WIP: 1hectare weiland van rommelplek naar droomplek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maringe
Berichten: 729
Geregistreerd: 10-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:52

Mooi werk en zeker de moeite waard. Nu gaan genieten van alles

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:19

Ik heb 1 warmbloedhengst van 1m60 schoft (die groeit volgens mij geen 5cm meer, of er moet een wonder gebeuren) en een kruising tinker x haf van 1m40. Die 2 gaan samen op het grootste stuk, het vierkant dus.

Op het andere stuk komen 2 pony's. Heb een hengstje staan kruising shet x welsh en er komt een soort minipaardje / fijngebouwde shet bij binnenkort.

Planning is om ze 's nachts op het stuk paddock voor de stal te zetten, en dan overdag op 1 van de 2 stukken die overblijven. Dan zet ik het paddockstukje gewoon open naar het gras toe, kunnen ze ook nog in de stal voor schaduw en naar hun waterbak. Bij erg slecht weer (of misschien tot de winter begint) blijven ze dan gewoon op de paddock, kan niet zoveel kwaad als die dan stukgelopen is. Daar voer ik dan hooi bij, dan blijft het grasland gespaard.

In het vierkante stuk voor de hengst en de tink is 1 helft dus ook bedoeld als rijbak. Wordt die afgegeten en groeit het graslandje ernaast niet zo snel bij? Dan kunnen ze daar ook nog op, met hooi ook.

Op die manier ga ik proberen Om de (relatief kleine) oppervlakte toch zo optimaal mogelijk te benutten met zo weinig mogelijk grasverlies maar toch met 24/7 bewegingsmogelijkheid en eetmogelijkheid.

Edit: de tinker kan eventueel ook nog samen met de 2 kleintjes op hun stukje weide, dan heeft de hengst meer gras voor zichzelf, maar dan staat hij wel alleen.

Zitouna

Berichten: 1368
Geregistreerd: 17-06-09
Woonplaats: Djerba, Tunesie

Re: WIP: 1hectare weiland van rommelplek naar droomplek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:38

Wat is het netjes geworden zeg! Idd nog wat laatste opruimen, maar wat een verbetering, knap gedaan! Daar hebben jullie een heerlijk plekje aan :D

essie34

Berichten: 336
Geregistreerd: 16-01-06
Woonplaats: Epe

Re: WIP: 1hectare weiland van rommelplek naar droomplek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:50

Echt erg mooi geworden zeg :) fantastisch dat je zo'n mooi eigen plekje hebt nu. En lijkt me helemaal bijzonder om het nu stukje bij beetje helemaal "af" te maken! Geniet ervan!

pimmetje222
Berichten: 334
Geregistreerd: 15-10-08

Re: WIP: 1hectare weiland van rommelplek naar droomplek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:17

Ik lees al vanaf het begin mee, jullie hebben er echt iets moois van gemaakt!

anniekasaur

Berichten: 838
Geregistreerd: 03-02-12
Woonplaats: Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:20

Wauw dat ziet er goed uit! _/-\o_

Kiichi

Berichten: 1026
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: De Goorn

Re: WIP: 1hectare weiland van rommelplek naar droomplek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:31

Ine!! Ik zie je topic nu pas! Wat is het opgeknapt he. Die voor en na foto's, wat een enorm verschil!!

hyppolyte

Berichten: 5911
Geregistreerd: 07-06-05

Re: WIP: 1hectare weiland van rommelplek naar droomplek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 00:10

WOW! Wat heb jij het prachtig opgeknapt zeg! Ik ontdek het nu pas maar heb je updates echt met plezier zitten lezen. Het ziet er echt supernetjes uit en ik geloof graag dat dit de komende 15 jaar nog wel zal houden :j. Keuze voor je draad is inderdaad een goede, lint gaat erg makkelijk stuk en gaat ook gauw slap hangen, dat dikke draad zorgt ook niet voor snijwonden als ze vast komen te zitten.

Ik hoop het toch ook ooit nog eens zo te kunnen regelen, een eigen stukje land en dan zo'n mooie omheining neer te zetten, leuk topic!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:21

Ik heb met wat vertraging ook al wat werken kunnen doen. Het landje voor de pony's is al klaar, dat he ik met prikpaaltjes afgezet en dun stroomdraad.
Het landje voor de paarden heb ik gisteren volledig voorzien van palen. Planning stond op omheining 1m80 met palen van 2m50 maar het is anders uitgedraaid, de palen werden maar niet geleverd en was het wachten echt beu. Dus nu is het ongeveer 1m50 hoog met palen van 2m.

Ook de 2 poorten hangen al op hun plaats, enkel nog een balk plaatsen waaraan we ze kunnen sluiten. En dan het lint spannen op het grootste stukje, dat doe ik deze week wel na mijn werk. Volgend weekend verhuizen de paarden, dus dan moet het af zijn en kan ik foto's plaatsen :)

Wiekenmeisje

Berichten: 241
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 14:54

Alle foto's en linken doen het niet meer :'(

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 15:05

Wiekenmeisje schreef:
Alle foto's en linken doen het niet meer :'(

Topic is ook een beetje oud :+

Wiekenmeisje

Berichten: 241
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Haule

Re: WIP: 1hectare weiland van rommelplek naar droomplek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 15:12

Weet ik, maar in een ander topic werd hier naar verwezen..