Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
BianCatjee

Berichten: 3177
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:48

Deeskuh88 schreef:
Zijn die ergens open dan bij jou? Ik heb ze op zolder voor de hooibalen voor mijn konijnen. Sinds ik de balen daarin bewaar heb ik geen last meer van muizen op zolder, daarvoor wel.


Nee zijn niet open.. geen idee hoe ze erin kwamen maar in alle boxen zaten ze. (Had 3 verschillende soorten boxen en allemaal zaten ze in). Hoop voor je dat ze bij jou weg blijven dan! :)

<3 Megan ♡

Deeskuh88
Berichten: 289
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 19:01

BianCatjee schreef:
Deeskuh88 schreef:
Zijn die ergens open dan bij jou? Ik heb ze op zolder voor de hooibalen voor mijn konijnen. Sinds ik de balen daarin bewaar heb ik geen last meer van muizen op zolder, daarvoor wel.


Nee zijn niet open.. geen idee hoe ze erin kwamen maar in alle boxen zaten ze. (Had 3 verschillende soorten boxen en allemaal zaten ze in). Hoop voor je dat ze bij jou weg blijven dan! :)


Hmm, dat is dan wel apart. In het begin had ik bijna altijd wel een of meerdere muizen op zolder. Sinds ik de box heb niet een meer. En dat is al een jaar of 3. Ik heb wel bewust een gekozen zonder kleine openingen ergens, juist omdat ze aan een vierkante centimeter al genoeg hebben. De deksel sluit ook perfect aan. Het was een wat duurdere van een hard kunststof, maar hij was elke cent waard.
Op de manege heb ik ooit een houten kast gehad en daar vond ik ook belachelijk veel muizenkeutels in. Bij mijn ijzeren kast die ik daarop heb gekocht, heb ik ook bewust gekozen voor zo klein mogelijke ventilatiegaatjes en dat is gelukt. Nooit meer een keutel gevonden.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 19:50

En dan krijg je ineens een whatsappje met deze foto :D
Afbeelding

Kast is klaar (wil alleen nog ventilatie roostertjes in de deuren) op de zadelsteunen na :)
TADAAAM:
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 22:21

BianCatjee schreef:
assie schreef:
Het werkt wel zo'n tuinkist, maar mijn ervaring is dat je altijd datgene moet hebben wat helemaal onderop ligt := . Of zou je de kist dan op zijn kant willen zetten als een soort kast? Dan vraag ik me weer af hoe je er allerlei hangers in zou willen knutselen. Voordeel is natuurlijk wél dat het absoluut muisvrij is.

Kun je niet bij de kringloop kijken voor een mooie stevige kast? Bij ons heb je wel een mooie kast voor 30 euro ofzo. En wil je een héle grote, dan ben je voor 50 euro ook wel klaar.


Even ter verduidelijking, die tuinkussenboxen zijn niet muisvrij ;) ze zijn zeker ideaal, ik heb er 5 gehad in mijn weiland. Ideaal om spullen op te bergen (Ik had er geen zadel in). Maar ongedierte komt er makkelijk in helaas..


Nou ja gelukkig staat hij niet buiten en komt er ook geen voer of dekens in *D ben nog aan het twijfelen hoor. Ze gaan in april beginnen met de verbouwing dus ik heb nog even.

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 09:43

Super mooie en grote kast s_v.
Daar kan je heel veel in kwijt.

FB Groep Second Chance.

Daks

Berichten: 5831
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:05

Ik heb om mijn tuinstoelkussenbox een klein houten frame gemaakt km de onderkant heen.

Muizen kunnen er bij mij dus echt niet in. Ook staat de box daardoor van de grond wat weer optrekkend vocht minder toe laat. Ik zal morgen even een foto daar van plaatsen

A better world shall emerge based on faith and understanding.

overzee2

Berichten: 662
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 07:35

wat een prachtige kast zeg! Je vader staat er zo mooi naast te glimmen, terecht trots op het resultaat!

Ik heb meerdere tuinkussen boxen gezien en er zit veel kwaliteitsverschil tussen. Ook de hardheid van het materiaal heeft invloed en de montage. Het maakt ook uit welke muis je hebt, sommige exemplaren zijn kleiner(woelmuis, huismuis spitsmuis etc).

NIL VOLENTIBUS ARDUUM

Doef

Berichten: 1731
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 16:03

Hele mooie kast S_V! Wat staat je vader er trots bij.

Kast zoeken is zo makkelijk nog niet, ik dacht doe ik wel even, maar er is meer vraag dan aanbod. Misschien dat ik dan toch maar voor een nieuwe moet gaan, iemand tips waar ze grote stalen kasten verkopen, voor een niet al te gekke prijs?

''Even the smallest person, can change the course of the future.''

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:45

Mijn kast is veilig aangekomen & geïnstalleerd *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

happyjoyce

Berichten: 4494
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 21:12

Mijn zadelkamer is ook klaar :D. Er zit een doorgang in naar de wasplaats waar we nu nog mee bezig zijn
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 09:21

Wauw wat gaaf happyjoyce echt heel erg mooi!

FB Groep Second Chance.

overzee2

Berichten: 662
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 19:52

Leuk zeg al die mooie foto’s!


S-v waar heb je dat hakenrek voor halsters vandaan dat aan de deur hangt?

NIL VOLENTIBUS ARDUUM

Capriootje

Berichten: 6741
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 19:58

Ik heb een heel handig/leuk cadeautje gekregen van 2 vriendinnen, echt heel blij mee! :D Er is ook een grotere volgensmij, maar deze is voor mij precies goed.

Afbeelding
Afbeelding


s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:08

overzee2 schreef:
Leuk zeg al die mooie foto’s!


S-v waar heb je dat hakenrek voor halsters vandaan dat aan de deur hangt?


Van de action :+
Het is eigenlijk zo'n deur kapstok, papa heeft de haken er af geslepen en er gaatjes in geboord, heeft nog geen €2 gekost denk ik :) !

Zo, die zadelkamer is wel heel chique, da's de droom van elk paardenmeisje denk ik :j !

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:09

Ik ga met een nieuw project bezig. Nu heb ik een gaaf voorbeeld gezien en ben zelf even aan het tekenen gegaan. Nu twijfel ik alleen nog of ik een bakje onder het zadel wil plaatsen (zoals in het voorbeeld) zodat ik daar bijvoorbeeld borstels of iets dergelijks kwijt kan. Wat zouden jullie doen?

Dit is het voorbeeld vanwaar ik mijn inspiratie kreeg:
Afbeelding

Toen zelf aan het tekenen gegaan in afmetingen:
Afbeelding

En nog een voorbeeld dat ik had gevonden met dus zo'n bakje onder de zadelstang:
Afbeelding

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 19:10

Dat ziet er heel handig uit.
Ik denk hoe meer bakjes hoe handiger. Maar zorg dan wel dat je ze makkelijk kunt leegkiepen. Zeker die borstelbakjes gaan vol zitten met met zooi. Dan wil je ze makkelijk kunnen schoonmaken.

Andere tip, wieltjes! En een fijn handvat. Ben benieuwd hoe het gaat worden :)

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 22:00

Of laderails er in? dan kan je de lades eruit trekken en zo even met een kruimeldief er door heen :)

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 08:04

Wieltjes komen er sowieso onder, want wil hem uit mijn kast willen rollen naar de poetsplaats, ik loop nu zo'n 3 of 4 x heen en weer om alles bij de poetsplaats te krijgen, en daar wil ik dus vanaf.

Leegkiepen heb ik niet over nagedacht inderdaad, maar even leegpakken en op de kop zetten zou ook moeten werken. Of een kleine gleuf of gaatjes maken waar ik het naar toe kan 'borstelen', zodat het eruit valt.

Lades maken zat ik ook wel aan te denken, maar dan wordt het wel een stuk duurder en wil eigenlijk niet zoveel geld eraan kwijt zijn. Kruimeldief heb ik niet :P

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 19:21

Volgens mij gebruiken ze die karretjes in Amerika / Engeland veel! Ben er ook veel tegen gekomen op pinterest. Zien er erg handig uit!! Zou wel rekening houden met extra haakjes voor bv. je hoofdstel ;)

>> DISCOVERY OF GOLD US <<
    Vivaldi x Zichem x Elegant | Volg ons op youtube: Equifun!
Dreams come true...

Syberdepiep

Berichten: 1594
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:56

Is het niet veel handiger een zadelkar te gebruiken, zelfde principe en neemt veel minder ruimte in je kast ;-)

Bop van de Erven 08.06.2000 - 09.01.2023 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb van de Oude Kleefsebaan 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * M1+11

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:17

Dit is toch een zadelkar? Je bedoelt zo'n hoge? daar zit meestal zo'n brede zadelsteun op en dat wil ik niet voor mijn zadel. Het is namelijk de bedoeling dat mijn zadel gewoon hierop blijft liggen, en zo'n brede zadelsteun is niet goed voor je kussens.

Daarnaast bevat zo'n hoge zadelkar geen bakjes of mandjes waar je je laarzen bijvoorbeeld in kan doen. Dit lijkt mij juist een stuk praktischer daarvoor.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Syberdepiep

Berichten: 1594
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:15

Ja die zadelsteun is inderdaad zo'n brede, anders blijft je zadel niet liggen tijdens vervoer. Leg mijn zadel ook op een stang in m'n kast en laat hem niet op de kar liggen om dezelfde reden.
Heb er zelf een kunststof curver bak opgeknutseld onderop, daar passen m'n laarzen prima in, alles kan mee.
Alleen ben ik zo lui inmiddels dat ik m'n kast in de stal volgezet heb met laarzen en poetsspullen. Zadel en hoofdstellen zitten wel apart van de paardenstal ivm met inbraak dit soort dure spullen beter 'verstopt' opgeborgen zijn.

Bop van de Erven 08.06.2000 - 09.01.2023 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb van de Oude Kleefsebaan 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * M1+11

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:21

Dat gaat dan niet werken bij mij, ik wil het zadel gewoon laten liggen op de zadelkar. Anders past het er ook niet in.

En dat bedoel ik, dat je er zelf natuurlijk wel iets op kan knutselen (een bak) maar dat dat er niet standaard op zit. Dat vind ik jammer, helemaal als je kijkt wat ze doorgaans nieuw kosten. Daar kan ik wel zo'n zadelkar van maken die ik zelf in gedachten heb.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:57

Op een buis of stang blijft je zadel ook prima liggen met ‘vervoeren’. Wij hebben op stal rollators met bezemstelen (vastgemaakt van handvat naar handvat) waar je je zadel en spullen mee kan rijden naar je stal, zadel blijft prima liggen!

[o]

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 19:18

Oh dat is creatief met een rollator. Heb je daar een foto van?

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, IASCrawler en 34 bezoekers