stugge manen..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

stugge manen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 21:17

Mijn paard heeft enorm stugge manen. Als ik hem vlecht moet ik wel twee of drie elastiekjes om de knotjes doen anders floepen ze gewoon weer omhoog. Ik heb het al eens gewassen met babyshampoo, maar dat hielp niet echt. Hebben jullie nog tips hoe ik zijn manen wat mider stug kan krijgen.
Ze zijn trouwens ook heel erg dik. maar ik kan het bijna niet uitdunnen want als ik het wil trekken gaat hij omhoog..trauma voor em waarschijnlijk Tong uitsteken, snijden was ook niet zo'n succes. iemand tips hoe ik het kan uitdunnen?

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 21:41

Misschien wassen met cremespoeling? Ik gebruik ook altijd meerdere elastiekjes, de mijne heeft ook van die stugge stro-manen. Misschien zou je kunnen vlechten met naald en draad...ik geloof dat dat beter blijft zitten, je moet er alleen even handigheid in krijgen.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 21:43

lastig is dat,mijn paard heeft heerlijke manen om te vlechten,heb ik wel geluk mee.
mischien idd eens cremespoeling?maar worden ze daar niet juist glad van?
ik moest ook eens een paard vlechten wat dat had,ik had spuitbus (die gewoon die je bij blokker kunt kopen,plantenspray of hoe je die noemt?) daar water in gedaan,en steeds dat plukje nat gespoten,vlecht erin,dan wat het bijna droog en dan wat gel erin sprayen/smeren.
hielp best goed Lachen