Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:02

die achterwand wordt met kleine spijkertjes vastgezet en is dus sowieso niet stevig genoeg om een zadel aan te hangen. Verder zijn dit best mooie stevige kasten maar ze kunnen absoluut niet tegen vochtige ruimtes.

XLeandrosX
Berichten: 3200
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:07

Ik denk het niet, is een erg slappe kast. Je zou hem natuurlijk kunnen verstevigen, maar dan wordt hij al snel wat duurder. Kun je net zo goed op zoek gaan naar een betere tweedehands kast.

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:12

Rena100 schreef:
Mijn laarzen staan ook gewoon in mijn kast, maar die is ook verder niet vochtig.

Hierbij hoe mijn kast er nu uitziet. Wie heeft ideeën?[ [url=m/GvJ86C.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel mooi die diepe kasten, maar praktisch zijn ze niet.. In hoeverre kan je hem veranderen / anders indelen?

Ik zat ook aan de deur te denken maar dat is dus niet mogelijk. Als je de zadelsteun eruit haalt kun je er dan nog zo'n zadelkarretje in kwijt? Dan zou ik misschien daarvoor gaan. Kun je daar je zadel op leggen en die rijd je er ook makkelijk uit wanneer je juist even bij die achterste planken e.d. moet. En je hoeft dan minder te slepen met je spullen, je kan het dan zo naast je paard parkeren haha!

LindeDjune

Berichten: 127
Geregistreerd: 09-12-09
Woonplaats: Rotterdam

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:19

Jammer.. maar wel fijn dat ik heb eerst gevraagd heb dan.

Hebben jullie anders ideeen over een goede kast?

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:32

LindeDjune schreef:
Jammer.. maar wel fijn dat ik heb eerst gevraagd heb dan.

Hebben jullie anders ideeen over een goede kast?


Ff op marktplaats neuzen..
https://www.marktplaats.nl/z.html?query ... ption=true

Of in de rubriek op marktplaats 'huis en inrichting-kasten-roldeurkasten en Archiefkasten'

Of een mooie stevige grenen- of eikenkast

Zorg er wel voor dat de kast diep genoeg is, minimaal 55 cm is noodzakelijk.

LindeDjune

Berichten: 127
Geregistreerd: 09-12-09
Woonplaats: Rotterdam

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:45

Dankje voor de tips! Ik ga even zoeken.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 10:52

Voor binnen kan deze kast we,als je aan de achterkant een dikke houten balk tegenaan schroeft kan er een zadeldrager op.Ik heb ook deze kasten gehad en zadel bleef goed zitten.De mijne stond helaas in een vochtige tent,en ja dan gaat het hout rotten op den duur.

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 11:02

LindeDjune schreef:
Denken jullie dat deze kast van de Ikea:

[ [url=m/I3yJ01.png]Afbeelding[/url] ]

Stevig genoeg is als zadelkast?
Ik ga eind december verhuizen van stal en moet daar een eigen kast meenemen.
Zou ik hier ook haken in kunnen maken denken jullie?

Dankjulliewel alvast voor het meedenken!


De achterwand van deze kast is zo’n vouw wandje. Niet stabiel ook niet als kledingkast. Trust me ;)
Een zadelkast “prop” je snel vol logisch alle praktische spullen wil je dichtbij hebben. Dus degelijk stevig hout of metaal.

Zou persoonlijk doorsparen voor een stevige kast die ook op zwenkwielen staat. Waarom; makkelijk te verplaatsen geen ellende met wateroverlast.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:03

Kijk anders eens bij de kringloop. Daar komen regelmatig eiken kasten en andere degelijke meubels binnen.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:59

_Marinke_ schreef:
Rena100 schreef:
Mijn laarzen staan ook gewoon in mijn kast, maar die is ook verder niet vochtig.

Hierbij hoe mijn kast er nu uitziet. Wie heeft ideeën?[ [url=m/GvJ86C.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel mooi die diepe kasten, maar praktisch zijn ze niet.. In hoeverre kan je hem veranderen / anders indelen?

