Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 18:58

Waar heb je die kast laten maken? Jammer dat ik geen 1.50 breed kwijt kan. Anders had ik best interesse gehad haha

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 09:11

Bij een timmerman hier uit de buurt :P

V i d a l & R i e n a & D i a n a & T i a l d a & Y l d a u

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:42

Ik volg even mee voor handige oplossingen. Ik verhuis over 2 weken naar een nieuwe stal en moet voor het eerst een eigen kast meebrengen.
Mijn vriend heeft nog een kast staan die niet gebruikt word maar die is nogal klein in mijn ogen(ja zadel, hoofdstel, pad en poets kist past erin maar dan houd het op..)
Dus ik zoek een mooie oplossing voor een "bovenkast" waar dus geen zadel in hoeft.

Wil deze eventueel zelf maken of kopen.
Heeft er iemand foto's van kasten waar dus geen zadel in hoeft?
Voornamelijk wat klein spul, geen dekens enz.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 15:10

SuperAssie schreef:
Ik volg even mee voor handige oplossingen. Ik verhuis over 2 weken naar een nieuwe stal en moet voor het eerst een eigen kast meebrengen.
Mijn vriend heeft nog een kast staan die niet gebruikt word maar die is nogal klein in mijn ogen(ja zadel, hoofdstel, pad en poets kist past erin maar dan houd het op..)
Dus ik zoek een mooie oplossing voor een "bovenkast" waar dus geen zadel in hoeft.

Wil deze eventueel zelf maken of kopen.
Heeft er iemand foto's van kasten waar dus geen zadel in hoeft?
Voornamelijk wat klein spul, geen dekens enz.


Deze kost niet veel, bij Ikea: https://www.ikea.com/be/nl/producten/opbergmeubelen/kasten-vitrinekasten/lixhult-kast-metaal-donkerblauw-art-30396429/ (kan je zonder poten doen staat er in de beschrijving)

Misschien is dat wat?

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 16:22

Ilsey schreef:
SuperAssie schreef:
Ik volg even mee voor handige oplossingen. Ik verhuis over 2 weken naar een nieuwe stal en moet voor het eerst een eigen kast meebrengen.
Mijn vriend heeft nog een kast staan die niet gebruikt word maar die is nogal klein in mijn ogen(ja zadel, hoofdstel, pad en poets kist past erin maar dan houd het op..)
Dus ik zoek een mooie oplossing voor een "bovenkast" waar dus geen zadel in hoeft.

Wil deze eventueel zelf maken of kopen.
Heeft er iemand foto's van kasten waar dus geen zadel in hoeft?
Voornamelijk wat klein spul, geen dekens enz.


Deze kost niet veel, bij Ikea: https://www.ikea.com/be/nl/producten/opbergmeubelen/kasten-vitrinekasten/lixhult-kast-metaal-donkerblauw-art-30396429/ (kan je zonder poten doen staat er in de beschrijving)

Misschien is dat wat?

Goh, dat is wel handig ja! Kan ik er ook meerdere van naast elkaar zetten(kast is breed maar niet hoog). Bedankt voor de tip al!

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:46

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik ben op zoek naar een nieuwe zadelkast van hout.
Weten jullie goede adressen die wat maken?
Iemand ervaring met Wood en Play?
Alvast bedankt.
Budget is max 450 euro.

lideli

Berichten: 2439
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:49

Cryssie schreef:
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik ben op zoek naar een nieuwe zadelkast van hout.
Weten jullie goede adressen die wat maken?
Iemand ervaring met Wood en Play?
Alvast bedankt.
Budget is max 450 euro.


Ruitersport het Pakhuis! Ze hebben veel verschillende maten en goede service.

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:54

lideli schreef:
Cryssie schreef:
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik ben op zoek naar een nieuwe zadelkast van hout.
Weten jullie goede adressen die wat maken?
Iemand ervaring met Wood en Play?
Alvast bedankt.
Budget is max 450 euro.


Ruitersport het Pakhuis! Ze hebben veel verschillende maten en goede service.



Met die goede service ben ik het absoluut niet eens helaas. En met mij meerdere als je oa dit topic even doorspit.
Ik zal er iig nooit meer een kast kopen :n

Probeer altijd iemands meest kwetsbare plek te ontdekken. Dan weet je waar je hem niet raken moet.

Tilmar

Berichten: 3313
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 19:04

Ik heb een kast bij het Pakhuis gekocht! Bij mij ging alles prima en ik ben blij met de kast.

Het is niet het dikste hout, maar hij zit stevig in elkaar en was niet duur.
Als het wat beter weer wordt ga ik hem nog wel verven, dat blanke hout is anders wel erg kaal.

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+7

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:13

Vriendin heeft er een bij woodbyonno vandaan. Erg tevreden is ze erover. Lijken erg op de wood en play kasten. Lijken me erg handige kasten met de vakjes in de deuren!

Ij vind t alleen zo zonde om ruim 350 uit te geven aan een zadelkast. Mn paard krijgt t er niet beterder door haha

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:12

Bedankt voor jullie info. Ik heb toch besteld bij Wood and Play. Ik kon de kast iets aanpassen, waardoor het nu helemaal mijn smaak is.
De kast kon over 1 week al geleverd worden, maar ik ga pas over 1 maart over. Maar vond het wel erg netjes van hun.
Als hij staat zal ik zeker even een foto maken haha

xmichxrocky

Berichten: 1583
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: in de buurt van Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 23:03

Cryssie schreef:
Bedankt voor jullie info. Ik heb toch besteld bij Wood and Play. Ik kon de kast iets aanpassen, waardoor het nu helemaal mijn smaak is.
De kast kon over 1 week al geleverd worden, maar ik ga pas over 1 maart over. Maar vond het wel erg netjes van hun.
Als hij staat zal ik zeker even een foto maken haha

Wood and play hebben meerdere stalgenootjes er een van. Had er zelf ook bijna 1 gekocht maar ik kon er eentje overnemen dus niet gedaan.
Zijn erg mooie kasten, wel ff ander slotje er aan doen want die er standaard op zit kan je er zo af wrikken. Ook ff checken of je de deuren niet zo van de scharnieren af kan tillen, dat was bij ons zo namelijk. Ff stukje hout aan de boven(binnen)kant van de deur doen, als de kast dan op slot zit kunnen ze iig niet de deur er af tillen :P

Quite Real 'n Red Quasar de Charry (v. Quaterback) x Langata Express xx (ZZZ)
Mats Gunner KS x Koss (M1)
Legendale Lord Leatherdale x Tuschinski
Instagram: michellebruildressage

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 16:00

xmichxrocky schreef:
Cryssie schreef:
Bedankt voor jullie info. Ik heb toch besteld bij Wood and Play. Ik kon de kast iets aanpassen, waardoor het nu helemaal mijn smaak is.
De kast kon over 1 week al geleverd worden, maar ik ga pas over 1 maart over. Maar vond het wel erg netjes van hun.
Als hij staat zal ik zeker even een foto maken haha

Wood and play hebben meerdere stalgenootjes er een van. Had er zelf ook bijna 1 gekocht maar ik kon er eentje overnemen dus niet gedaan.
Zijn erg mooie kasten, wel ff ander slotje er aan doen want die er standaard op zit kan je er zo af wrikken. Ook ff checken of je de deuren niet zo van de scharnieren af kan tillen, dat was bij ons zo namelijk. Ff stukje hout aan de boven(binnen)kant van de deur doen, als de kast dan op slot zit kunnen ze iig niet de deur er af tillen :P


Hahah bedankt voor de tips!!!

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 20:10

Ik vroeg me af of iemand hier een idee heeft voor een kast die niet te duur is. Hij hoeft niet groot te zijn. Dit moet er wel in passen:
-spring en dressuurzadel
-2 hoofdstellen + borsttuig
-een paar touwen en een halster
-longeerlijn
-ruimte voor een boodschappentas met daarin mijn cas, chaps ed
Wie heeft een idee?

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:43

Marktplaats in de gaten houden, de rubriek met ‘normale’ kasten. Van de oude grenen zijn vaak best stevig, extra plank tegen de wand eventueel en je kan er zadels in kwijt..

[o]

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 23:52

Als je een grote kast zoekt, moet je eens zoeken op een tuinkast.. Ik heb er voor 40.- eentje op de kop getikt en ik heb er een geweldige zadelkast aan.. :)

<3 Sneakers <3

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 23:54

Afbeelding


Zoiets bijvoorbeeld

<3 Sneakers <3

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 08:59

Djeradalover schreef:
Marktplaats in de gaten houden, de rubriek met ‘normale’ kasten. Van de oude grenen zijn vaak best stevig, extra plank tegen de wand eventueel en je kan er zadels in kwijt..

Zal ik in de gaten houden!

nine1987 schreef:
Als je een grote kast zoekt, moet je eens zoeken op een tuinkast.. Ik heb er voor 40.- eentje op de kop getikt en ik heb er een geweldige zadelkast aan.. :)

Ik zoek juist een kleinere :) Een grote kast kan ik niet meer kwijt op stal namelijk

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 23:45

QueenE schreef:
Ik heb een paar maanden terug een nieuwe zadelkast laten maken en naar mijn idee is hij echt perfect <3 Van de week heb ik er even foto's van gemaakt want ik ga verhuizen van stal en krijg daar een andere kast en moet deze dus helaas alweer verkopen |( Maar als ik er weer een zou laten maken zou hij weer ongeveer zo worden. Hij is ongeveer 190 hoog, 150 breed en 75 diep (planken 60 diep). Dekjes hangen op de broekhanger van Ikea, halsters/touwen ook op een haakje van Ikea die kan je aantrekken/uitschuiven. Ook de zadels hangen op een steun van Ikea die kan je ook verstellen heb er 3 zadels in gehad en dat kon mooi. En de bekende voerbak van Ikea, er passen er 2 op elkaar maar heb er nu nog 1 in gebruik.
[ [url=m/Mc5JTH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tAdEt2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik ga eens overleggen op mijn nieuwe stal of dit formaat kast daar zou passen, wat zou je ervoor willen hebben? En waar staat de kast?

Edit: wij zouden zelf een kast in elkaar gaan zetten maar degene waarmee ik dat zou doen heeft zijn enkelbanden gescheurd dus kan voorlopig niks..

<3 Megan ♡

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:23

Plannen zijn hier veranderd, ga naar een andere stal en kan mijn kast dus gewoon meenemen :D

V i d a l & R i e n a & D i a n a & T i a l d a & Y l d a u

Capriootje

Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:24

QueenE schreef:
Plannen zijn hier veranderd, ga naar een andere stal en kan mijn kast dus gewoon meenemen :D



*\o/* *\o/*

haffiefreak

Berichten: 1636
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 17:42

Afbeelding

Wie kan mij helpen?
Aan de linkerkant het onderste plankje gaat eruit. Misschien ook de bovenste 2 ook. Ik hoef er geen dekjes in te bewaren. Hier heb ik een andere plek voor. Ook wil ik er wielen onder zetten.

Links komen onderop mijn laarzen met daarboven cap houders.
En ik wou daar boven 2 zadel steunen maken.
Wat is hier het handigst, de zadelsteunen aan de achterzijde of aan de linkerzijde van de kast bevestigen. En welke afmetingen?

Rechts in de vakken komt mijn poetskoffer en bakken met andere prulletjes te staan.

Aan de rechterdeur, achter de plankjes komen vliegensray enz.
Aan de linkerdeur komen hoofdstel hangers en een zweephanger te hangen.

Raisa is moeder van een mooi hengste veulentje Geboren op za 23-juni-07 tussen 19.00 en 21.00

lideli

Berichten: 2439
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 11:48

Dit is mijn zadelkast :D ik ben er echt enorm blij mee. Het is eigenlijk een kledingkast. De bedoeling is om nog een zadelsteun te bevestigen, maar zolang ik nog geen dressuurzadel heb hoeft die er nog niet in.

Afbeelding

Afbeelding

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13083
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 12:29

Handig topic, mooie kasten komen er voorbij :D . Hier ook even meegelezen en een kledingkast overwogen. Uiteindelijk gister de knoop doorgehakt en gekozen voor een kast van Wood and Play. Vooral de diepe deuren waar je spullen in kan doen lijken me erg handig :j

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 15:42

Ik heb vorige week een kast op de kop getikt en mijn handige vent heeft er aan 1 kant vakken in gemaakt.
Nu alleen nog wat haken voor mijn hoofdstel en halster etc en dan is het klaar :D Ik ben er erg blij mee.


Afbeelding


Afbeelding

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+13

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ruai, Trendiction en 123 bezoekers