Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Froukje
Forever young

Berichten: 10835
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 22:39

Ik heb een sticker van AliExpres op mijn kast zitten :j Fleurt de boel wel wat op.

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 06:24

Zidore schreef:
Ik heb gisteren een metalen zadelkast gekocht, maar hij is zo kaal. Heeft iemand van jullie zn kast leuk op gepimpt? Stickers? Of iets anders?


Ik heb een containersticker op mijn kasten geplakt :+

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 08:20

Ik meld me hier ook even.
Ik heb op de stal een vast kastje van de stal zelf.
Bij lange na niet genoeg ruimte voor mijn eigen spullen.

Dus ik wil thuis ruimte er voor gaan creeëren.
En hoop hier wat leuke ideeën op te doen.

AnnetB

Berichten: 622
Geregistreerd: 25-05-09
Woonplaats: Cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 23:29

Zidore schreef:
Ik heb gisteren een metalen zadelkast gekocht, maar hij is zo kaal. Heeft iemand van jullie zn kast leuk op gepimpt? Stickers? Of iets anders?


Ook is de kast zelf nogal laag, kan ik daar wieltjes of iets anders onder zetten?

Ik ben er trouwens erg blij mee! De vorige werd bewoond door familie muis..!


Wij hebben met leuke magneten van de action de kasten opgefleurd. Leuk met wat foto's. Hier met name knutselwerken van mn dochter! :o

Kasmir

Berichten: 5431
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 21:31

Mijn pa heeft een zadelkar formaat kleine kast voor me in elkaar getimmerd. Erg blij mee, nooit meer 100x heen en weer lopen :Y) .

Afbeelding
En in gebruik
Afbeelding

overzee2

Berichten: 666
Geregistreerd: 13-04-09

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 21:51

Prachtig Kasmir!

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 08:33

Mooi karlijn.

Niene87

Berichten: 3402
Geregistreerd: 09-03-10
Woonplaats: Enschede

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:39

Die is mooi

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 09:35

Zo die is ook mooi zeg! Zijn dat van die laminaat plankjes ofzo? Ben je niet bang dat dat erg vochtig wordt?

Kasmir

Berichten: 5431
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 10:01

Thanks! Dit is de hardhouten vloer van mijn broer, die kreeg een nieuwe vloer in het huis xD.

Niene87

Berichten: 3402
Geregistreerd: 09-03-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:14

Mijn zadelkast :)
Hoofdstelhaken moeten er morgen nog in en nog even een extra zadelsteun

Afbeelding

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 11:46

Ik heb naamplaatjes ineengeknutseld voor boven mijn hoofdstelhangers en zadel/halstersteunen (onder de zadelsteunen hangen ook de halsters, ik heb westernsteunen gekozen - ook al heb ik een gewoon boomloos veelzijdigheidszadel en BBP - en in de toekomst voor mijn jongste paard ook een boomloos vzhzadel - omdat daar zo'n lange buis onder zat waar ik gemakkelijk de meerdere halsters per paard aan kwijt kon) :+

Dus dat vroeg om foto's :D De naamplaatjes zijn gemaakt van zwartgeschilderde restjes kurk en houten lettertjes uit de Action die ik er op lijmde.

Afbeelding

Mijn 2 paarden staan aan huis - maar ik heb mijn zadelkamer niet voor mij alleen. Ik heb zelfs maar 1 muur (met daarin een raam en de deur), want wij zijn hier co-eigenaar en dus deel ik de zadelkamer nog met de andere co-eigenaar en max 3 pensionklanten. Dit is dus mijn kant van de zadelkamer:

Overzicht
Afbeelding

Handig, die deurkapstokken die je gewoon over iets heen kan haken! Clickers - wandelhalstertouwen (zacht met handvat) - touwhalsters - longeerlijn - kaptoom en touwteugels.
Afbeelding

Crappy detailfoto van de naamplaatjes boven de hoofdstellen :+
Afbeelding

In de grote box zitten nog extra pads/ dekjes, voltigesingel (voor als ik wil langeteugelen vind ik dat handig) en voltigepad (handig voor zitlessen) en nog andere spulletjes zoals reserve halstertouwen enzo. Poetsbox spreekt voor zich. Bovenste zadelsteun is een buis en die gebruik ik voorlopig om na het rijden de pad op te laten drogen en die doet nu ff dienst als padhouder want voorlopig rijd ik even niet. Later als mijn jong paard een eigen zadel heeft komt mijn BBP aan die steun. Die blauwe paaltjes zijn prikpaaltjes, die zitten met mini-spandbandjes en oogjes in de muur vast, die minispandbandjes komen van de Action en die zijn kei-handig. Ik gebruik ze ook om mijn stijgbeugels omhoog te hangen aan de ringen van mijn zadel. Gele paaltjes achter de box zijn leggertjes daarvoor. Dat zijn eigen agilityspullen van de honden haha, maar ook handig bij de paarden dus... In de hoek staan mijn kuip/kleinere kuipjes en emmer in elkaar gestapeld met daarin mijn uitschuifbare targetsticks, kegeltjes en beloningstasje. In de voederkamer naast de zadelkamer staat ook nog een lockerkast, in mijn lockertje zitten mijn EHBOspullen, tok en sponzen & doekjes + paspoorden van de paarden. Dat is het zo wat!

