Wormenkuur uit het buitenland?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 18:44

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal berichten moeten verwijderen waarin wordt gevraagd of iemand een wormkuur thuis heeft liggen om over te nemen. Dit is op bokt niet toegestaan omdat wormkuren in Nederland alleen op recept te verkrijgen mogen worden. Het is aan dierenartspraktijken of ze dit handhaven, dat betekent echter niet dat er het hier op bokt om gevraagd mag worden of verkocht/weggegeven mag worden. Ik wil iedereen vragen om het in dit topic alleen te hebben over het kopen van wormkuren in het buitenland.


oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 19:42

C_arola schreef:
Ik heb een aantal berichten moeten verwijderen waarin wordt gevraagd of iemand een wormkuur thuis heeft liggen om over te nemen. Dit is op bokt niet toegestaan omdat wormkuren in Nederland alleen op recept te verkrijgen mogen worden. Het is aan dierenartspraktijken of ze dit handhaven, dat betekent echter niet dat er het hier op bokt om gevraagd mag worden of verkocht/weggegeven mag worden. Ik wil iedereen vragen om het in dit topic alleen te hebben over het kopen van wormkuren in het buitenland.

Mogen partijen in het buitenland eigenlijk zonder recept wormenkuren aan particulieren in Nederland leveren wanneer die kuren in Nederland alleen op recept verkrijgbaar zijn? En mogen particulieren in Nederland zonder recept receptplichtige middelen (laten) invoeren?

M.a.w. is wat volgens het modbericht besproken mag worden ook daadwerkelijk toegestaan?

Schoentje, kerstmuts en [o]

Slmt9

Berichten: 4783
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 20:07

Volgens mij mag het dus in het buitenland wel, anders zou het niet gebeuren. Echter kan het wel geweigerd worden door de douane. Dus er zit wel een risico'tje aan.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 20:09

Slmt9 schreef:
Volgens mij mag het dus in het buitenland wel, anders zou het niet gebeuren. Echter kan het wel geweigerd worden door de douane. Dus er zit wel een risico'tje aan.

Kun je dit iets verduidelijken? Waarom zou de douane iets stoppen dat via die weg ingevoerd mag worden? Of zou het dan eigenlijk stiekem toch niet mogen?

Schoentje, kerstmuts en [o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 20:49

oomens schreef:
C_arola schreef:
Ik heb een aantal berichten moeten verwijderen waarin wordt gevraagd of iemand een wormkuur thuis heeft liggen om over te nemen. Dit is op bokt niet toegestaan omdat wormkuren in Nederland alleen op recept te verkrijgen mogen worden. Het is aan dierenartspraktijken of ze dit handhaven, dat betekent echter niet dat er het hier op bokt om gevraagd mag worden of verkocht/weggegeven mag worden. Ik wil iedereen vragen om het in dit topic alleen te hebben over het kopen van wormkuren in het buitenland.

Mogen partijen in het buitenland eigenlijk zonder recept wormenkuren aan particulieren in Nederland leveren wanneer die kuren in Nederland alleen op recept verkrijgbaar zijn? En mogen particulieren in Nederland zonder recept receptplichtige middelen (laten) invoeren?

M.a.w. is wat volgens het modbericht besproken mag worden ook daadwerkelijk toegestaan?

Interessante vraag. Er kan ook omeprazole en buut besteld worden in het buitenland en dat wordt ook snel en makkelijk afgeleverd.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd.

Slmt9

Berichten: 4783
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 23:21

In Nederland mag je alleen een wormenkuur ontvangen die door de da is voorgeschreven.
In de UK kan je, voor zover ik weet, een wormenkuur halen zonder dat het voorgeschreven is. Zeg maar, zoals je iburprofen bij de apotheek kan halen.
Dat ze vanuit de UK wereldwijd verschepen, is in dat opzicht dus niet perse iets wat niet mag.
Echter omdat het in Nederland niet mag, kan het zijn dat als de douane je pakketje openmaakt, ze het niet door laten gaan binnen Nederland.

Maar wat maakt het uit? Tot dusverre gaat het 9 vd 10 keer goed en scheelt het centjes.
Als de brexit komt heeft het denk ik weinig toegevoegde waarde meer.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 00:27

Slmt9 schreef:
Maar wat maakt het uit?

Maakt op zich niet uit, maar ik vind het vreemd dat een topic over het organiseren van medicijnensmokkel het al bijna 70 pagina's met medeweten van de moderators volhoudt terwijl er aan de andere kant door het beheer zo spastisch wordt gedaan als ze ook maar denken dat iemand het over illegaal downloaden heeft.

Schoentje, kerstmuts en [o]

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 12:04

oomens schreef:
Slmt9 schreef:
Maar wat maakt het uit?

Maakt op zich niet uit, maar ik vind het vreemd dat een topic over het organiseren van medicijnensmokkel het al bijna 70 pagina's met medeweten van de moderators volhoudt terwijl er aan de andere kant door het beheer zo spastisch wordt gedaan als ze ook maar denken dat iemand het over illegaal downloaden heeft.

Ik begrijp je punt zeker hierin, dit is eerder ook binnen het moderatorteam met elkaar besproken, waarom zou het een wel op bokt besproken mogen worden en het ander niet.
De reden hiervoor is dat bokt aansprakelijk gehouden kan worden wanneer er over illegaal downloaden wordt gesproken op het forum, dit is met het kopen van medicatie niet het geval.

We hebben gekeken naar de regels in EU met betrekking tot het kopen van wormkuren in het buitenland. Wanneer je wormkuren in Verenigd koninkrijk besteld is dit legaal en toegestaan. Er is een rapport uitgegeven door Berenschot waar alle informatie in staat, deze zou ik per email kunnen sturen mocht iemand hier belang bij hebben. Stuur daarvoor even een pb met emailadres naar mij toe en dan zorg ik ervoor dat je het per email kan ontvangen.

Slmt9

Berichten: 4783
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 12:58

Smokkel 8-) mooie woordkeuze, ik houd wel van een beetje dramatiek :D
Dank mod voor de toelichting, is het toch geen smokkel :+

creabea

Berichten: 646
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 09:08

Ik heb het nagevraagd bij het bedrijf in Engeland waar wij ze altijd bestellen en die gaven aan dat ze ook na de brexit nog verwachten te kunnen/mogen leveren aan NL. Maar de tijd zal het leren. Zolang het kan blijf ik een paar keer per jaar daar bestellen voor onze stal. Dus als er mensen mee willen bestellen, stuur gerust een bericht. Kleine moeite om wat mee te bestellen.

Slmt9

Berichten: 4783
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:28

Het zal ook wel mogen, maar wordt het dan veel duurder of juist goedkoper? En hoe zit het met invoerrechten? Als je maar voor 20,- kan bestellen zonder invoerrechten te betalen schiet het ook niet erg op.

Setteli

Berichten: 3164
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 16:14

je kunt ook in Ierland bestellen, dan heb je geen last van evt veranderingen van de Brexit

Phoebe (Power and Paint x Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) Stermerrie geb. 18-06-2011, B+30, L1+30, L2+29, M1+10
My Fellow (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 11-04-2022
(te koop)
Ivory (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 24-05-2023
Soijance (Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) geb. 25-03-1999, eindstand M2+6, met pensioen!
Naughty by Nature (shetlander geb. 12-06-2000)

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 00:05

Orchids was snel :D 20 December besteld en vandaag geleverd met een leuk halster als extraatje! Ik kan de komende 2 jaar weer vooruit en daarna zie ik wel weer. Data zijn ook mooi op sept/nov 2021

Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:25

Ik bestel meestal in Ierland idd. Werkt al jaren super. Bestel ze voor een heel jaar en worden dezelfde week nog geleverd.

Slmt9

Berichten: 4783
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:11

Welke sites bestellen jullie?


Slmt9

Berichten: 4783
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:49

Merci!

Santos_05

Berichten: 3070
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 20:43

Theequinewarehoue.ie

Insta: EBR_samen_sterk/ FB:EBR https://www.tiktok.com/@hbh_teamebr?_t=8csqHkwEQOo&_r=1
Boomslepen, ploegen, horseboarden, horseball met onze paarden - 1e Equifair Neckrope 2023

Kruidenpotje
Berichten: 360
Geregistreerd: 04-01-10
Woonplaats: Belgique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:14

Santos_05 schreef:
Theequinewarehoue.ie


+1

Soms maak je de grootste winst door te verliezen .....

Slmt9

Berichten: 4783
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:37

Thx, ook opgeslagen!

creabea

Berichten: 646
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:44


Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 17:43

Ik kies een van de websites uit dit topic. Ik moet ook elke keer even kijken welke dat ook al weer zijn en of er wat nieuws bij is gekomen. En dan ga ik even vergelijken. Ik bestel 1x per jaar voor een heel jaar voor 2 paarden en 2 ponies. Tot nu toe heb ik eigenlijk elke keer wel goede service gehad wat leveren betreft en altijd kuren met die een jaar houdbaar zijn.

Slmt9

Berichten: 4783
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:16

creabea schreef:
Ik bestel bij; https://www.hadrianequine.co.uk/horsewormers-a
Vorige week nog besteld en binnen 4 werkdagen binnen. Bij grotere aantallen, een betere prijs.


Ik doe daar of bij vetuk. Hangt af van de aantallen, als ik alleen bestel ben ik bij vetuk goedkoper uit.

happyhorse

Berichten: 4383
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:48

Tussen kerst en oud en nieuw bestel en vandaag me bestelling van 5 wormenkuren binnen van vetuk.
Volgende keer bestel ik meer. Maar was de eerste keer dat ik bestelde.

http://mderooij-fotografie.nl/
https://www.facebook.com/mderooijfotografie

AaronYve

Berichten: 10503
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:24

Mocht er nog iemand willen bestellen stuur mij dan graag een pb. Ik doe graag mee!

Aaron
Elmar
Lucky


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 bezoekers