Ik zat ook aan de deur te denken maar dat is dus niet mogelijk. Als je de zadelsteun eruit haalt kun je er dan nog zo'n zadelkarretje in kwijt? Dan zou ik misschien daarvoor gaan. Kun je daar je zadel op leggen en die rijd je er ook makkelijk uit wanneer je juist even bij die achterste planken e.d. moet. En je hoeft dan minder te slepen met je spullen, je kan het dan zo naast je paard parkeren haha!


Is inderdaad niet zo praktisch zo diep. Karretje zou kunnen, maar dan kan ik mijn dekjes niet meer op deze manier ophangen. Daar is het dan niet diep genoeg voor...De meesten bij ons op stal hebben het zadel aan de achterwand hangen, waardoor je inloop natuurlijk wel praktischer is. Echter dan kom ik niet weg met mijn dekjes. Ik wil mijn dekjes liever niet allemaal op elkaar stapelen, dan wordt een grote bende ben ik bang...Qua indeling kan ik het helemaal zelf bepalen, heb er nu ook alles zelf in gemaakt, op de grote plank boven in na, die wil ik ook liever later zitten.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:49

Rena100 schreef:
Is inderdaad niet zo praktisch zo diep. Karretje zou kunnen, maar dan kan ik mijn dekjes niet meer op deze manier ophangen. Daar is het dan niet diep genoeg voor...De meesten bij ons op stal hebben het zadel aan de achterwand hangen, waardoor je inloop natuurlijk wel praktischer is. Echter dan kom ik niet weg met mijn dekjes. Ik wil mijn dekjes liever niet allemaal op elkaar stapelen, dan wordt een grote bende ben ik bang...Qua indeling kan ik het helemaal zelf bepalen, heb er nu ook alles zelf in gemaakt, op de grote plank boven in na, die wil ik ook liever later zitten.

En je dekjes thuis bewaren? en meenemen als je naar je paard gaat?

wij hebben de dekjes allemaal gestapeld liggen (wel plat en niet gevouwen) je ziet dan snel welke kleur je wil, trekt die er tussen uit en klaar.

De ouderwetse kledingkasten hebben een stevige achterwand waar je wel een zadel aan kunt hangen, maar je kan ook ook een bok maken of zelfs kopen, van hout of metaal) waar je je zadel op kunt leggen.
Hadden wij eerder ook, nu een kar waar 3 zadels op kunnen.
Zou je ook zadel en op de andere dekjes kunnen hangen, heb je wat nodig rijdt je die er zo uit.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:08

Thuis wil ik ze niet hebben liggen, heb daar in de schuur wel ruimte voor, maar daar kom ik nauwelijks, woon in een appartement dus kom alleen in de schuur als het echt nodig is. Heb teveel dekjes om te stapelen, met een stuk of 5 dekjes wil dat wel en kan je er wel een tussenuit halen, maar als je een stapel hebt van 15 dekjes dan pak je er niet zo snel 1 uit. En ik hou ervan om af te wisselen.

Wat ik wel al doe is de dekjes die gewassen moeten worden alvast bovenin de kast leggen.

Ik vond de optie aan de deur eigenlijk de beste, alleen ben ik bang dat dat gewoon geen optie met deze deuren helaas.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:20

Rena100 schreef:
Thuis wil ik ze niet hebben liggen, heb daar in de schuur wel ruimte voor, maar daar kom ik nauwelijks, woon in een appartement dus kom alleen in de schuur als het echt nodig is. Heb teveel dekjes om te stapelen, met een stuk of 5 dekjes wil dat wel en kan je er wel een tussenuit halen, maar als je een stapel hebt van 15 dekjes dan pak je er niet zo snel 1 uit. En ik hou ervan om af te wisselen.

Wat ik wel al doe is de dekjes die gewassen moeten worden alvast bovenin de kast leggen.

Ik vond de optie aan de deur eigenlijk de beste, alleen ben ik bang dat dat gewoon geen optie met deze deuren helaas.