2 paardjes en best veel spullen bedenk ik... als ik dat zo zie. En dan ben ik niet eens zo iemand die zich bezighoudt met oornetjes, bandages, beschermers, dekens, enz. Dus het valt dan nog mee denk ik!

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 16:46

kom weer even binnenvallen. Ooit heb ik dit topic wel gevolgd maar perongeluk ontstipt denk ik :Y)

Hoe doen de mensen met het mentuig het? Ik wil graag een nieuwe kast waar mn mentuig dus in komt te hangen. Maar zit nog even te denken voor de meest handige inrichting. Heeft iemand misschien fotos van hun kasten?

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 18:09

Afbeelding
Mijn mentuig hangt er zo bij. Hoofdstel hangt er nog rechts naast. Zijn dus 4 aparte hangers die je aan de muur hangt. Niet per se heel praktisch als je geen zeeën van ruimte hebt.

Zou ik het in mijn kast kwijt moeten, dan zou ik deze hanger gebruiken op de achterwand.
Afbeelding

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 18:27

Ik heb mijn mentuig zo hangen. Plek ernaast is om er nog een ander tuig naast te kunnen hangen.

Afbeelding

liekensancho

Berichten: 1219
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: In een hoeve in Belgenland :-)

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:43

ik verbaas mij altijd hoe schoon alles eruit ziet. Hier in de grote schuur altijd alles onder stof, duivensch*t grrr... en mijn zadels door zwerfkatten als krabpaal gebruikt... nu zijn dat geen geweldig dure zadels maar ja, het is echt balen! en er lagen beschermende dekjes over.. die hebben ze gewoon eraf gegooid :-(
uiteraard staat bouw kast op verlanglijstje.. ik heb ontwerp uitgetekend etc.. maar tijd zit er gewoon nu even niet in. Rest zit in 2 simpele witte kasten. Ik verlang wel enorm naar andere woning met een giga bijkeuken voor mijn tuigen zadels etc maar ja.. met deze prijzen zit kopen in NL in gebied rond mijn man zijn werk er niet in.
Voorts geniet ik wel mee van alle prachtige oplossingen, gebouwde kasten etc <3

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 06:57

Mijn mentuig heb ik zo. Over een iets andere hanger als die hierboven.
Ik heb deze: https://www.divoza.com/nl/baseline-tuigophangset

Afbeelding

Aan de zijkant zodat ik genoeg ruimte over hield. Hangt nog niks aan de andere kant en weet niet of dat nog komt maar met mijn korte armen vind ik aan de zijkant toch handiger haha

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:29

liekensancho er is een spray die katten weg houd bij je spullen.Is niet chemisch en wij ruiken het niet.Katten hebben een hekel aan die geur.

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:41

Ik heb het tuig over 1 tuig ophanghaak aan de zijkant in mn kast hangen, zal er eens een foto van maken.

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:35

Mijn tuig hangt er zo in!
Afbeelding

Jildau

Berichten: 9406
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 14:49

Wegens verhuizing van paard naar een andere pensionstal ben ik nu ook op zoek naar een eigen zadelkast die ik daar mag plaatsen.

Hoe diep moet een kast zijn om er een dressuurzadel in kwijt te kunnen? Als ik de zadelsteun aan de zijkant van de kast bevestig zou 58 cm dan diep genoeg zijn?

Niene87

Berichten: 3402
Geregistreerd: 09-03-10
Woonplaats: Enschede

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 16:59

Ik heb de kast 70 diep gemaakt
In principe zou het 60 moeten zijn
Maar denk dat je best weg komt met 58 cm

Zo’n buis steun voor je zadel is 44cm

SammyFloor

Berichten: 1196
Geregistreerd: 19-12-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:18

Ik heb mijn shetlander tuig op hoofdstel haken. Echter is mijn kast vrij klein uitgevallen omdat ik er snel een heb moeten regelen.
Afbeelding

Josienx
Berichten: 219
Geregistreerd: 30-11-13
Woonplaats: Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:42

Wat ziet dat er allemaal geordend uit! Haha mijn kast is altijd zo snel een chaos :+

Maaike_Kealy

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-08-08
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 00:11

Omdat ik de tuig dragers nogal prijzig vond (zelf een kast bouwen kostte al genoeg) heb ik het goedkoper opgelost.


Afbeelding

En dit dan 2x. Let niet op het plankje wat er links op zit. Had een idee in mijn hoofd, werkte in werkelijkheid niet. En nu krijg ik die er niet meer vanaf.

Zo ziet het eruit in de kast-


Afbeelding