voor degene die niet meer rijden..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sirius_

Berichten: 10947
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-01 19:55

houden jullie dat lang vol? en waarom rijden jullie niet meer?
zaterdag heb ik dus weer voor het eerst sinds lange tijd gereden. ik vond dat echt heerlijk hoor begrijp me niet verkeerd.
maar na we waren afgestapt (of ook niet zoals kim Knipoog) en gewoon met de paarden bezig waren vond ik dat echt veel lekkerder Scheve mond\
ik zit er dus over te denken om wél het rijden op te geven.
ten eerste voel ik me lekkerder bij pony's, zowel erop als er naast en ten tweede ben ik dus veel zekerder naast dieren. ik besef ook dat ik het rijden zelf niet mis maar de paarden Scheve mond\

wat nu?


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 20:00

sorry, ik zie het probleem niet.
Als jij je lekkerder voelt bij een pony ipv een paard, dan moet je dus "gewoon" een pony nemen En dan een D maatje ofzo.
Pam, heel bokt kan je adviseren, maar de keuze moet je toch echt zelf maken (ik hoop dat je snapt wat ik hier mee bedoel)

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 20:01

ik rijd ook niet vaak meer, eigenlijk nog maar zelden.
Af en toe een buitenrit (dat vind ik dan wel heel leuk, dan zie je nog eens wat! Haha! )

Ik vind poetsen en tutten met de paardjes veel leuker, dus ik begijp wel wat je bedoelt.
Maar rijden is ook niet het belangrijkste he Knipoog voor mij tenmiste niet.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 20:06

ik rij zelfs nuawelijks meer, heel soms nog op een bonte ruin. Maar ik miste het nooit, totdat ik weer veel met ruiters in aanraking kwam, nu is het wel errug moelijk, maar is waarschijnlijk ook weer opgelost, zie bij:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... forum=15&8

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 20:06

Ik rijd ook niet meer, en mis het heel soms. maar dan meer het lekkere rustige galopje over het strand dan het echte rijden. Ik vind het heerlijk om lekker een beetje te tutten en te doen dan rijden. Vandaar dat ik ook voor een shetlander heb gekozen Lachen Lachen

maar rijden is voor mij gewoon niet echt het belangrijk. en dus houd ik het lang vol Haha!

ik zou als je het rijden toch niet zo leuk vind, het gewoon niet doen en lekker een beetje met ze knuffelen enzow.

Sirius_

Berichten: 10947
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-01 20:11

volgens mij is het niet zozeer het rijden op pony of paard? maar ik zet deze topic op omdat ik op verschillende meningen verschillende reacties heb gehad.
ik denk dat ik gewoon niet meer wil rijden en alleen op stal zijn zeg maar. maar ja 'ik ben jong en ik droom nóg steeds'
ik denk dat ik deze topic ook zet omdat ik zoveel dingen denk, zoveel dingen wil maar eigenlijk maar een ding wil. het is.. ehm.. nou ja, ik weet dat het dichterbij komt een eigen pony. dan ga ik denken, vragen stellen, dan zie ik verschillende reacties. dan denk ik dat ik fout zit terwijl ik eigenlijk al weet wat ik wil. wat ik al 6 jaar lang wil. en als je nadenkt weet je het al Lachen ik heb al eerder verklaard wát ik wou. maar waarom is rijden zo belangrijk voor anderen? en waarom zou dat het ook voor mij zijn? ik ben mezelf niet op het paard heb ik gemerkt :// vandaar..

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 20:18

Bij mij op de club zijn er pasgeleden ook 2 meiden mee opgehouden. Ze waren meer geinteresseerd en jongens, rondhangen etc, dus werden de paarden een beetje een last voor ze waar ze steeds heen moesten (ze hadden eigen paarden). Een van de 2 heeft er achteraf spijt van dat ze is gestopt, omdat ze de dieren toch wel heel erg mist. De ander vindt het geloof ik wel fijn zo, maarja het was hun eigen keus.
Ik denk dat je gewoon moet doen waar je jezelf het prettigst bij voelt. Succes. Haha!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 20:40

