Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Haf_Woezel

Berichten: 457
Geregistreerd: 18-09-21

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 20:46


Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 20:50

Blij dat ik naar mijn zadelpasser geluisterd heb nu! In mijn oude kast had ik die andere steunen

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 23:26

Haf_Woezel schreef:


Als je verwarmingsbuisisolatie gebruikt dan kun je wellicht de stang wat breder maken waardoor het zadel toch stabieler ligt maar dat inderdaad de kussens nergens op steunen maar compleet vrij hangen.

Haf_Woezel

Berichten: 457
Geregistreerd: 18-09-21

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 07:29

ook een goed idee!

ik moet vandaag om 10u mijn kast ophalen (indien m'n zadel past) spannend. tzal geen grand luxe zijn, ik moet het doen met deze afmeting, maar ga zoiezo een giga upgrade hebben van mijn kastje nu :)

Haf_Woezel

Berichten: 457
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 13:04

Vandaag de kast gehaald *\o/*

Dit is hij.. ( leeg)
Invullen moet nog gebeuren.
Rechtsboven zijn de planken bewust nog niet vastgezet omdat ik daar waarschijnlijk nog iets anders wil voorzien.

Er moet in het midden vd 2 deuren links nog een latje worden voorzien. En uiteraard een slot

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 13:10

Mooie stevige kast, al lijkt hij wat scheef te staan (deuren bovenaan??)
Ook de kier tussen de 2 deuren (links/midden) even muisdicht maken :)
Mooie goede en stevige scharnieren (en ruim voldoende :D )

Haf_Woezel

Berichten: 457
Geregistreerd: 18-09-21

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 10:19

ja het terras loopt af :)
en indd kieren, sloten, (en eventueel wielen) komen nog :)

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 12:53

Ik kan de grote wielen van de Action aanraden. Niet duur en super stevig.

Haf_Woezel

Berichten: 457
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 14:29

En toen zat hij vol :+
Afbeelding

Er moeten nog wat dingen geoptimaliseerd worden maar dit gaat em zowat worden

Snoppie
Berichten: 207
Geregistreerd: 17-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 09:51

Nu eindelijk naar mijn droomstal verhuisd te zijn heb ik ook eindelijk een prachtige kast, beetje asociaal groot maar goed218 hoog, 140 breed, 80 diep.

Nu alleen de indeling aanpassen want die vind ik voor mezelf niet echt praktisch, hou heel veel ruimte over wat ik niet kan benutten.



Afbeelding

Snoppie
Berichten: 207
Geregistreerd: 17-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 09:53

Snoppie schreef:
Nu eindelijk naar mijn droomstal verhuisd te zijn heb ik ook eindelijk een prachtige kast, beetje asociaal groot maar goed218 hoog, 140 breed, 80 diep.

Nu alleen de indeling aanpassen want die vind ik voor mezelf niet echt praktisch, hou heel veel ruimte over wat ik niet kan benutten.



[ [url=m/Ddmckp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik wil aan de linker kant de vakken wat groter maken zodat ik daar mijn poetskist kwijt kan. Aan de rechterkant wil ik me zadel lager want moet nu boven mijn macht tillen (ik heb een westernzadel dus dat is pittig zwaar voor mij). En dan de ruimte die ik daarboven over houd wil ik voor mijn pads gebruiken en daar wil ik dus een soort rek voor fabriceren

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 21:38

Snoppie schreef:
Nu eindelijk naar mijn droomstal verhuisd te zijn heb ik ook eindelijk een prachtige kast, beetje asociaal groot maar goed218 hoog, 140 breed, 80 diep.

Nu alleen de indeling aanpassen want die vind ik voor mezelf niet echt praktisch, hou heel veel ruimte over wat ik niet kan benutten.



