Wormenkuur uit het buitenland?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:42

Ik ben opzoek naar 2 equest pramox kuren. Iemand die toevallig nog liggen?

Santos_05

Berichten: 3071
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:02

Ligt het aan mij, of wordt dit steeds meer een vraag-om-wormkuren-topic?

Ik bestel ook samen met anderen, dan dragen we samen het risico en de verzendkosten.

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:10

@Santos: Dat ligt niet aan jou, en ik wil ook best samen met anderen bestellen alleen, alleen ik zie dit topic nu pas. Als ik nu nog ga bestellen en het is 4 weken levertijd dat vind ik te lang.

En aangezien er mensen op eerdere pagina's aangaven kuren over te hebben heb ik gereageerd met een oproep :+

Santos_05

Berichten: 3071
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:15

De Pramox kan je bij de Dierenarts ophalen zonder mestonderzoek. Standaard 1x per jaar ontwormen na de eerste nachtvorst houden ook de Dierenartsen aan. De rest van het jaar mestonderzoek (doe ik zelf, dus heb altijd een voorraadje kuren liggen, maar merk dat ik echt veel minder nodig heb).

Dit jaar heb ik Pramox bij de DA gehaald, maar volgend jaar bestel ik ze toch weer. Voor 4 kuren kan dat zeker uit!

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:07

Ik ben inmiddels voorzien.

En natuurlijk weet ik dat ik de Pramox zelf bij mijn dierenarts kan halen. Maar zoals jij zelf ook aangeeft Santos is het veel voordeliger om het via internet in het buitenland te bestellen.....

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:33

PPPeet schreef:
Als ik nu nog ga bestellen en het is 4 weken levertijd dat vind ik te lang.


Ik heb geen idee waar je die 4 weken weghaald. Ik heb echt net vorige week besteld en gister waren ze er al. Zouden zelfs al eergister er zijn geweest, maar er was niemand thuis voor ontvangst van het paket. Het bestellen duurt echt niet zolang.

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:36

Happinez schreef:
Sanniej_ schreef:
Hoe lang duurde bij jullie de bestelling bij Vet UK?
Vorig jaar had ik het zeker met 7 werkdagen binnen.
Nu zitten we morgen al op werkdag 10..

Ik wacht al bijna 4 weken.
Vorige week maar eens gemaild en toen bleek de bestelling weer retour te zijn gekomen aan hun.
Nu aan het wachten vanaf maandag, toen hebben ze het nogmaals gezonden .., ben benieuwd.


Hier vandaan Rina.... ;)
Edit: Zie inderdaad ook wel wat er iets niet goed is gegaan met de bestelling. Maar dan nog ging ik uit van een langere levertijd dan een paar dagen.

watnou1
Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 00:34

Wij gaan mogelijk met gehele stal tegelijk bestellen, echter zocht ik even “snel” een kuur voor mijn veulen.

Reuze handig dit topic!

Al valt mij op dat bv een kuur pramox in Engeland net zo duur , of duurder is als bij de veearts(?)

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:27

nou bij de DA betaal ik toch zeker €25/27 per Equest Pramox!

watnou1
Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:39

Wij betaalden €20 voor n pramox
Wie weet waar die serie vandaan kwam hahaha

Santos_05

Berichten: 3071
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:58

Amalarab schreef:
nou bij de DA betaal ik toch zeker €25/27 per Equest Pramox!


Dan was je goedkoop uit.

Hier 31,25 euro. Voor 25 euro kan het wel uit, anders heb je wat verzendkosten, dus kom je ook op ong 25 euro.

@Watnou, je moet wel even goed zoeken, want ook in Engeland / Ierland zijn veel prijsverschillen in Pramox ;)

Happinez

Berichten: 8370
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 21:28

PPPeet schreef:
Happinez schreef:

Ik wacht al bijna 4 weken.
Vorige week maar eens gemaild en toen bleek de bestelling weer retour te zijn gekomen aan hun.
Nu aan het wachten vanaf maandag, toen hebben ze het nogmaals gezonden .., ben benieuwd.


Hier vandaan Rina.... ;)
Edit: Zie inderdaad ook wel wat er iets niet goed is gegaan met de bestelling. Maar dan nog ging ik uit van een langere levertijd dan een paar dagen.

Na de 2e keer verzenden had ik ze binnen 5 dagen binnen.

