Havens voeders???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-01 12:02

Wat vinden jullie van dat merk? Goede of slechte ervaringen?
Ik denk erover om over te gaan op Havens Musli zonder Haver voor mijn arabiertjes. Iemand ervaring daarmee?

En nog een vraag: is het beter om brokken en musli enzo van hetzelfde merk te hebben of maakt dat niet uit?

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 12:28

Muesli is modevoer. In een goede brok zit alle voedingstoffen die het paard nodig heeft. In Muesli vaak ook wel, maar meusli voegt niets toe, het is geenszins beter dan brok. Wel duurder. Muesli is ook meer voor de mens als voor het paard, de mens denkt het paard ermee te verwennen... ach, zo eten vele katten ook van die Sheba-gerechten, daar waar de kat ook net zo gezond blijft bij eht eten van gewonen droge brokjes....

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 12:36

Wij hebben al zolang we paarden hebben, toch al zo'n jaar of 10, altijd Havens Draversbrok gehad. Ik vind het heel fijn voer, alles zit erin en er hoeft niks bij van supplementen enzo. Met de musli heb ik geen ervaring.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 12:45

Ik ben weg van Equiral!

Paarden drogen er mooi van op (ik bedoel natuurlijk geen natte paarden, je snapt me vast wel...)
en je hoeft er maar weinig van te voeren.

Ook zitten er geen afvalstoffen van bijv. de suikerwin-industrie in maar wel veel kruiden.
Het is tot nu toe de enigste brok die ik ken die niet muf ruikt.
En ik heb toch al op heel wat verschillende stallen meegelopen waar ze overal weer ander voer hadden.

Meusli zou ik alleen voeren als je paard overgevoelig is voor eiwitten,
ik heb geode verhalen er over gehoord van mensen met paarden die snel bevangen of koliekerig waren.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 13:33

Havens wordt bij ons op stal gevoerd en de paarden zien er goed uit.

Zelf ben ik idolaat van Equiral, maar ja, hier zit de bix bij de pensionprijs inbegrepen, dus.,...;

maar havens is prima biks hoor en muesli is inderdaad voor het lekkere, biks is beter denk ik!

wenda

Berichten: 384
Geregistreerd: 21-07-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 17:25

Hoi,

Wij hebben met havens goede ervaringen . Wij vinden dat het beste voer is en niet te duur . Wij voeren haver en brokken en muesli van havens.
Ik denk dat het voor je arabiertje de muesli zonder haver wel goed omdat arabieren best fel zijn

groetjes sarah

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 17:36

Mijn zus en ik voeren ook muesli zonder haver nadat de paarden met gewone muesli en brok buiten helemaal door het lint gingen. Veel te veel energie! Het is heel goed spul, ze vinden het lekker en kijken weer ontspannen uit de ogen en zijn in super conditie.

Kijk maar eens op http://www.paardenvoeders.nl daar staat een hele beschrijving!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 18:01

Ik voer mijn paard bij met Havens sportmengeling en hij doet het er super op, op de stal waar ik sta kijgt hij gewone brok en ik voer dit erbij voor de afwisseling.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 19:37

ik heb ook goede ervaring met de brok en met de muesli........de paarden vinden het lekker en ze doen het er goed op.