Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaike_Kealy

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-08-08
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 23:38

BianCatjee schreef:
Froukje schreef:
Waar zou je met deze indeling je mentuig willen laten? En je tweede zadel? Alles onder elkaar word wel heel krap vrees ik om dan ook je dekjes nog kwijt te kunnen.


Sorry vergeten erbij te melden dat de dekjes bij mij anders opgeslagen worden, dus het linker vak is volledig leeg en daar zou ik dan de 2 zadels en tuig onder elkaar hangen.
Maar twijfelde ook om de zadels naast elkaar te hangen en dan dus vakken boven en/of onder de zadels te doen, snap je? Maar betwijfel of dat handig is..

Wauw Faline dat is nog eens een nette zadelkamer! Netjes ingedeeld :)


Mijn kast is 1.30 breed, zodat mijn tuig naast mijn zadels kon


Afbeelding

Independence
Berichten: 1378
Geregistreerd: 05-01-14

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 23:50

Waar haal je die roze mandjes?

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 13:18

Maaike_Kealy schreef:
Mijn kast is 1.30 breed, zodat mijn tuig naast mijn zadels kon


[ [url=m/CVeSLn.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat ziet er ook wel uit als een fijne indeling! Zijn er dingen waar je tegenaan loopt dat je denkt dat had ik anders gedaan?

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:48

wouw prachtige kasten komen er voorbij!!

Maaike_Kealy

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-08-08
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 02:46

BianCatjee schreef:
Maaike_Kealy schreef:
Mijn kast is 1.30 breed, zodat mijn tuig naast mijn zadels kon


[ [url=m/CVeSLn.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat ziet er ook wel uit als een fijne indeling! Zijn er dingen waar je tegenaan loopt dat je denkt dat had ik anders gedaan?


Ja, toch wel. Maar dat komt meer door wat eigen gemaakte foutjes, zoals de zadelsteunen te dicht op elkaar.

Het tuig had ik toch graag iets anders gehad. En dan in de zin van wat hoger van de grond, en uitschuifbaar.

Maar verder ideaal. Alles makkelijk voor het grijpen. En kan (nagenoeg, maar komt voornamelijk omdat ik te veel spullen heb) alles kwijt in 1 kast.



Maar ben al weer hard aan het dokteren voor een andere kast. Qua materiaal is dit bagger spul. En ik vind het leuk om te knutselen.

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 12:22

Weet iemand hier misschien waar ze zo'n dubbele zadeldrager verkopen? Zag hem nu alleen bij Divoza en is niet leverbaar. Ik ga wisselen van stal en moet zelf nog de spulletjes voor in de kast kopen en wil eigenlijk gewoon precies dezelfde :=

Afbeelding

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 12:35

Capriootje schreef:
Weet iemand hier misschien waar ze zo'n dubbele zadeldrager verkopen? Zag hem nu alleen bij Divoza en is niet leverbaar. Ik ga wisselen van stal en moet zelf nog de spulletjes voor in de kast kopen en wil eigenlijk gewoon precies dezelfde :=

[ [url=m/z0pZB4.jpg]Afbeelding[/url] ]



https://www.agradi.nl/premiere-zadeldra ... -zwart.htm

wodant
Berichten: 735
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 12:46

Citaat:
Citaat:
Ik gebruik die ook aan mijn stuk muur in de zadelkamer (is een oude stal waar er voor de muren houtbekleding gezet is, bovenaan de rand van het hout kon ik die hangen, handig), vind het soort haakjes er op heel handig, voldoende groot en stijl dus er slipt niets af, maar dankzij het niet te grote bolletje kan je ook heel makkelijk je spullen er af gritsen zonder te blijven hangen :j

Edit:
[ Afbeelding ]


Beetje offtopic, maar waar is jou zadelhoes van ? die ziet er namelijk super handig uit om je beugels zo op te hangen! Als ik goed gekeken heb zit het toch aan de zadelhoes vast? :)

KellyR

Berichten: 1515
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 17:13

Daphara schreef:
Capriootje schreef:
Weet iemand hier misschien waar ze zo'n dubbele zadeldrager verkopen? Zag hem nu alleen bij Divoza en is niet leverbaar. Ik ga wisselen van stal en moet zelf nog de spulletjes voor in de kast kopen en wil eigenlijk gewoon precies dezelfde :=

[ [url=m/z0pZB4.jpg]Afbeelding[/url] ]



https://www.agradi.nl/premiere-zadeldra ... -zwart.htm


Moet je deze niet aan je kast hangen ipv er in vast boren?
Lijkt mij niet heel handig..

Capriootje is deze van jou? Dan zou ik hem gewoon losboren en desnoods vervangen met een enkele.
Of vragen aan de stalbaas waar hij ze destijds vandaan heeft gehaald.
Ziet er wel handig uit.
Passen er ook echt 2 zadels onder elkaar of is de onderste meer voor BBP/dekje?

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 10:44

Die van agradi is om ergens overheen te hangen ja. Nu kan je dat er wel afslijpen natuurlijk maar liever gewoon 1 die geschikt is om te boren.

Ik heb hem gevonden bij divoza, maar niet leverbaar helaas. Ik ga die alsnog bestellen en mag deze meenemen en die nieuwe hier ophangen. :D

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:34

Tessawodan schreef:
Beetje offtopic, maar waar is jou zadelhoes van ? die ziet er namelijk super handig uit om je beugels zo op te hangen! Als ik goed gekeken heb zit het toch aan de zadelhoes vast? :)


Hoi, nee mijn beugels zitten aan een ringetje van mijn zadel vastgehaakt, dus niet aan de zadelhoes. De zadelhoes is van 'Shires' (kan je vinden bij EJ en Agradi als ik mij niet vergis), maar ie kan dus niet dienen voor wat je dacht -O-

wodant
Berichten: 735
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:38

Ilsey schreef:
Tessawodan schreef:
Beetje offtopic, maar waar is jou zadelhoes van ? die ziet er namelijk super handig uit om je beugels zo op te hangen! Als ik goed gekeken heb zit het toch aan de zadelhoes vast? :)


Hoi, nee mijn beugels zitten aan een ringetje van mijn zadel vastgehaakt, dus niet aan de zadelhoes. De zadelhoes is van 'Shires' (kan je vinden bij EJ en Agradi als ik mij niet vergis), maar ie kan dus niet dienen voor wat je dacht -O-


Dankjewel! Dat is jammer haha toch verkeerd gekeken :')

xJolien

Berichten: 4551
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 12:41

Oh wat komen er mooie kasten / kamers voorbij!!

Wij hebben op stal (in Spanje) een houten schuurtje als zadelkamer. In de zomer prima, maar in de winter een groot schimmelnest. Gevolg is dat ik nu dus maar alles iedere keer mee naar huis neem. Na drie dagen begint de schimmel namelijk al op alles te groeien.

We hebben al vochtvreters geprobeerd, maar dat haalt ook niets uit. Wie weet hoe dit het beste geïsoleerd kan worden? Of wat is een oplossing om schimmel te voorkomen? Overdag is het ongeveer 20 graden, in de nacht rond de 5-10 graden.

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:02

Ook ik ben met sketchup wat aan het spelen geweest, mocht de verhuizing doorgaan dan heb ik namelijk de mogelijkheid om zelf een kast neer te zetten, helaas ben ik qua kastruimte momenteel erg verwend en heb ik een flinke inloop kast van 2m x 1m x 2,20 hoog :+
Dus het zal behelpen gaan worden :D

Ik heb nu zoiets gemaakt: (poppentje erbij zodat je beetje idee hebt van maat, maar de buitenmaat is 1.3m breed x 2.00 hoog en 80cm diep(totaal incl. de deuren)

Afbeelding

Afbeelding

Maar toch wat gebruikers vragen haha! Is het echt handig van die diepe deuren om spullen in kwijt te kunnen?

Ik heb nu kratten, daar is mijn kast ook wel op gemaakt in sketchup, die kratten zijn ideaal namelijk dus wil ik voor geen goud kwijt :D

Dus links 5 vakken waar de kratten in passen, onderin ruimte voor 2x de bekende ikea sortera bakken. En dan helemaal boven nog een "los" vak.(vind dat wel een mooie voor dekjes etc)
Het gedeelte waar de zadels komen is 90 x 120 hoog. Komt daarin niet alleen mijn zadels maar ook de laazentassen(3 stuks :+, zowel van mij als kindlief :') )
En wil aan de zijkant iets van een hanger om longeertroep op te hangen, en een buis voor de barebackpad. Die staan er nu niet in getekend haha. Daarnaast komt hier ook mijn poetstas te staan.

Aan de deuren komen ook nog haken voor de hoofdstellen.

Maar is dit wel de logische indeling? Dus bokker barst los over "mijn" ontwerp :j

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:48

Dat is een ideale kast MET klusser erbij :))

Door de jaren heen komen er wel steeds meer spullen bij
en met meer ruimte nog meer mogelijkheden ;)
wordt het indelen niet makkelijker van ...

Groet Karin.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:20

lijkt wel wat op de kast van niene op de vorige pagina!
Misschien weet zij tips en tops?

Niene87

Berichten: 3402
Geregistreerd: 09-03-10
Woonplaats: Enschede

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:56

Ik zou denk ik onder de zadels ruimte maken voor 2 kratten
Dan hou je links ruimte over zeg maar waar je dan je buis (ik heb een waterslang ophang ding) daarover hangt mijn longeer singel


Mijn kast is redelijk gelijk

Ik ben er erg bij mee in elk geval

CandyAdonis

Berichten: 54
Geregistreerd: 23-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:53

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit is mijn zadelkamer. Met goedkope tweedehands broekenhanger (voor sjabrakjes) en kast van Ikea via Marktplaats. Ik ben er heel tevreden over. En.... heb nog ruimte voor meer zadels enzo, dus.... kan nog wel een paard erbij kopen! Hahaha!

haffiefreak

Berichten: 1647
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:10

CandyAdonis schreef:
[ [url=m/IiHEgO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OXwLYj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TQmG81.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jEHfZ7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dlrzO0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is mijn zadelkamer. Met goedkope tweedehands broekenhanger (voor sjabrakjes) en kast van Ikea via Marktplaats. Ik ben er heel tevreden over. En.... heb nog ruimte voor meer zadels enzo, dus.... kan nog wel een paard erbij kopen! Hahaha!


Wat een mooie kast. Weet je zo ook welk model dit is? En past er een zadel in, in de kastjes met deurtjes?

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:09

Ik heb een paar maanden terug een nieuwe zadelkast laten maken en naar mijn idee is hij echt perfect <3 Van de week heb ik er even foto's van gemaakt want ik ga verhuizen van stal en krijg daar een andere kast en moet deze dus helaas alweer verkopen |( Maar als ik er weer een zou laten maken zou hij weer ongeveer zo worden. Hij is ongeveer 190 hoog, 150 breed en 75 diep (planken 60 diep). Dekjes hangen op de broekhanger van Ikea, halsters/touwen ook op een haakje van Ikea die kan je aantrekken/uitschuiven. Ook de zadels hangen op een steun van Ikea die kan je ook verstellen heb er 3 zadels in gehad en dat kon mooi. En de bekende voerbak van Ikea, er passen er 2 op elkaar maar heb er nu nog 1 in gebruik.
Afbeelding

Afbeelding

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:17

Prachtige kast! Helaas hebben wij vaste kasten op stal en kunnen dus zoiets niet kwijt.
Anders wist ik het wel :D .

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:22

Wauw wat een gave kast!!

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:49

Hele gave Emma, zo balen dat hij weg moet!

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:55

Capriootje schreef:
Hele gave Emma, zo balen dat hij weg moet!

Ja ik baal er ook wel een beetje van |( Als ik hem niet kwijt raak bewaar ik hem gewoon, je weet maar nooit :Y) De kast die ik krijg wordt wel heel anders dus ben benieuwd of ik dat ook een beetje handig kan indelen.. Heb ook nog een iets grotere kast dan deze op een andere stal staan waar ik rij en die ga ik nu wel proberen om ongeveer hetzelfde in te delen als deze kast.

CandyAdonis

Berichten: 54
Geregistreerd: 23-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:36

haffiefreak schreef:
CandyAdonis schreef:
[ [url=m/IiHEgO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OXwLYj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TQmG81.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jEHfZ7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dlrzO0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is mijn zadelkamer. Met goedkope tweedehands broekenhanger (voor sjabrakjes) en kast van Ikea via Marktplaats. Ik ben er heel tevreden over. En.... heb nog ruimte voor meer zadels enzo, dus.... kan nog wel een paard erbij kopen! Hahaha!


Wat een mooie kast. Weet je zo ook welk model dit is? En past er een zadel in, in de kastjes met deurtjes?

Nee, type kast weet ik niet, en hij is niet diep genoeg voor zadels. Maar dat is bij mij ook niet nodig. Die hangen gewoon op steunen aan de andere muur.