Gatver hoe kan een mens paarden dit aandoen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-01 17:42

Ik was dus laatst even bij iemand die ook paarden heeft. De voortuin stond al vol met brandnetels en eenmaal in de achtertuin beland schrok ik me rot. Daar stonden dus auto wrakken en allemaal oud ijzer. Daarachter was een bak gemaakt van mooi wit zand, met een hekwerk van beton matten. Er stond een jaarling + welsh pony in een soort paddock gemaakt van een oude auto met daarvoor een soort ijzeren hekje, met nat vies hooi op de grond. Verder stond er nog 1 shet en 1 groot paard, en er wordt daar dus les aan kinderen gegeven. Getver, ik werd er naar van !


lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 18:41

ik vind het inderdaad ook niet kunnen,als je een paard wilt hebben zorg dan in ieder geval dat je er een mooie plek voor hebt.
En dat mensen daar dan ook bog les willen hebben Misselijk
Er zal natuurlijk wel niks met de paarden aan de hand zijn maar toch wie wil er nu les in een vuilnisbelt

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 19:04

Er zijn nog tig andere stallen waar het er zo aan toe gaat. Het is maar net wat je wil uitgeven voor stallen en of je hoge eisen. Meestal zijn het nog goede paarden ook die op een bouwvallige troep staan, paarden worden er echt niet minder door.

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-01 20:59

Nee hoor, dat is het nou juist. Die beesten worden er super verzorgt, alleen het ziet er vreselijk uit !

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 21:09

Dan is dus de vraag...hebben die paarden er last van of ziet het er gewoon niet uit, als dat laatste het geval is, zie ik het probleem niet zo...het ziet er dan niet uit, maar als die mensen er zelf geen last van hebben Verward

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 11:02

Idd, bij mij is het ook wel eens een troep, maar ik het er geen last van. Haha!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 11:05

Tsja, ik vraag me af in hoeverre een paard er besef van heeft of de omgeving mooi is. Als de verzorging goed is, kunnen ze beter in de troep staan, dan op een stal die er perfect en gelikt uitziet en ze niet goed verzorgd worden. Ik denk dat het uiterlijk van een stal belangrijker is voor mensen.

Voorzitster AFM

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 16:03

volgens mij hebben paarden niet veel aan een stal van goud oid.

Geef ze ruimte en weidegang; paarden horen te grazen, in een veilige omgeving en de paarden vind het goed.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 20:01

Er is ook nog zoiets als veiligheid ... kun je je voorstellen hoe het zou zijn om een paard op een betonmat te ziet hangen - Of jezelf, als je les hebt in een bak afgezet met betonmatten...
Zeker als je les geeft aan kinderen vind ik dat je dat soort zaken (veiligheid) juist ff iets meer aandacht moet geven.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers