Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine001

Berichten: 4214
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 21:47

Momenteel ben ik bezig met het schetsen van een zadelkast. Hierin moeten onder andere twee zadels (1x dressuurzadel en 1x springzadel) in kunnen. Maar nu had ik een vraagje, namelijk wat zijn de "gebruikelijke" afmetingen voor twee zadels boven elkaar? Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen! :j

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 10:59

In mijn kasten zitten hele kleine luchtgaten en tóch komen er muizen doorheen.Wat kan ik doen tegen die muizen? ze knagen mijn dekens kapot. Ook honderden Lieveheersbeestjes in mijn kasten die er overwinteren.Ze maken niks kapot,maar ze zitten tussen de dekjes en dekens en ik vind het zielig om hun winterslaap te verstoren.Ik kan die gaten toch niet dicht maken vanwege ventilatie? Ik heb wel een roostertje op elke deur zitten,zou dat voldoende zijn?

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 12:07

gohya schreef:
In mijn kasten zitten hele kleine luchtgaten en tóch komen er muizen doorheen.Wat kan ik doen tegen die muizen? ze knagen mijn dekens kapot. Ook honderden Lieveheersbeestjes in mijn kasten die er overwinteren.Ze maken niks kapot,maar ze zitten tussen de dekjes en dekens en ik vind het zielig om hun winterslaap te verstoren.Ik kan die gaten toch niet dicht maken vanwege ventilatie? Ik heb wel een roostertje op elke deur zitten,zou dat voldoende zijn?


Iets van een heel fijn gaas voor de gaten maken? Dan blijft er toch ventilatie en kunnen de muizen niet meer naar binnen.
M.b.t. de lieveheersbeestjes heb ik geen idee.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 12:49

Thnx. das idd. een goed idee!

elinefoto
Berichten: 17
Geregistreerd: 29-01-17

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:23

je zou op tumblr, of pinterest kunnen kijken voor inspiratie! :))

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 19:02

Weet iemand waar je een opzet kastje kan kopen, gewoon een goedkope? Zolang ik er een slot aan vast kan maken. M'n kast is echt te klein maar ik kan geen grote aanschaffen

wil94

Berichten: 777
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: drenthe

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 19:13

Vandaag mijn kast ingeruimd. Mijn paard komt volgende week.

Er ligt nog geen zadel in omdat deze nog aangemeten moet worden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ooit komt er een grotere maar zolang het eerst nog werkt, blijft deze nog even.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 20:03

fjordjes schreef:
Weet iemand waar je een opzet kastje kan kopen, gewoon een goedkope? Zolang ik er een slot aan vast kan maken. M'n kast is echt te klein maar ik kan geen grote aanschaffen


Bij de Gamma?

__Nicky

Berichten: 2434
Geregistreerd: 31-08-08

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 10:39

Ik wil mijn kast gaan aanpassen. Het is een grote inloopkast en nu behoorlijk onhandig ingedeeld. Het idee is om zowel rechts als links planken te maken. Links ook mijn zadels en zadeldekjes (die rode dingen). Helemaal bovenin een plank die helemaal rond gaat voor opbergdozen. Rechtonder voerbakken. Waar je tegenaan kijkt komen haken voor hoofdstellen/halsters/etc. Iemand nog tips?



Afbeelding

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:38

Zo ziet het erg heel erg netjes uit! Kan er dan ook verder niet echt tips op geven.

Ik verhuis morgen naar een nieuwe stal waar ik een kast van 160x80x80 tot mijn beschikking krijg. Heb de kasten alleen nog niet gezien en hoop heel erg dat het niet één open vlak is want ik haat het om met dozen te werken en dat juist de onderste nodig te hebben :')

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:59

Misschien kun je iets maken waar je makkelijk je tuig op kwijt kan wanneer je het moet schoonmaken, poetsen, verstellen etc. ? Een zadelsteun waar je makkelijk bijna rondom bij kan en een haak waar je een hoofdstel goed aan kunt hangen en goed bij kan? Zou dan wel kiezen voor iets wat je kunt wegklappen / hangen.

realmagic
Berichten: 1590
Geregistreerd: 21-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:07

gohya schreef:
fjordjes schreef:
Weet iemand waar je een opzet kastje kan kopen, gewoon een goedkope? Zolang ik er een slot aan vast kan maken. M'n kast is echt te klein maar ik kan geen grote aanschaffen


Bij de Gamma?



Marktplaats?

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:17

Valt tegen helaas. En op praxis of gamma toch best prijzig. Dacht een oud keukenkastje te hebben gevonden in het dorp is het een afzuigkap kast geweest ja die is te klein

realmagic
Berichten: 1590
Geregistreerd: 21-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:16


fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:54

Die is weer te groot. Zoek een enkele, max 60x60.

Maar super bedankt voor het meedenken!

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:21

Afbeelding
Vandaag mijn "thuis kast" opgeruimd. Was wel nodig als je de bovenste foto's bekijkt haha.

Paardlief gaat morgen verhuizen van stal dus ben benieuwd wat ik daar voor kast krijg haha!

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:44

Kast opgeruimd
Afbeelding

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:29

Wat me een beetje opvalt,door dit topic zijn er vele die hun kast opruimen. :D
Zien opruimen,doet opruimen? vind dat wel grappig.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:33

Haha nou bij mij was het gewoon uitstelgedrag zodat ik niet in huis hoefde te stofzuigen _O-
En ook omdat ik wilde "inventariseren" wat ik nu allemaal heb aangezien paard vandaag gaat verhuizen. Ik krijg daar een grotere kast dus kan ik meer kwijt van wat ik hier thuis heb liggen(wat nog best een hoop is en waarvan ik de helft nooit meer gebruik..).

Zo heb ik een hele kist vol met dressuurdekjes(en een dressuurzadel en meerderehoofdstellen) die ik nooit meer gebruik maar ik kan ze niet wegdoen op de een of andere manier :+

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:18

Ik vind het soms best zonde, die rommelige kasten. Paardenspullen zijn duur, maar soms ligt het er zo slordig bij dat dat er niet aan af te zien is :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 17:01

Ik lees dit topic even mee! Ik ga onze zadelkamer (is een lege stal) aanpassen, heb nu alles in tonnen zitten (dekens, dekjes, e.d.), en dat is toch niet ideaal. Het gaat stinken, er komen motten bij, het moet anders.

Dus nu wil ik eigenlijk iets van een kast ofzo hebben, die dicht kan tegen het stof, en waarin ik de dekens kan neerleggen en de dekjes kan ophangen. Het gaat om de spullen van 3 a 4 paarden. Hoe bewaren jullie je dekens en dekjes?

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 17:26

Vacuüm zakken

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 17:54

Mijn kast is ook altijd opgeruimd, ik kan niet tegen bende.. spullen hebben ook allemaal een vaste plek :')

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:39

Ik moet ook nog opruimen maar zoek nog steeds naar oplossingen voor mijn kleine kastje...

Eline_S_S

Berichten: 3522
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:18

Ik heb een dekenrek voor mijn dekens.
Ik heb ook laatst mijn twee kasten opgeruimd. De bak voor de beschermers was te klein en de dekjes lagen totaal niet praktisch en er moest een zadel bij (ivm paard erbij). Heb twee nieuwe grote bakken voor beschermers en longeerspullen, en de verzorgingsproducten in de oude beschermers bak gedaan. Alles is nu netjes. Wil alleen nog iets netters voor de bandages verzinnen want die zitten nu in lelijke kleine bakjes op elkaar gestapeld. Zal vanavond wel even foto's maken van mijn indeling nu :)