Paard trekt deken stuk, help!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Paard trekt deken stuk, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 23:09

Luna heeft sinds een week of 6 deze deken op.
Afbeelding
Nu is een van de andere paarden zo vriendelijk geweest daar aan te gaan hangen ondanks dat ik er vanmorgen een halve liter antibijtspray op heb gespoten.
Daar kon mijn deken helaas niet tegen en nu is de naad vanaf de loopsplit naar achteren ongeveer 40 cm gescheurt.
Wie weet hoe ik hem kan repareren? (sterk en waterdicht)
En hoe kan ik voorkomen dat dat andere paard nog een keer mn deken aan gort trekt?

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 23:47

Voor reparatie moet je iemand hebben met een beste naaimachine die er eventueel een stukje onder kan zetten.
Voorkomen? Tja er zijn rigoreuze maatregelen maar antibijt spray lijkt me dan toch de beste. (of sambal Knipoog )
(Dacht al aan hele drastische oplossingen Haha! , bv. Je slaat alle paarden die aan dekens kauwen de tanden uit de smoel, kunnen ze niet meer bijten Schijnheilig ) Oh, wat een slechte gedachtes heb ik weer.... Is maar een grapje hoor....

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 07:24

als het met je eigen naaimachine niet lukt, kan je het via de schoenmaker proberen.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 08:43

Je hebt speciale sterke garen waarmee je dekens kan repareren. En voor die naad zou ik dan van dat spul opsmeren dat je ook op de naden van een tent doet.

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 08:49

Bij ons op stal gaan onze dekens na de winter naar een waserette en komen schoon en genaaid terug, dus eventuele kapotte dingen worden gemaakt.

Maar verder weet ik het ook niet, mischien weet de ruiter sportzaak waar je de deken gehaald hebt een adresje waar ze dekens uit wassen en naaien??

Mon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 10:03

sorrrie maar waarom doe je een Tinker een deken op....die beesten zijn hartstikke winterhard, zonde van je geld man.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 10:15

Wat is dat nou weer voor een onzin Chiqa! Juist als je je tink elke dag intensief rijdt is het belangrijk om hem/haar wel onder een deken te doen. Want ze krijgen anders veel te veel haar en dan valt er niets meer mee te beginnen want dan krijg je ze nooit meer droog!

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 12:52

Precies Lonneke, daarom heeft Luna dus ook een deken op.
10 minuutjes en ze is zeik nat van het zweet met zo'n dikke vacht, en krijg ze dan nog maar eens droog, dan kun je er uren mee stappen en nooit zal ze droog worden.
Nu zit ze korter in haar vacht dan normaal, ze zweet nog wel veel, is drijfnat na t werken, maar na een kwartiertje/20 minuten is ze een heel eind droog.
Dan zet ik haar nog ff half uurtje met zweetdeken op stal en dan de gewone deken erop (en naar buiten als het nog licht is), ze is dan helemaal droog.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 12:55

annegti schreef:
Voorkomen? Tja er zijn rigoreuze maatregelen maar antibijt spray lijkt me dan toch de beste. (of sambal Knipoog )

Er zat een halve liter antibijtspray op die deken, hij dreef bijna weg toen ik hem in had gespoten, mijn paard stonk echt vreselijk naar dies spray, gisteravond nog steeds.
Sambal hebben we al eens geprobeerd op de stal omdat hij dan ook overal aan bijt, maar dat vond ie lekker geloof ik, hij likte het er steeds af.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 12:57

Ik heb vorig jaar een kapotte regendeken naar een kleermaker/naaiatelier gebracht.
Kwam prachtig gerepareerd weer terug!
Enige vereiste was wel dat de deken vooraf door mij gewassen werd. Dat was geen probleem.
Dit jaar heb ik overigens het zelfde probleem, maar dan met een andere deken............

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 13:27

Wassen wordt een probleem, hij past niet in de wasmachine.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 22:18

Ik was paardedekens altijd met de hogedrukspuit en een beetje sop. Gewoon plat leggen op een stukje beton, natmaken, zeep erop en boenen met een borstel, afspuiten met de hogedrukspuit (niet op volle kracht) dan op een hek ofzo gooien en nogmaals afspuiten dat alle sop eruit is en lekker laten drogen in de wind.

Misschien kun je er kribbox opsmeren?? Da's echt goor. Heb het zelf per ongeluk eens geproefd... En de hele dag last van gehad.