[ [url=m/Ddmckp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw mooie kast!! Daar valt zeker nog bruikbare ruimte van te maken :D Heel benieuwd hoe die uiteindelijk word

MRIIIS

Berichten: 5362
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 18:04

Hoi, mag ik hier iets vragen mbt tot deze kast. Onze staleigenaar wil deze aanschaffen ivm rattenoverlast en kapotte huidige kasten. Wie heeft deze kast en is hij echt muis/ratdicht? :D


Afbeelding

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 18:24

MRIIIS schreef:
Hoi, mag ik hier iets vragen mbt tot deze kast. Onze staleigenaar wil deze aanschaffen ivm rattenoverlast en kapotte huidige kasten. Wie heeft deze kast en is hij echt muis/ratdicht? :D


[ [url=m/jRI77T.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb deze kast en ben er erg blij mee, maar heb er wel al een aantal keer een muis in gespot :(
Ze zijn dus vast wel muisdicht te maken, maar zijn dat niet standaard.

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 19:11

Hm, bij mij nooit een muis gespot en we hebben zeker muizen op stal. De kieren zijn echt iets van 3 mm. :?

MRIIIS

Berichten: 5362
Geregistreerd: 19-11-05

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 19:14

Ah oké, bedankt!

Skessa_
Berichten: 10626
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 19:27

Ik heb m ook en nog nooit een muis in geweest voor zover ik weet :)

Vuri

Berichten: 199
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Hoornaar

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 19:36

Ik had die kast ook en de muizen gingen tussen de kieren bijde deuren door. Is wel muisdicht te maken door de scharnieren in de deur te frezen, maar dat moet je dan dus nog wel zelf doen. Ik vond de kast verder erg afgeraffeld en hout niet van hele goede kwaliteit. Niet tevreden dus.

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 20:58

Ik heb ze ook gehad en in beide heb ik muizenkeutels gezien. gebruik nu een spray van water en mint/ eucalyptus druppels en dat houd ze tegen/ gaan ze elders heen. Er zitten kieren langs de deuren en een muis wurmt zich daar gewoon tussen.

xLiez

Berichten: 1892
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 16:35

Ik volg ook even mee, wil graag een nieuwe kast waar 2 zadels in passen. Met het oog op onze twee jarige die ook meer spullen krijgt in de komende jaren. Heb nu alleen spullen van mijn bejaarde pony. Twijfel of ik tweedehands probeer te zoeken (in friesland is bizar weinig) of toch zelf maar maken.

Gelukkig ben ik al uit over de maten. Max 190cm hoog en liefst 120 of meer breed. Zal eens gaan schetsen wat handig is. :D

Angie1990

Berichten: 199
Geregistreerd: 22-09-20
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 20:11

MRIIIS schreef:
Hoi, mag ik hier iets vragen mbt tot deze kast. Onze staleigenaar wil deze aanschaffen ivm rattenoverlast en kapotte huidige kasten. Wie heeft deze kast en is hij echt muis/ratdicht? :D


[ [url=m/jRI77T.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb deze kast besteld hebben jullie nog tips waar je het beste de inrichting kan halen? Zag op hem site dingen staan die ook gewoon bij ikea te krijgen zijn alleen dan stuk goedkoper

xLiez

Berichten: 1892
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 14:16

Ik heb eindelijk op marktplaats een kast gevonden. Morgen ophalen joepie *\%/* Nu nadenken over de indeling. Dit is hoe de verkoper de kast heeft ingericht. Ik denk erover om links die onderste plank weg te halen (als het kan qua stevigheid) en daar de dekjes op te hangen.

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 15:14

Flinke kast. Die plank kun je rustig weghalen, die voegt aan stevigheid niets toe.

xLiez

Berichten: 1892
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 16:24

DubbelFun schreef:
Flinke kast. Die plank kun je rustig weghalen, die voegt aan stevigheid niets toe.


Hij lijkt zo best groot maar hij is 180 hoog en 120 breed :D Misschien passen de dekjes ook wel in het onderste vakje, dat zien we wel als hij op stal staat haha

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 16:40

Ik gok dat de onderste ruimte 60 cm hoog is.

Ik zou hem wel op wielen zetten (Action goede/voordeligste keus https://www.action.com/nl-nl/p/zwenkwiel/ ) dan is het makkelijk verplaatsbaar én geen last van intrekkend vocht.