welsh a?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sirius_

Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-01 15:27

mijn grootste liefde een welsh a (sharze was een a Lovers)
'later, als ik groot ben' nouja, dus als ik op mezelf woon komt er een welsh A bij, just for fun. ik zat te denken, kan ik er nu nog op rijden? dan zou ik er wel een willen leasen Verward
of ik koop straks gewoon een a, maar dan is het voorlopig weg paard. ben nu Lovers op groninbgers maar toch al zon 6 jaar verzot op welsh a-s, wat n?


Sirius_

Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-01 15:33

trouwens, dan komt er gewoon later een groter paardje. ruil ik dat idee om voor wat ik t liefst heb. maar of het een goed idee is?

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 15:33

Tja ik ben 19 en rijd nog op een welsh a het ligt er maar net aan hoe zwaar je word.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 15:34

inderdaad, kligt aan het gewicht. Is net zoals bij shetjes. Ze kunnen gemiddeld 80 kilo (shetjes) dus lengte maakt dan niet uit. Okal ben je 2 meter!

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

Sirius_

Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-01 15:37

kijk ik heb het allerliefste een welsh a daar ben ik gewon verliefd op, vooral als ik pinky en mysty zie dan wordt ik wel jaloers op kim hoor Extreme duivel
maar of het niet dom is om een welsh a te kopen? ik ben niet wat je noemt zwaar met mn 48 kilo en ook niet lang.
en dan nog, mijn ouders zien me liever op een groot paard.. maar toch. ze komen er allebei hoor daar niet van, het is er nu alleen 1 en later als ik groot ben (hihi) komt de ander.. maar nu kan ik er nog echt van genieten?

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 15:39

Kijk ik weeg ook 48 kilo, maar ben 1.70m lang (dus eigenlijk te lang Schijnheilig Clown )
Maar je zou eventueel ook kunnen mennen met je welsh en rijden op je grotere paard?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Sirius_

Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-01 15:44

ik ben 164 ongeveer. en weeg 48. nu zou ik er nog even een half uurtje per dag op kunnen rijden of ik zou andere les kunnen geven. het is betaalbaarder dan een paard. en volgens mij ben ik minder tijd kwijt aan een a dan aan een paard?
niet dat het mij daarom gaat hoor maar mijn ouders wel. maar ja desnoods betaal ik het zelf. alle kosten dus.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 15:58

Nou ik weet eigenlijk niet of je minder tijd kwijt bent bij een A dan bij een groot paard. Volgens mij hebben ze allebei verzorging nodig en dan moet je niet op de tijd gaan kijken.

Sirius_

Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-01 16:01

hm zo bedoelde ik het niet hoor *LOL*
je bent tijd aan rijden kwijt. dat doe ik niet zo veel dan.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 16:05

O zo, ja ik snapte het weer eens niet, ik denk dat je dan wel gelijk hebt.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 16:48

Citaat:
Op 2001-08-20 15:37, schreef Pam:
kijk ik heb het allerliefste een welsh a daar ben ik gewon verliefd op, vooral als ik pinky en mysty zie dan wordt ik wel jaloers op kim hoor Extreme duivel


Tja, wie niet Knipoog
Welshjes zijn gewoon de mooiste/liefste/gaafste pony's die er bestaan *LOL* Bovendien er sterk.
Als je maar 48 weegt (komt vast ngo wel wat bij, maar oke) kun je er makkelijk op rijden.
Exchte wedstrijden worden mopeilijker. maar voor zoiets kies je. Wil je een grote wedsrtrijd pony? Of een kleine knuffel? Ik haat wedstrijden en een uur lang in de bak rijden, VERSCHRIKKELIJK!
Maar een uur of 4 knuffelen met mn kleintje vliegt voorbij *LOL*

Dus tis maar net wat bij jou past...
Maar onthoud dit:

Welshpony's Are The Best! Cool Lovers

Groetjess

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 16:51

Citaat:
Op 2001-08-20 15:44, schreef Pam:
en volgens mij ben ik minder tijd kwijt aan een a dan aan een paard?



Dit vind ik grootste onzin.
Net als 'voor een veulen heb je minder tijd nodig dan voor een volwassen paard'
Ik weet niet waar al die mensen die zogenaamde stellingen vandaan halen, maar ik ben gem zo'n 3 uur kwijt bij Pinky. Tis en een 'veulen' en een welsh a. Dus dan wil ik niet weten hoelang die mensen gem bij hun paarden zijn.....

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Sirius_

Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-01 16:58

ik kies niet voor wedstrijden. ik kies zelfs niet voor rijden al is dat mooi megenomen.
enne kim zoals ik al zei als het aan mij ligt ben ik uren bij een paard. gewoon het verzorgen alleen. maar er valt 2 uur vanaf van het rijden (dus voorverzorgen/rijden/naverzorgen) snapje?