Tja volgens mij weet je gewoon echt niet wat je wilt.
Waarom ga je niet op zoek naar een shettie? die kan vast wel in de buurt ergesn bij iemand als gezeldschapspaardje staan.
Kun je vanalles mee en af en toe ook opstappen als je 'zin' hebt in rijden.
Ik heb ooit eens 2 maanden niet kunnen rijden doordat Floor weer eens kreupel was.
Ik vond het verschrikkelijk.
Ik miste het gewoon tuurlijk ging ik poetsen enzo maar dat contact met het rijden het 1 zijn met je paard: mijn hobby!
Alleen door de bossen zwerven of met een groep.
het kijken of je in de bak je paard oefeningen kunt aan leren en verbeteren het werken met je paard ik miste dat zo!
Op vrijdag ben ik toen charlot gaan rijden en in het weekend ging ik wel eens mennen met Ior het shetlandertje.
Ondanks dat je er met mennen niet op je paard zit heb je toch dat gevoel dat je samen wat met je paard doet.
Toen Charlot een veulen kreeg heb ik weer een tijd niet gereden.
Ik had het druk en miste het niet echt maar toen ik weer even op Luuk mocht stappen drong het me door hoe onwijs ik het weer gemist had.

Nu heeft Lot net 4 weken vakantie gehad in het begin vond ik het niet erg lekker poetsen en wandelen maar de laatste week kon het me niet snel genoeg gaan.
Vond het dan ook heerlijk de eerste keer het was alleen maar zonder zadel terug naar het weiland maar dat gevoel.. nee dat zou ik nooit willen/kunnen missen maar datzelfde geld voor alles erom heen.Ik zou niet alleen willen rijden zonder het frutsen vooraf en erna maar ookzeker niet zonder rijden kunnen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Sirius_

Berichten: 10947
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-01 20:47

je zegt het zelf al Scheve mond\
je vond het verschrikkelijk om die 2 maanden niet te rijden. toen ik stopte met rijden had ik een verzorgponie, ik vond het heerlijk gewoon met haar stappen enzo. ik miste het rijden niet.
maar later, ik had geen verzorgpony meer, ging van de manege af, ik heb gemerkt wat ik miste, de paarden zelf en niet zozeer het rijden.
ik weet echter hoe mijn ouders zijn. zij hebben het idee dat ze het voor mij doen en niet voor zichzelf en daar moet ik blij mee zijn. ik hoef echt niet hiermee aan te komen vandaar. kim je hebt ze zelf ook gehoord, betalen en niet eens rijden vinden ze onzin Scheve mond\

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 21:40

Mijn vriendin heeft wel een paard, een Fries, maar is verschrikkelijk onzeker. Alleen naar buiten durft ze niet (meer). Alleen als ik haar haal en wegbrang. En toch, zoals nu, nu ik weer meer nmoet werken en dus niet met haar kan rijden, mist ze het verschrikkelijk. Bij haar is het heel dubbel. Aan de ene kant heeft ze zoiets van, ik ben veel te bang, dus laat ik er maar afblijven, en aan de andere kant is de drang om toch weer op te stappen erg hoog. Ik heb al gezegd, dat als ik straks weer minder werk (nog 1 week en dan is mijn collega er weer), we het langzaam weer op gaan bouwen. Hopen dat het dan weer een poosje goed gaat, kan haar zelfvertrouwen weer wat groeien....

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 21:43

Ik ben gestopt vanwege mn rug Scheve mond\ Da's natuurlijk geen leuke reden. Ik ga vaak met mn tante mee naar de Friezen, dan kan ik de verleiding echt niet weerstaan en klim ik er wel ff op om wat te stappen.(ook omdat ik helemaal Lovers op Friezen ben) Maar verder geef ik om rijden niet zo veel meer. Ik wil het wel graag, maar niet om het dagelijks te doen. Ik wil graag gaan mennen, gewoon 1x per week ofzo, de rest een beetje tutten, dat vindt ik echt heerlijk!

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 00:14

Ik heb de laatste 2 jr eigenlijk ook amper gereden, ja ik huur weleens een paard voor een buitenrit en als ik op vakantie ben vind ik het ook leuk om eens in een andere omgeving te rijden, maar ik heb hetzelfde als sommige van jullie, ik sta/loop vaak liever naast een paard dan dat ik rijd. Tuurlijk is rijden leuk maar tijdens de omgang en verzorging voel ik mezelf meer op m'n gemak, ben ik dus zekerder van mezelf dan dat ik erop zit. Ik baal er eigenlijk best wel van dat ik soms best wel angstig ben te paard, want ook al vind ik rijden echt niet het belangrijkste wat er is, ik zou zo graag van dat rotgevoel afwillen zodra ik op een (groot) paard stap, zodat ik eindelijk eens ECHT van paardrijden kan genieten!
Toch blijf ik ook dromen van een eigen paardje, eens zal ik m'n "angsten" overwinnen en ECHT durven rijden!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 91 bezoekers