Wij hebben hogere stapels en meer dekjes :P
mag toch aannemen dat je het dekje na gebruik uitwast.

Maar misschien kun je er een plank of meerdere er bij inbouwen zodat je stapels van 5 ofzo kunt maken.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 16:10

Ik was mijn dekje niet na elk gebruik. Mijn paard zweet nooit dus vind dat ook overbodig eigenlijk.
Plank bijbouwen zou niet weten wat dat zou moeten uithalen. Punt is dat zo'n stapel dan ook achterin de kast moet en dan is het echt niet heel handig om daar iets uit te moeten trekken. Dan is hangend zoals ik het nu heb wel handiger dan alles bovenop elkaar.

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 13:05

Rena100 schreef:
_Marinke_ schreef:

Heel mooi die diepe kasten, maar praktisch zijn ze niet.. In hoeverre kan je hem veranderen / anders indelen?

Ik zat ook aan de deur te denken maar dat is dus niet mogelijk. Als je de zadelsteun eruit haalt kun je er dan nog zo'n zadelkarretje in kwijt? Dan zou ik misschien daarvoor gaan. Kun je daar je zadel op leggen en die rijd je er ook makkelijk uit wanneer je juist even bij die achterste planken e.d. moet. En je hoeft dan minder te slepen met je spullen, je kan het dan zo naast je paard parkeren haha!


Is inderdaad niet zo praktisch zo diep. Karretje zou kunnen, maar dan kan ik mijn dekjes niet meer op deze manier ophangen. Daar is het dan niet diep genoeg voor...De meesten bij ons op stal hebben het zadel aan de achterwand hangen, waardoor je inloop natuurlijk wel praktischer is. Echter dan kom ik niet weg met mijn dekjes. Ik wil mijn dekjes liever niet allemaal op elkaar stapelen, dan wordt een grote bende ben ik bang...Qua indeling kan ik het helemaal zelf bepalen, heb er nu ook alles zelf in gemaakt, op de grote plank boven in na, die wil ik ook liever later zitten.


Wat zijn de afmetingen dan??? Ik ga eens met je mee denken, heb er zelf ook een hekel aan als dekjes gestapeld liggen dus snap dat je dat niet wil.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 14:38

Euh de afmetingen....denk dat de deur wel 220 is. Breed dat 90cm/100cm. En diep denk ik 120cm. Denk dat dat het ongeveer is. Kan wel even opmeten van de week.

Op zich ben ik heel blij met mijn hangrekje zo, alleen is het niet praktisch met mijn zadel ervoor. Ik zat ook te denken of ik misschien een los schraagje in mijn kast zet, dan kan daarop mijn zadel liggen als ik hem niet nodig heb. Maar dan zet je weer meer spul in je kast en dat lijk me niet zo handig weer.

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 14:43

Misschien een tip die mij nu te binnen schiet; hoeveel van wat je in je kast hebt liggen gebruik je ook daadwerkelijk? Bedoel 15 dekjes, afwisselen is prima, maar gebruik je ook alles echt en liggen er geen spullen onnodig ruimte in te nemen? Zeker met kans op ongedierte wat daar graag nestelt, op stallen is dat onoverkomelijk.
Zelf heb ik per seizoen een set of 4/5 kleding in gebruik waar ik dan ook de dekjes/beenbescherming op afstem. Kun je nog genoeg mee afwisselen ivm in de was. Dingen die ik niet vaak gebruik of buiten seizoen vallen bewaar ik in huis, schoon gewassen zodat het netjes opgeslagen ligt. Een poos geleden begonnen met te minderen in spullen, heb alles uitgezocht wat ik nou echt gebruikte en dat viel eigenlijk best mee. Heb een aantal complete sets kleding incl set voor paard samengesteld die ik echt wilde houden en de rest 2e hands verkocht. Heb niet meer nodig en voorkomt eigenlijk ook wel dat ik onnodige spullen blijf aankopen voor de heb, koop nu pas echt wat als er iets vervangen moet worden. Scheelt een hoop geld, want daar ging ongemerkt toch een hoop geld naar toe, en een hoop ruimte in je kast :o

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:55

BopjeBo schreef:
Misschien een tip die mij nu te binnen schiet; hoeveel van wat je in je kast hebt liggen gebruik je ook daadwerkelijk? Bedoel 15 dekjes, afwisselen is prima, maar gebruik je ook alles echt en liggen er geen spullen onnodig ruimte in te nemen? Zeker met kans op ongedierte wat daar graag nestelt, op stallen is dat onoverkomelijk.
Zelf heb ik per seizoen een set of 4/5 kleding in gebruik waar ik dan ook de dekjes/beenbescherming op afstem. Kun je nog genoeg mee afwisselen ivm in de was. Dingen die ik niet vaak gebruik of buiten seizoen vallen bewaar ik in huis, schoon gewassen zodat het netjes opgeslagen ligt. Een poos geleden begonnen met te minderen in spullen, heb alles uitgezocht wat ik nou echt gebruikte en dat viel eigenlijk best mee. Heb een aantal complete sets kleding incl set voor paard samengesteld die ik echt wilde houden en de rest 2e hands verkocht. Heb niet meer nodig en voorkomt eigenlijk ook wel dat ik onnodige spullen blijf aankopen voor de heb, koop nu pas echt wat als er iets vervangen moet worden. Scheelt een hoop geld, want daar ging ongemerkt toch een hoop geld naar toe, en een hoop ruimte in je kast :o


Hier precies hetzelfde. M'n kast is nog nooit zo 'leeg' geweest en vind het heerlijk die ruimte en overzicht :j

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 17:47

Ja zeker dat overzicht is fijn, lekker makkelijk als de keuze niet oneindig groot is en je maar een paar goede sets hebt.
Heb tegenwoordig een paar bordeauxrode trainingslaarzen waar ook zeker niet alle kleuren bij kunnen dus nog meer beperking tot uitbreiding

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 18:43

Na 6 jaar een prachtige ingebouwde kast gehad te hebben op stal gaan wij nu per 1 Februari verhuizen en moet ik zelf een kast gaan regelen. Heb lang de luxe gehad van een kast van 2,5m hoog, 1m breed en 1m diep. Alles past hier net in, heb wellicht iets te veel spullen :') , maar zie het niet zitten iets weg te gaan doen, dus dat word een flinke kast aanschaffen of bouwen.
Aanschaf zal zo rond de €300 euro kant en klaar gaan kosten denk ik, maar vraag mij af of zelf bouwen nu zo veel goedkoper is? Welke bokker heeft ervaring met zelf bouwen (of betaalbaar aanschaffen) en heeft de gouden tip voor mij :D

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:24

Ik zou contact opnemen met hetpakhuis zadelkasten, ik heb mijn kast ook van hun maar dan een 'standaard' maat.

Jadeleigh263
Berichten: 834
Geregistreerd: 30-08-13
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:17

Ik kwam dit tegen bij lidl-online shop. Misschien is dit eventueel handig voor dekjes en dekens voor mensen die een diepe kast hebben?

Miss is het in praktijk wel onhandig maar ik dacht ik deel het even met jullie mee!


Afbeelding

Afbeelding

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:56

Ziet er handig uit! Is dat een rek met bovenaan haken voor over de deur bijvoorbeeld? Of moet je deze vast schroeven?

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 22:54

Ik heb dit rek! Hij past helaas niet in mijn huidige zadelkast, dus heb em thuis hangen. Ideaal, gewoon over de deur en klaar is kees. Geen schroeven nodig!

Houd er wel rekening mee dat ie vrij breed en diep is.

Jadeleigh263
Berichten: 834
Geregistreerd: 30-08-13
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 22:57

Jaa is met haken, hier de afmetingen. Ik wil hem zelf ook bestellen voor mijn toekomstige zadelkamer

Afbeelding