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 17:05

nou ik denk toch dat je al wel te groot bent voor een welsh a,kun je beter nu eerst voor je paard sparen en later een welshje erbij doen,anders krijg je misschien spijt dat je er niet op kan rijden.ik persoonlijk heb die drang naar rijden niet zo vandaar dat ik wel een welsh a kocht maar zie stef,die ging juist het rijden heel erg missen dus kijk eerst goed naar wat je prioriteit is.oftwel wat vind je het belangrijkste

soms is het beter om te zwijgen

Sirius_

Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-01 17:16

hm.. als ik wil rijden kan ik dat bij kennissen doen. maar heb ruim anderhalf jaar niet gereden met uitzondering van zaterdag en een week pk.
ik heb het in die anderhalf jaar zó gemist dat ik het al heerlijk vond als ik alleen maar een paard kon aaien (ben dus in die anderhalf jaar niet naar paarden geweest) en rijden dus echt niet meer belangrijk voor me is. mijn zusje en nichtjes kunnen rijden en misschien dat ik zelf af en toe wat ga stappen ofzo.
mijn eerste lievelingspony was sharon (eerste contact met welshjes) ik zag het al helemaal voor me, ik zou haar kopen en lekker de hele dag knuffen met haar en mn zusje zou rijden. maar aj ik was jong en droomde nog Lachen
ik weet eigenlijk wel dat ik dat wil doorzetten maar of mijn ouders willen toegeven..

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 17:35

Citaat:
maar aj ik was jong en droomde nog Lachen
ik weet eigenlijk wel dat ik dat wil doorzetten maar of mijn ouders willen toegeven..



sorry rianne maar je bent nú ook nog jong,en van wat ik allemaal lees en hoor van je ben er er nog niet helemaal uit.doe geen dingen overhaast waar je later spijt van krijgt!ik was 21 toen ik de beslissing nam een welsh te kopen ,maar ik had wél heel duidelijk voor ogen wát ik wilde,en ook wat voor ras enz. jij bent nog erg jong en je kunt nog zoveel meer dingen willen,misschien dat je over een jaar toch het rijden mist........en ik denk eerlijk gezegd dat je dat idd zult hebben..............ik wist heel goed waar ik mee bezig was toen ik 21 was maar jij komt op mij nog erg zoekend over,dat je er nog helemaal niet zeker en duidelijk van bent allemaal.zet eerst alles eens op een rijtje weeg dingen tegen elkaar af.een paard of pony is en hele verantwoordelijkheid en als je hem aangaat moet je het ook afmaken!denk eerst drie keer na over de consequenties..................een opaard is niet zomaar iets wat je koopt ee je moet er goed over nadenken en je niet laten verleiden door dromen.......want eerlijk gezegd droom jij nog steeds een beetje naar mijn gevoel.is niet negatief bedoelt hoor.......maar juist ter ondersteuning dat je er echt goed over nadenkt!

soms is het beter om te zwijgen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 17:46

Ik ben het gedeeltelijk met sanderijn eens. Weet je wel ZEKER dat je dit wil?
Denk er eesrt eens een tijdje rustig over na. zet alle voor en nadelen van bepaalde rassen ed op een rijtje en kijk wat het beste is.
maar nog belangrijker. Ben je al wel toe aan een eigen?
Ik ben dan misschien pas 16, maar weet al voor de volle 100% dat ik geen rijpaard hoger dan 1,30 wil.
Ik ben gek van welshjes (A) en heb net als Sanderijn, apsolute niet de drang te rijden.
lekker orop zitten (stappen) vind ik wel lekker. Meer voor het contact, niet voor het rijden.
Maar dar zal waarscheinlijk kunnen met Pinky.
Maar is dat ook wat jij wil?
Ik weet hoe dingen ineens leuk kunnen lijken, zoals ik met Amber had, maar later bedacht ik me en bedacht ik ook dat dat niet iets was wat ik nu al kon beslissen.
Pinky heb ik ook in een soort opwelling gekocht. maar kende ik al door en door en ik wist wat ik aan hem had... Dus dat is toch weer anders..
maar ik weet dat Pinky de pony is die ik wil.
Maar zorg jij maar dat je zeker weet dat je wil!
maar neem daar de tijd voor! Paardjes genoeg, en overhaast niets!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Sirius_

Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-01 17:48

deels..
ik weet al 7 dat ik een welsh a wil, doch niet wanneer. aan de ene kant liefst zo snel mogelijk. aan de andere kant pas als tweede paardje.
maar aan de derde kant (ja die is er ook nog) wil ik een ouder paardje van een jaar of 10 wel goed ingereden waar ik zoveel van kan leren, gewoon een droompaardje..
maar ik zei dat maar mijn vader wou dat ik een veulen kocht want die zie ik opgroeien, kan ik zelf onder het zadel brengen enzo..

dan weet ik het ff niet meer en ga ik terug naar mijn grootste wens.. ik weet wel wat ik wil maar niet in welke volgorde..

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 17:49

je past nog goed op een welsh a. ik spring ook nog op een welsh pony'tje van 1.25 ongeveer 60 a 70 cm en weeg 44 kilo. bent wel minder tijd kwijt ivm niet rijden, enne ik vind niet rijden nog leuker dan wel. want vandaag heb ik niet gereden maar alleen geknuffeld en gekriebeld en hij was zo lief hij ging terug kriebelen en deed heeel schattig. Lovers het is maar wat je doel is. maar het kan voor jouw wel hoor.

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Neentje97 en 85 bezoekers