Hulseboszadels en jonge paarden. Ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Hulseboszadels en jonge paarden. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 08:21

Mijn instructrice vertelde gisteren dat hulseboszadels erg goede zadels zijn en dat zij wrsch eentje gaat aan laten meten voor haar jonge merrie van bijna 4. Ik ben mij ook aan het orienteren op zadels en vandaar mijn vraag. Ik loop tegen het feit aan dat ik dolgraag een op maat gemaakt zadel wil, om blessures te voorkomen, maar mijn paardje is pas 3,5 en zal dus nog veranderen van vorm. Nou zei mijn instructrice dat je bij Hulsebos speciaal een zadel kunt krijgen gericht op jonge paarden en dat je voor een redelijk bedrag de boom/ kamer zou kunnen vervangen, mocht het nodig zijn. Verder kunnen de kussens goed aangepast worden.

Die zadels worden verder schijnbaar ook heel goed passend gemaakt aan de ruiter (op zijn zit en houding). Dat klinkt allemaal erg aantrekkelijk, maar er hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan.....

Wie oh wie heeft hier ervaringen mee, en dan met name bij jonge paarden? Was het zadel inderdaad zo makkelijk aan te passen aan de veranderende vorm van het paard??

gr Franca


Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 08:25

Ik heb er geen 1 voor jonge paarden gehad, mijn pony was 4/5 toen ik t zadel liet aanmeten, en na een halfjaar kwamen ze terug om te kijken of het nog goed lag, opgevuld moest worden of iets dergelijks.Het lag toenn og goed.Daarna zijn ze nog een keer geweest.Maar je moet dan gewoon even zelf bellen.

Ik ben er zelf iig dik tevreden mee, voor zowel de pony als voor mij.Mijn zit is verbeterd sinds ik dit zadel heb.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 10:16

Gebruik even de zoekfunctie,
afgelopen week is er nog een aardig verhit topic over gewest Knipoog

Op het moment hoor ik over Hulsebos meer wanklanken dan positieve geluiden, zelf vind ik het iig geen prettige en goede zadels.
Hij maakt iig niet op maat, ze stellen de zadels samen uit verschillende onderdelen.
En nu komt ie weer Haha! Daaleman is de enige zadelmaker in Nederland die echt op maat maakt, die komt aan huis om met kale bomen te passen.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:54

Dat wilde ik ook net neerzetten, dat er pas geleden een aantal topics over Hulsebos zadels zijn geweest. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 12:03

Ik zou nog niet voor een dag een hulsebos willen .

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 12:08

Oke, ik zal even zoeken op Bokt naar de andere topics.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Googlebot en 25 bezoekers