Zadelmak maken door Gert v/d Hof

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Zadelmak maken door Gert v/d Hof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 09:54

Naar aanleiding van de reacties in dit topic: [VMR] dreamstables? wie heeft ervaring?

Ik vraag me af wie er wel eens een clinic heeft gezien van Gert v/d Hof... of wie zijn/haar paard door hem heeft zadelmak laten maken....

Hoe zijn jullie ervaringen met hem?

Ik vond hem zelf vrij relaxed en paardvriendelijk overkomen... alleen vond ik dat ie voor een eerste keer rijden al redelijk veel van het paard vroeg... (15 min. ongeveer rijden, veel draf en galop)

Het "paardonvriendelijke" wat ik op het CHIO heb gehoord heb ik NIET kunnen ontdekken....

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 10:10

dat is toch die man die in 1 uur op het CHIO 3 paarden zadelmak maakte..

tjah aan de ene kant wel. hij heeft al zoveel ervaring.En hij valt er niet vanaf.

maar ik vind het allemaal een beetje te snel gaan. en ben niet een voorstander van het touw om de neus..

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 10:18

ik heb stage gelopen bij hem en ehhh hoe ga ik dit netjes zeggen..... zijn manier is niet echt mijn manier.... ik doe het liever met geduld en rust en bovenal vertrouwen..... ik zou mn paard er nooit heen brengen, aangezien het ook vrij normaal is dat hij een paard wat net enkele minuten ohz is over een hindernis van 1.20 heen jaagt, onder het motto van: zo dan heeft hij dat ook meteen gehad....
Gevolg paarden over de zeik, vertrouwen weg in alles en iedereen en komen meestal na 4 weken weer terug want dan flippen ze en dan begint het verhaal opnieuw ($$)....
Snap niet dat paardenminnend nl deze vorm van africhten propagandeerd dmv het inhuren van zijn "show", maarja t zal er wel spectaculair uitzien.... en das natuulijk veeeeell belangrijker...

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 10:51

Ik heb 1 maal een demonstratie in ermelo gezien. Hij gebruikte daar een touw / lijn welke als een soort slip om de neus van het paard gaat. Bij een onwijs sterk paard dat aan het halster eerst niet te longeren was heb ik het ook geprobeerd en dat scheelt enorm (ik maak de lijn alleen niet zo laag vast als Gert ).

Het idee van zadelmak maken door Gert lijkt mij voor een groot deel op overrompeling gebaseerd ~~}> , aan de andere kant kan het ook voor een deel op "Monty Roberts" principes rusten Schijnheilig , daar ben ik niet helemaal zeker van Verward .

Zelf heb ik tijd zat voor mijn paard dus doe ik daar langer over en dan is het ook niet spectaculair, er gebeuren gewoon geen gekke dingen OK dan! .

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 12:12

Ik zou geen ongecompliceerde scheetjes naar hem brengen,
maar voor de probleempaarden is hij zeldzaam goed.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 14:54

Bij CHIO Rotterdam heb ik hem ook gezien.
ik vind het erg knap dat hij zo allemaal kan, maar vraag me wel af of het voor een paard niet té veel tegelijk is om te verwerken.
verder heb ik bij het touw om de neus waarmee hij lucht afknijpt en als het goed gaat weer losser laat ook wel wat vraagtekens Verward

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 16:59

Ik vind het verschrikkelijk knap. maar ik heb er wel mijn twijfels over.. Ik heb paarden meegemaakt die ook zo snel ingereden zijn.. Longeren, erop, in een dag gelijk rijden, en het liefst nog even springen,.. dat drie dagen achter elkaar. Dan kwam er een koper... kijk eens hoe braaf! Oke, koper neemt het paard. Drie jaar later zit de koper met handen in het haar. Het brave beestje is ontpopt tot een probleempaard, dat alleen nog maar kon weigeren, weigeren en nog eens weigeren (oh ja, hij kon ook steigeren en bokken hehe) Dat beest was gewoon geestelijk helemaal doorgedraaid.. Ik denk dat dat het is... het gaat geestelijk gewoon te snel voor die beestjes..
Laat mij er maar lekker lang over doen.. ik zie het nut er niet echt van in om er binnen een dag al op te zitten..