook haken in kunnen maken denken jullie?

Dankjulliewel alvast voor het meedenken!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, GoogleAdsense, IndianSu en 32 bezoekers