regendeken op in een kudde?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

regendeken op in een kudde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 11:25

Hi,
Spetter staat in een hele grote kudde van 62 paarden en pony's. Nu zat ik er aan te denken om hem een regendeken op te doen. Maar nu is mijn vraag, zal het wel kunnen in zo'n grote kudde? Ik ben zo bang dat er niks van over blijft. En welke regendeken is goed? En natuurlijk een beetje betaalbaar. Moet je regendekens ook behandelen om ze waterdicht te houden? Heb helemaal geen ervaringen met dekens, maar nu het steeds zo regent lijkt het me voor Spetter wel prettig dat ie een beetje droog blijft.
groetjes Cindy en SPetter

Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
En toen stond Kit in onze wei <3
R.i.p mijn lieve Spetter 25-05-2012 [IM] Dag lieve Spet, bedankt voor alle mooie jaren....


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 12:56

Onze "kudde" bestond maar uit 7 paarden, waarvan 2 dekens verscheurde.
Bij een kudde van 62 paarden lijkt het mij dat er helemaal niets van overblijft Haha!

Als je het toch wilt proberen, ik heb een pagony tiger outdoor light.
Werkt heel erg goed, helemaal waterdicht.
Was 70 euro.

Zijn er ook in van die vrolijke kleurtjes Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 13:01

Sily schreef:
Onze "kudde" bestond maar uit 7 paarden, waarvan 2 dekens verscheurde.
Bij een kudde van 62 paarden lijkt het mij dat er helemaal niets van overblijft Haha!


Nou, dat hangt ook wel van je eigen paard af en de plaats waar ze staan. Als ze veel de ruimte hebben (en dus niet heel erg op elkaars lip zitten) valt het wel mee. En als je paard dan ook nog eens niet zo heel erg 'speels' is moet een sterke regendeken het wel overleven.

Ik heb de sterkste winterdeken van Harry's Horse (waterdicht) en die overleefde het vorige winter prima. Paard stond in een grote groep ruinen, waaronder enkele fanatieke dekentrekkers en bijtgrage types Haha!.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 13:30

ik heb een HH regendeken, in de auto liggen Huilen
Morrie staat ook een een kudde (13 ruinen) en ik weet nu al dat er niets van die deken heel blijft! Van Morrie was na de eerste paar dagen ook weinig nog heel ....

Ik haal hem nu 's middags binnen en de boer zet hem 's morgens weer op de wei, als het weer droger wordt, kan ie weer 's nachts buiten.

Hij kan goed tegen kou en sneeuw, maar niet tegen regen, dan wordt ie door- en doornat en staat ie te rillen

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 13:31

Spetter bljift wel droog hoor! Gewoon niet poetsen enz. Vacht heeft 2 lagen en vet houd weer en wind tegen. Een paard welke buiten staat heeft geen deken nodig. Dus die regen....maakt hem/haar niet uit hoor...

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Googlebot en 143 bezoekers