Idd goedkoper en voor de verzendkosten hoef je het niet te laten vind ik.
Dan laat ik ze liever gelijk naar m'n eigen adres sturen dan er bij een ander weer om te moeten.

marengolike
Berichten: 592
Geregistreerd: 20-04-12

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 12:34

Als iemand nog interesse heb. Ik heb nog 1 animec over. Houdbaar tot de 2019

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 12:34

Als ze met pony’ s staat die niet ontwormd worden heeft ontwormen geen nut :n

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 14:25

Dayanara schreef:
Als ze met pony’ s staat die niet ontwormd worden heeft ontwormen geen nut :n


Ben ik niet helemaal met je eens. Bij ons het ene paard gevoeliger dan de andere. Mijn paard kwam tijdenlang laag uit met eitjes, waar anderen heel hoog zitten.
Andersom was hij de enige in een kudde met bloedworm, waar de anderen dit niet hadden. Uiteraard ga ik ook dan mijn paard gelijk gericht ontwormen, terwijl de andere geen moxi kregen.

Zwart wit gezien werkt een kuur 6-8 weken, als andere paarden dan besmet zijn, zouden ze jouw paard weer kunnen besmetten.

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:02

Ik heb wel eens bij het Woud geïnformeerd of het zin had 'mijn' paard te ontwormen met Equest voor bloedworm terwijl ze in de kudde op de wei stond.
De kuur werkt gewoon 3mnd werd er gezegd alleen is de kans groot dat ze zodra de kuur is uitgewerkt weer een besmetting oploopt.

DeBuurvrouw
Berichten: 506
Geregistreerd: 04-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:09

Kan het zijn dat de staleigenaar wacht op de eerste nachtvorst?

Want als je dan ontwormt doorbreek je de cyclus van de -naam kwijt- worm.

DeBuurvrouw
Berichten: 506
Geregistreerd: 04-07-12

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:11

Even gegoogeld en gekopieerd van de site.

Veel dierenartsen adviseren om in december (of na de eerste nachtvorst) Equest Pramox toe te dienen. De reden dat dit wordt geadviseerd, is omdat Equest Pramox onder andere werkzaam is tegen volwassen bloedworm, ingekapselde bloedworm, horzellarven én lintworm. Over het algemeen kan HippoSupport zich vinden in het advies om 1 keer per jaar met Equest Pramox te ontwormen, met name vanwege de bestrijding van horzellarve en lintworm.

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:18

DeBuurvrouw schreef:
Kan het zijn dat de staleigenaar wacht op de eerste nachtvorst?

Want als je dan ontwormt doorbreek je de cyclus van de -naam kwijt- worm.

Die is al 3x geweest lijkt me dus niet.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:35

Ik wacht met equest ook altijd tot er meer nachtvorst is geweest. Altijd pas dec of januari. Ken meerdere die dit doen.

DeBuurvrouw
Berichten: 506
Geregistreerd: 04-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:36

Yvank_ schreef:
Die is al 3x geweest lijkt me dus niet.


Bij jou misschien maar het laagst bij ons is +1

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:38

Hier was het afgelopen weekend nog onder 0. Dus hier inderdaad alles al ontwormd. En week daarvoor ook al. Hier altijd dan al meteen Equest. Ik deed het eerder ook pas dec/jan. Heb met een maagscopie zelf gezien hoe dat er bij mijn paard uitzag... Brr ik doe het niet weer.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:49

Yvank_ schreef:
Hier was het afgelopen weekend nog onder 0. Dus hier inderdaad alles al ontwormd. En week daarvoor ook al. Hier altijd dan al meteen Equest. Ik deed het eerder ook pas dec/jan. Heb met een maagscopie zelf gezien hoe dat er bij mijn paard uitzag... Brr ik doe het niet weer.

Wat was er aan de hand in de maag van je paard?

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:50

Yvank_ schreef:
Hier was het afgelopen weekend nog onder 0. Dus hier inderdaad alles al ontwormd. En week daarvoor ook al. Hier altijd dan al meteen Equest. Ik deed het eerder ook pas dec/jan. Heb met een maagscopie zelf gezien hoe dat er bij mijn paard uitzag... Brr ik doe het niet weer.


Kan je daar meer over vertellen?
Ik stel het altijd uit omdat ik toch een beetje vrees dat dat ene nachtje vorst niet genoeg was.
Vorig jaar kon ik niet ontwormen in dec ivm hoefbevangenheid, gelijk daarna een bloedwormbesmetting, dat wil ik graag voorkomen.
Maar ik hoor dit voor het eerst, dus ben wel benieuwd wat je er meer over kan vertellen.

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:53

Nou we deden (jaren geleden) een maagscopie voor zweren... Wat we tegen kwamen was een maag vol kruipende horzellarven. Met allemaal vage klachten van dien.. Gevoelig op maag en darmen.