Hoe vlekken weg?? word echt wanhopig, middel ofzo?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Hoe vlekken weg?? word echt wanhopig, middel ofzo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 20:46

Hallo
zoals in de bovenstaande tekst: ik word echt wanhopig!
mijn pony is echt iedere dag heel smerig, onder de ( over het algemeen droge) mest en moddervlekken. ik heb wel zon soort schuur blokje, en dat helpt oook wel Scheve mond maar niet echt heel goed.
nu: hoe doen jullie dat, en is er misschien een of ander spul dat vlekken weg haalt, of dat het makkelijker gaat, thanx!

ik wil zo graag een schone pony *LOL*


KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 22:15

Iemand misschien ook tips voor een bruine staart,waarvan de oorspronkelijke kleur wit is... Schijnheilig

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 22:16

Probeer eens Vanish Oxyactie Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 22:22

Ik weet niet wat voor kleur je pony heeft Verward
Als ´ie wit is (KellyenXena, zeker ook een tip voor jouw Knipoog ) : Bij ons op stal gebruiken ze wasmiddel om vitrage wit te krijg Haha! ! Hij straalt je dan echt eweer tegemoet Pling !!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Ethelate

Berichten: 21108
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 22:26

Vaak wassen is helemaal geen slim idee, en met flink borstelen krijg ik dat varken van mij ook weer schoon.
Alleen zijn witte staart was ik iedere week wel een keer met zilvershampoo anders krijg je die niet meer wit Knipoog Alleen het onderste deel dan. Benen spuit ik na werk bijna altijd af.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 22:30

orri schreef:
Probeer eens Vanish Oxyactie Haha!


Pffftt......HAHAHAHAH Schijnheilig

Citaat:
Als ´ie wit is (KellyenXena, zeker ook een tip voor jouw ) : Bij ons op stal gebruiken ze wasmiddel om vitrage wit te krijg ! Hij straalt je dan echt eweer tegemoet


Ik denk niet dat ze dat elke week doen? Jeetje,lijkt me eerlijk gezegd toch niet echt goed hoor..Iemand nog andere tips Haha!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 22:45

KellyenXena schreef:
...Ik denk niet dat ze dat elke week doen? Jeetje,lijkt me eerlijk gezegd toch niet echt goed hoor..Iemand nog andere tips Haha!

Nee, vooral als ze naar keuringen/wedstrijden/shows gaan Knipoog !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 11:36

hijs een lichte fjord...
en de vraag is vooral hoe ik hem snel schoonkrijg zonder te wassen ( lukt nml niet echt iedere keer voor t rijden Lachen )

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 11:51

vamp schreef:
hijs een lichte fjord...
en de vraag is vooral hoe ik hem snel schoonkrijg zonder te wassen ( lukt nml niet echt iedere keer voor t rijden Lachen )


Babydoekjes Haha!
Die dingen zijn echt geweldig Haha! Natuurlijk krijg je hem daar ook niet helemaal blinkend schoon mee, maar mestvlekken zijn er voor het grootste deel wel goed mee weg te schrobben Lachen Ik gebruik ze ook regelmatig om m'n schimmeltje weer wat witter te krijgen. Verder vind ik zo'n schuurblokje ook wel handig werken, maar die gebruik je al, las ik.

KellyenXena, zo'n bruine staart die wit hoort te zijn... zilvershampoo! Geweldig spul vind ik dat

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 11:59

wat voor baby doekjes, of welk merk???

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 12:02

De goedkoopste die je kan krijgen Lachen ! (eigen merk kruidvat/Etos of wat dan ook)
Ik gebruik die doekjes altijd voor onder de staart en om de neusgaten schoon te maken (mijn paarden zijn allemaal zwart, dus het probleem van mestvlekken heb ik niet Knipoog ). Je paard maakt het echt niets uit of je dure pampers-/zwitsal-/penaten doekjes gebruikt, of de "merk-loze" !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 14:00

Ik geloof dat wij wel Zwitsal-babydoekjes hebben, maar dat zal meer toeval zijn dan dat het om het merk gaat ofzo...
Ik denk dat het helemaal niks uit maakt welke je neemt!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 14:06

Het maakt idd niet uit welk merk.
Als je maar geen olie-doekjes neemt.
Mijn fjord ziet er ook niet uit, en met babydoekjes krijg je veel weg, alleen met die dikke wintervacht minder.

Brabantse Fries ;)

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 14:11

Houtskool schijnt goed te werken op natte vlekken, insmeren, op laten drogen en dan afborstelen. Ik heb het zelf nooit geprobeert.

Voor een witte staart werkt biotex ook super, even de staart in een emmer biotex en goed uitspoelen (werkt ook goed bij witte sokken).

Run free Jordy.... 1997 - 2021

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 19:41

daantjuh"]
[quote="vamp schreef:
hijs een lichte fjord...
en de vraag is vooral hoe ik hem snel schoonkrijg zonder te wassen ( lukt nml niet echt iedere keer voor t rijden Lachen )


Babydoekjes Haha!
Die dingen zijn echt geweldig Haha! Natuurlijk krijg je hem daar ook niet helemaal blinkend schoon mee, maar mestvlekken zijn er voor het grootste deel wel goed mee weg te schrobben Lachen Ik gebruik ze ook regelmatig om m'n schimmeltje weer wat witter te krijgen. Verder vind ik zo'n schuurblokje ook wel handig werken, maar die gebruik je al, las ik.

KellyenXena, zo'n bruine staart die wit hoort te zijn... zilvershampoo! Geweldig spul vind ik dat
[/quote]

Ow jeetje,nu zakt de moed me echt in de schoenen....Zilvershampoo is ook wat ik gebruik...En of ik het nu 1 keer doe, of 5 keer achter elkaar,met of zonder 10 minuten inwerken....Je snapt hem al....Het werkt écht niet!!! Huilen

Anne_GTI

Berichten: 18194
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:30

Biotex of sunil... Deden wij vroeger altijd de koeien mee voordat ze naar keuringen moesten. Tja, en die fjord... dekentje op?

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:41

Ik heb 8 jaar lang een schimmel gehad, die er altijd netjes wit uitzag. Ik poetste me wel een ongeluk. Dus mijn tip: gewoon goed rossen, harde borstel, zachte borstel en af en toe wassen. En volhouden. Ik had vriendinnen met zo'n 'gele pis' schimmel, die wilden dan voor een wedstrijd opeens een witte... tja, dan helpt geen shampoo of schuurblokje meer. En dan roepen dat die van mij zich altijd zo schoon hield... nahhh, ik poets die van mij elke dag! Haha! Knipoog

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie